Jump to content
IGNORERAD

Till fots längs Phahurat

Guest wille

Recommended Posts

Hon i lila va jävligt söt.

Kan bara hålla med

Samt mycket snygga bilder :)

"Jag äter kött i protest mot att veganerna äter upp djurens mat"

Dela på andra sajter

Jäkligt snyggt fina foton Wille :great:

Å damen i lila tycker mig ha sett förut utan ring i näsan 5555 :whoco5:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Tycker jag med...

Ser nästan ut som dom är systrar, dom i grönt, vitt och lila. Men hon i lila är klart snyggast.

Dela på andra sajter

Ser nästan ut som dom är systrar, dom i grönt, vitt och lila. Men hon i lila är klart snyggast.

Visst är det systrar, 3 av 6.

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Varför var det ingen bild på farbror blå?

Hmm, han höll nog i kameran.

Imponerande blixtljus, inte för lite och inte för mycket, helt enkelt snyggt och lagom.

Det lyckas jag sällan med - vad är knepet?

Mvh

SN

Dela på andra sajter

Ja du S M han har många talanger våran wille :crazy:

Men ibland öppnar han truten på typiskt stockholmsmaner

inge fel i det 5

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Ja visst...skärpan är alldeles surperpb - med diverse objektiv. Men var i bilderna ligger det där som ger beröring...eller känslor...och medkännande? Är själv inte fotograf så man kanske inte har rätt att vara alltför kritisk, men om det är något jag skulle eftersträva i genren skulle det vara närheten och kommunikationen med föremålen i st f lååånga opersonliga objektiv.

Every saint has a past and every sinner has a future.

Dela på andra sajter

Visst är det systrar, 3 av 6.

Några av dom är nog bröder oxå? :huh:

En verklig vän är en person som firar vintersemester på en soldränkt strand och inte skickar vykort...

Dela på andra sajter

Fint med lite bilder, riktigt bra skärpa på dom också, vad har du för kamera?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

Varför var det ingen bild på farbror blå?

Hmm, han höll nog i kameran.

Imponerande blixtljus, inte för lite och inte för mycket, helt enkelt snyggt och lagom.

Det lyckas jag sällan med - vad är knepet?

Mvh

SN

I vanliga fall får man ofta med en diffuser (typ en vit plastkåpa)till en extern blixt man sätter ovanpå kameran. Då jag tappat bort min så ställde jag helt sonika bara ned blixtstyrkan istället. I detta fallet med ca - 1. 1/3, dvs ganska mkt. Det kan man ställa in på de allra flesta kameror idag för att minska styrka och därmed undvika tex. blänk.

Ja visst...skärpan är alldeles surperpb - med diverse objektiv. Men var i bilderna ligger det där som ger beröring...eller känslor...och medkännande? Är själv inte fotograf så man kanske inte har rätt att vara alltför kritisk, men om det är något jag skulle eftersträva i genren skulle det vara närheten och kommunikationen med föremålen i st f lååånga opersonliga objektiv.

Minst 4 olika objektiv tror jag. Dock bara ett foto som kan anses vara låååångt. Alla andra ligger i spannet 17-70 mm vilket är relativt normalt. Problemet med närhet och kommunikation är medvetenheten. När folk vet om att de blir fotade så blir det inte sällan konstlat och tillgjort. Ibland blir det dock perfekt. Men då gärna när du haft lite tid att skapa en relation till den du fotar, om än endast genom ett par ord eller ett litet leende. Det är lite lurigt när man gatufotograferar.

Fint med lite bilder, riktigt bra skärpa på dom också, vad har du för kamera?

2 olika kameror. En 50 D som är min och en 550 D från Alisas syrra. Tack!

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...