Jump to content
IGNORERAD

Ålderskillnad till din thaipartner


Kim

Ålderskillnad!  

323 röster

  1. 1. Hur stor är ålderskillnaden mellan dig och din thaipartner?

    • Min partner är äldre än mig
      23
    • Vi är lika gamla
      6
    • Jag är 1-5 år äldre
      50
    • Jag är 6-10 år äldre
      64
    • Jag är 11-15 år äldre
      65
    • Jag är 16-20 år äldre
      47
    • Jag är 21-25 år äldre
      24
    • Jag är 26-30 år äldre
      14
    • Jag är mer än 30 år äldre
      13
    • Har ingen partner
      17
  2. 2. Hur gammal är du?

    • -20 år
      0
    • 21-25 år
      4
    • 26-30 år
      13
    • 31-40 år
      62
    • 41-50 år
      126
    • 51-60 år
      88
    • 61-70 år
      27
    • 71-80 år
      1
    • 80 -
      2
  3. 3. Hur gammal är din partner?

    • -20 år
      9
    • 21-25 år
      15
    • 26-30 år
      64
    • 31-40 år
      145
    • 41-50 år
      66
    • 51-60 år
      7
    • 61-70 år
      1
    • 71-80 år
      0
    • 80 -
      0
    • Har ingen partner
      16
  4. 4. Hur länge har ni varit tillsammans?

    • - 1 år
      26
    • 1-2 år
      38
    • 2-3 år
      40
    • 3-4 år
      39
    • 4-5 år
      33
    • 5-6 år
      40
    • 6-7 år
      23
    • 7-8 år
      15
    • 8-9 år
      6
    • 9-10 år
      13
    • 10-15 år
      24
    • 15-20 år
      5
    • 20-30 år
      3
    • 30-
      2
    • Har ingen partner
      16


Recommended Posts

en annan fråga som ändå härör till detta efter som ann nickol smith måste ändå vara den som har störst ålderskillnad mellan henne å karl hon gifte sig med å det är ju deffenetift inte kärlek mellan dom 2. eller vad tror ni

Jag tror han tog henne för pengarna :crazy:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    25

  • bajen

    14

  • måne

    13

  • Baa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Bra idé där Enis, men den omröstningen kan du väl skriva själv.

Själv har jag 12-13 år svensk skola bakom mig beroende på hur man räknar (läste in 2 år på 1 en gång) och frugan har 16 års thailändsk skola + 4 års svensk + 3 år kvar innan hon är klar. Så hon vinner stort den interna utbildningsligan mot mig. Fast kortare skolgång till trots, jag kommer garanterat vinna vår interna löneliga ändå. med marginal.

Trevligt att din Fru kan utbilda sig här i Sverige, men vi som är frekventa läsare

här på forumet har hört detta till leda.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt att din Fru kan utbilda sig här i Sverige, men vi som är frekventa läsare

här på forumet har hört detta till leda.

U-C

Och de nya läsarna på forumet skall då inte få ta del av att det går bra för Kim och hans familj?

Om du nu så frekvent stör dig på att någon är lycklig, så borde du nog söka efter lite egen lycka och glädje i livet!

Jag tycker att din kommentar till Kim är väldigt låg, och säger mer om dig än om Kim!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Och de nya läsarna på forumet skall då inte få ta del av att det går bra för Kim och hans familj?

Om du nu så frekvent stör dig på att någon är lycklig, så borde du nog söka efter lite egen lycka och glädje i livet!

Jag tycker att din kommentar till Kim är väldigt låg, och säger mer om dig än om Kim!

//S

Du har helt rätt, och jag håller med dig.

(-Men ibland kan det bara bli för mycket.) :whoco5:

U-C

Ändrades av UDON-CHARLIE
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har helt rätt, och jag håller med dig.

(-Men ibland kan det bara bli för mycket.) :whoco5:

U-C

Jo, så är det! Inga problem U-C!

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Glömde att säga att det fysiskt är 10 år,1 månad och 1 dag mellan mig och tjejen, men psykiskt vet i fan!

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Trevligt att din Fru kan utbilda sig här i Sverige, men vi som är frekventa läsare

här på forumet har hört detta till leda.

U-C

Nu ska du va snäll mot våran Kim :friends::drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Glömde att säga att det fysiskt är 10 år,1 månad och 1 dag mellan mig och tjejen, men psykiskt vet i fan!

Ska de inte va ett F i stället för P

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Intresant övervägande ålder på damerna är i spannet 31-40år

och då har dom säkert ett par barn (min käring e 41 och 2 barn)

kann det vara så att thaigubben har hittat en mia noi

äch nu spekulerar ja :sFduh:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Intresant övervägande ålder på damerna är i spannet 31-40år

och då har dom säkert ett par barn (min käring e 41 och 2 barn)

kann det vara så att thaigubben har hittat en mia noi

äch nu spekulerar ja :sFduh:

Spekulation eller ej, njaaää, det är snarare den totala brist på ansvar som skitstövlarna "Thaipojkar" blir uppfostrade till.

Visst, det finns säkert bra Thaigubbar också, men det stora antalet ensamstående mödrar som lämnas vind för våg vittnar om mångfalden ansvarslösa totalt socialt inkompetenta SKITSTÖVLAR.

Men det är ju inga nyheter, så är det, och så kommer det att fortgå ända till de inkompetenta maktgalna makthavarna i BKK fattar att det måste till en sociallag som skall efterlevas.

Då, men först då, kommer man att se en ljusning på en hel del av de negativa aspekterna som bl.a. svensk press just nu frossar i.

Blev visst lite utanför ämnet, men vad jag menar är att det är inte helt lätt att hitta en c:a 30-40 årig dam UTAN barn.

Och, till yttermera visso, det är ju dessa som söker ett tryggare förhållande än med en ny sopa till Thaigubbe och då kommer de lite äldre farangerna väl till pass, nöjd med att ha en yngre och arbetsam kvinna, och då slantar han säkert upp lite extra.

Det är min spekulation.

Spektakuläre Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan i alla fall konstatera att snacket om "gubbarna 60+ med flickvänner runt de 20" är betydligt överdrivna. Enligt svaren så är det tydligen 3 ggr så vanligt med ett förhållande där partnern är äldre än en själv än att hon är 30 år yngre eller mer. Och inte är det precis några ungdomar till tjejer som huserar hemma hos medlemmarna heller, fler än 95% är 26+.

Mest förvånad är jag dock över att vi har så få svarande medlemmar som är under 26 år själva. Vi är rena internetgubbklubben här på Mpr. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar också på om tabellen med förhållandelängd kan läggas på statistiktabellen över antal svenskar per års resor till Thailand... och stämma ihop vad gäller toppar och dalar?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

nja det kanske vore nåt för shinga711 å fixa lite tabbeler :giggle:

ja skoja bara shinga711 ska inte förstöra söndagen med jobb :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan i alla fall konstatera att snacket om "gubbarna 60+ med flickvänner runt de 20" är betydligt överdrivna. Enligt svaren så är det tydligen 3 ggr så vanligt med ett förhållande där partnern är äldre än en själv än att hon är 30 år yngre eller mer. Och inte är det precis några ungdomar till tjejer som huserar hemma hos medlemmarna heller, fler än 95% är 26+.

Mest förvånad är jag dock över att vi har så få svarande medlemmar som är under 26 år själva. Vi är rena internetgubbklubben här på Mpr. :)

Hmmm... om inte de 12 rösterna med äldre partners är... KVINNOR med rösträtt!!! :bag:

Ändrades av Franco
Link to comment
Dela på andra sajter

Kim skrev::

"Hur som helst så var det inte hur mycket eller lite man tjänar i familjen utan hur man prioriterar att använda de ekonomiska resurser man har som var min poäng, inte nivån som sådan.

Vi har valt att prioritera sk "mjuka" värden som att vara ledig med barnen, umgås med familjen i Thailand under långa perioder, bra utbildning för frugan osv. istället för mer hårda värden som dyra bilar, statusprylar, flashigt leverne etc.

Det tycker många thailändare är helidi*tiskt, liksom varför vara ledig med barnen när man kan jobba häcken av sig istället, ratta ny merca och hänga på sig guld."

Ändrades av Nonki
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan i alla fall konstatera att snacket om "gubbarna 60+ med flickvänner runt de 20" är betydligt överdrivna. Enligt svaren så är det tydligen 3 ggr så vanligt med ett förhållande där partnern är äldre än en själv än att hon är 30 år yngre eller mer. Och inte är det precis några ungdomar till tjejer som huserar hemma hos medlemmarna heller, fler än 95% är 26+.

Mest förvånad är jag dock över att vi har så få svarande medlemmar som är under 26 år själva. Vi är rena internetgubbklubben här på Mpr. :)

Ja, du börjar allt bli en gubbe, Kim...känner inte alls igen dig i dig i dina skriverier jämfört med Thaitjerer tiden.. :huh:

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, du börjar allt bli en gubbe, Kim...känner inte alls igen dig i dig i dina skriverier jämfört med Thaitjerer tiden.. :huh:

MVH Nonki

Utveckla gärna vad det är du inte känner igen?! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Utveckla gärna vad det är du inte känner igen?! :)

Hehe...ja vid närmare eftertanke...det blir nog inte så lätt... :)

MVH Nonki :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan i alla fall konstatera att snacket om "gubbarna 60+ med flickvänner runt de 20" är betydligt överdrivna. Enligt svaren så är det tydligen 3 ggr så vanligt med ett förhållande där partnern är äldre än en själv än att hon är 30 år yngre eller mer. Och inte är det precis några ungdomar till tjejer som huserar hemma hos medlemmarna heller, fler än 95% är 26+.

Mest förvånad är jag dock över att vi har så få svarande medlemmar som är under 26 år själva. Vi är rena internetgubbklubben här på Mpr. :)

Tror du på det?

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes detta är ett komplext tema att svara på?

Jag & Fru Kantarell har levt tillsammans i 8 år med en ålderskillnad på 5 år!

Detta kanske är för mycket men frågan igentligen handlar väl OM?

Gates,Douglas,Rickardo,Svedenhjälm OSV OSV?

Allmänt så vet inte Jag att detta är specifikt för Thaiförhållanden!

Där Degen finns "ibland" kärlek ochså?

Sen är det väl upp till Var & En att "känna,tro,leva på hoppet"=kärlek?

Det jag påpekar är att detta är rätt GLOBALT!

Mvh Svampen"En Lycklig Djävul"! :great:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du på det?

U-C

Ja statistiken från svaren här på Mpr stämmer bra in mot de erfarenheter jag har av ålderskillnader i de thai/svenska kretsar vi umgås i. Känner faktiskt fler par där kvinnan är äldre än mannen än par där det skiljer mer än 30 år. I de allra flesta par i vår stora bekantskapskrets skiljer det mindre än 10 år mellan kvinnan och mannen.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, du börjar allt bli en gubbe, Kim...känner inte alls igen dig i dig i dina skriverier jämfört med Thaitjerer tiden.. :huh:

MVH Nonki

Börjar bli gubbe? Det har jag väl varit runt ett decenium redan. och inte blir jag yngre med åren heller.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...