Jump to content
IGNORERAD

Ålderskillnad till din thaipartner


Kim

Ålderskillnad!  

323 röster

  1. 1. Hur stor är ålderskillnaden mellan dig och din thaipartner?

    • Min partner är äldre än mig
      23
    • Vi är lika gamla
      6
    • Jag är 1-5 år äldre
      50
    • Jag är 6-10 år äldre
      64
    • Jag är 11-15 år äldre
      65
    • Jag är 16-20 år äldre
      47
    • Jag är 21-25 år äldre
      24
    • Jag är 26-30 år äldre
      14
    • Jag är mer än 30 år äldre
      13
    • Har ingen partner
      17
  2. 2. Hur gammal är du?

    • -20 år
      0
    • 21-25 år
      4
    • 26-30 år
      13
    • 31-40 år
      62
    • 41-50 år
      126
    • 51-60 år
      88
    • 61-70 år
      27
    • 71-80 år
      1
    • 80 -
      2
  3. 3. Hur gammal är din partner?

    • -20 år
      9
    • 21-25 år
      15
    • 26-30 år
      64
    • 31-40 år
      145
    • 41-50 år
      66
    • 51-60 år
      7
    • 61-70 år
      1
    • 71-80 år
      0
    • 80 -
      0
    • Har ingen partner
      16
  4. 4. Hur länge har ni varit tillsammans?

    • - 1 år
      26
    • 1-2 år
      38
    • 2-3 år
      40
    • 3-4 år
      39
    • 4-5 år
      33
    • 5-6 år
      40
    • 6-7 år
      23
    • 7-8 år
      15
    • 8-9 år
      6
    • 9-10 år
      13
    • 10-15 år
      24
    • 15-20 år
      5
    • 20-30 år
      3
    • 30-
      2
    • Har ingen partner
      16


Recommended Posts

Finns en lite ostrukturerad tråd med frågan om hur många år det skiljer mellan man och kvinna i era thai/svenska förhållanden. Eftersom en del börjat dra statistiska slutsater av svaren där så tänkte jag att det kanske är enklare att ordna en omröstning istället.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    25

  • bajen

    14

  • måne

    13

  • Baa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Bra där Kim .

Kan du göra en motsvarande om utbildningsnivån

Sin egen utbildningsnivå

- i sverige

- i Thailand

- på annat håll

Sin partners utbildningsnivå

- i Thailand

- i sverige

- på annat håll

om det nu inte finns någon sådan omröstningstråd redan i gömmorna som någon kan leta fram

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där Kim .

Kan du göra en motsvarande om utbildningsnivån

Sin egen utbildningsnivå

- i sverige

- i Thailand

- på annat håll

Sin partners utbildningsnivå

- i Thailand

- i sverige

- på annat håll

om det nu inte finns någon sådan omröstningstråd redan i gömmorna som någon kan leta fram

Och då kan man ju dela upp frågeställningen på:

- utbildning i livets skola

- teoretisk utbildning

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra där Kim .

Kan du göra en motsvarande om utbildningsnivån

Sin egen utbildningsnivå

- i sverige

- i Thailand

- på annat håll

Sin partners utbildningsnivå

- i Thailand

- i sverige

- på annat håll

om det nu inte finns någon sådan omröstningstråd redan i gömmorna som någon kan leta fram

Bra idé där Enis, men den omröstningen kan du väl skriva själv.

Själv har jag 12-13 år svensk skola bakom mig beroende på hur man räknar (läste in 2 år på 1 en gång) och frugan har 16 års thailändsk skola + 4 års svensk + 3 år kvar innan hon är klar. Så hon vinner stort den interna utbildningsligan mot mig. Fast kortare skolgång till trots, jag kommer garanterat vinna vår interna löneliga ändå. med marginal.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Saknar. Pluggat engelska i baren.det är ju enligt vissa den i total majoritet vanligaste utbildningen.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag ser det är problemet med stor åldersskillnad för lite mer vanliga mäniskor den ojämna åldern när det är dags att tänka på att dra sig tillbaks.

Om jag förstått Kim rätt kommer han att snart gå i pension när fru Kim skall börja sitt arbetsliv i Sverige.

Det måste ju ändå vara den största nackdelen om man tänkt sig ett tillbakalutat liv med havsbrus och Chang på äldre dagar.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag ser det är problemet med stor åldersskillnad för lite mer vanliga mäniskor den ojämna åldern när det är dags att tänka på att dra sig tillbaks.

Om jag förstått Kim rätt kommer han att snart gå i pension när fru Kim skall börja sitt arbetsliv i Sverige.

Det måste ju ändå vara den största nackdelen om man tänkt sig ett tillbakalutat liv med havsbrus och Chang på äldre dagar.

Snart är iofs ett relativt begrepp men personligen anser jag nog inte att 20 år är snart. Men visst, jag kommer pensioneras 15 år innan min fru och det kan ju bli ett problem. Man får dock inte bortse från att vi får nästan 30 år tillsammans innan det hanteringsbara problemet uppstår. Jag är t ex inte intresserad av thailändskt havsbrus till pension, drömmer inte om att vara bosatt i Thailand. Varken nu eller senare.

Ps Klistar tråden några dgr så att vi får in mer statistik över Mpr medlemmarna.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstaterar att jag/vi tillhör medelmpr:an i de tre första frågorna, dvs det skiljer 11-15 år, jag tillhör gruppen 41-50 år och frugan 31-40. Däremot har vi ett längre förhållande än det 2-3 år långa som fått flest svar, vårt förhållande återfinns i gruppen 9-10 år.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstaterar att jag/vi tillhör medelmpr:an i de tre första frågorna, dvs det skiljer 11-15 år, jag tillhör gruppen 41-50 år och frugan 31-40. Däremot har vi ett längre förhållande än det 2-3 år långa som fått flest svar, vårt förhållande återfinns i gruppen 9-10 år.

Jag som trodde jag var ung och novis och så visar det sig att jag förnärvarande tillhör gruppen som stått ut längst med sin thaikärring ;)

Edit: men inte nu lägre..

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, för di forumister som inte riktigt vet hur många födelsedagar di haft saknar jag alternativet: Vet ej.

Ogamle Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart är iofs ett relativt begrepp men personligen anser jag nog inte att 20 år är snart. Men visst, jag kommer pensioneras 15 år innan min fru och det kan ju bli ett problem. Man får dock inte bortse från att vi får nästan 30 år tillsammans innan det hanteringsbara problemet uppstår. Jag är t ex inte intresserad av thailändskt havsbrus till pension, drömmer inte om att vara bosatt i Thailand. Varken nu eller senare.

Ps Klistar tråden några dgr så att vi får in mer statistik över Mpr medlemmarna.

Ja, då har du god tid på dej att klura ut hur du skall slippa kravet att som pensionär ta hand om alla hushållsgöromål när frun jobbar vidare och är närande, för jag inbillar mej att vid det laget är din fru helt försvenskad.;)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag som trodde jag var ung och novis och så visar det sig att jag förnärvarande tillhör gruppen som stått ut längst med sin thaikärring ;)

Edit: men inte nu lägre..

Du får akta dig tills skånefinnen som träffade sin fru på -70 talet svarar för då åker du/ni på däng med +15 år. ;)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, då har du god tid på dej att klura ut hur du skall slippa kravet att som pensionär ta hand om alla hushållsgöromål när frun jobbar vidare och är närande, för jag inbillar mej att vid det laget är din fru helt försvenskad.;)

Hushållsgöromålen gör jag ju redan.. ;) Och frun är redan väldigt försvenskad i många avseenden. Fast det ser jag bara som positivt, hon är ju mor till mina barn och ska uppfostra dessa till goda samhällsmedborgare med eller utan min hjälp. Vem vet kanske jag trillar av pinn innan året är över. Och lyckas man överleva ända fram till pension, hur många klarar egentligen mer än 30 år i samma förhållande?

Vad jag menar är att det inte alls är säkert att vi har framtiden tillsammans. Visst det ser bra ut så här långt men jag tar inget för givet. Det enda som är säkert är att min fru alltid kommer att vara mina barns mamma och därför är det viktigt att hon både försvenskas och utbildas att klara ett liv även utan mig.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé där Enis, men den omröstningen kan du väl skriva själv.

Själv har jag 12-13 år svensk skola bakom mig beroende på hur man räknar (läste in 2 år på 1 en gång) och frugan har 16 års thailändsk skola + 4 års svensk + 3 år kvar innan hon är klar. Så hon vinner stort den interna utbildningsligan mot mig. Fast kortare skolgång till trots, jag kommer garanterat vinna vår interna löneliga ändå. med marginal.

Härligt Kim med din frus alla utbildningar, men vad kan hon förutom att fött 2 barn,vad ska hon bli när hon blir stor?Min tant har bara 6 år skola i Thailand+halvt år på sfi men hon har jobbat och skattat i 10 år

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt Kim med din frus alla utbildningar, men vad kan hon förutom att fött 2 barn,vad ska hon bli när hon blir stor?Min tant har bara 6 år skola i Thailand+halvt år på sfi men hon har jobbat och skattat i 10 år

Förhoppningsvis så blir en god mor till mina barn som klarar sig på egna ben i Sverige, även om jag försvinner ur familjens liv. Hon kommer garanterat aldrig att ekonomiskt kunna tjäna in de 7 år hon kommer att ha utbildat sig i Sverige jämfört med om hon stekt hamburgare eller städat de åren istället. Men pengar är inte allt, jag tjänar bra och har måttligt intresse av statusprylar så vi har råd.

Det viktigaste för mig är barnen, inte statusprylarna. Och det viktigaste för dom är att deras båda föräldrar har förmågan att ta hand om dom vad som än händer med den andre föräldern.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Förhoppningsvis så blir en god mor till mina barn som klarar sig på egna ben i Sverige, även om jag försvinner ur familjens liv. Hon kommer garanterat aldrig att ekonomiskt kunna tjäna in de 7 år hon kommer att ha utbildat sig i Sverige jämfört med om hon stekt hamburgare eller städat de åren istället. Men pengar är inte allt, jag tjänar bra och har måttligt intresse av statusprylar så vi har råd.

Det viktigaste för mig är barnen, inte statusprylarna. Och det viktigaste för dom är att deras båda föräldrar har förmågan att ta hand om dom vad som än händer med den andre föräldern.

måste man gå så många år i skolan för att bli en god mor,då kommer min dotter få problem.Mvh Bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

måste man gå så många år i skolan för att bli en god mor,då kommer min dotter få problem.Mvh Bajen

Det påståendet står du själv för, inte jag, kom ihåg det.

Men till ditt försvar så vill jag i alla fall hävda att du är inte ensam om din åsikt, har märkt att det är ganska provocerande att nyttja familjens ekonomi till något så abstrakt som att låta frugan gå skola istället för att köpa nya bilar, guld och hus.

Många finner det väldigt irriterande och påpekar det ibland, speciellt i apfyllan eller anonymt som du.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det påståendet står du själv för, inte jag, kom ihåg det.

Men till ditt försvar så vill jag i alla fall hävda att du är inte ensam om din åsikt, har märkt att det är ganska provocerande att nyttja familjens ekonomi till något så abstrakt som att låta frugan gå skola istället för att köpa nya bilar, guld och hus.

Många finner det väldigt irriterande och påpekar det ibland, speciellt i apfyllan eller anonymt som du.

Läs din egen text och vem börja snacka statusprylar,kanske din välutbildade fru fått upp ögonen och ser att gräset är grönare på andra sidan.Jag jobbar i samma branch som du fast mer betalt så vi har råd.MVH Bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim är det inte lika kul nu när pappadagarna sinar och jobbet på fabriken kräver att du närvarar.+tanten tittar på kompisar och säjer.vill också haMVH Bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det snoppmätartävling nu?

inte för min del men kim har gått under jorden,hans drömvärld kamske är i gungning.min snopp fick behanling i morse så den är nöjd

Link to comment
Dela på andra sajter

men jag är inte orolig,snart kommer väl det en monolog om att han har annat att göra än att vara på MPR hela tiden.löser säkert världsproblemen men sin fru eller hur han ska fiansera 6 månader i LOS.MVH Bajen

Link to comment
Dela på andra sajter

inte för min del men kim har gått under jorden,hans drömvärld kamske är i gungning.min snopp fick behanling i morse så den är nöjd

Herr Bajsen, tråkigt att höra att Ni måste få behandling för Er snopp.

Penicillin kan man alltid äta i förebyggande syfte, krya på Er.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj oj oj vad provocerad Bajen blev då. :)

Som sagt var, känns lite märkligt när människor omkring en blir provocerade av att någon inte gör samma livsval som de själva gjort. Menar, ingen tycker ju det är konstigt eller fel om en svensk utbildar sig till t ex ingenjör istället för att kämpa sig fram som diskare genom livet. Men om en thailändska gör det är det tyvärr många, både landsmanninor och deras svenska män som ropar idi*ti. Trist!

Läs din egen text och vem börja snacka statusprylar,kanske din välutbildade fru fått upp ögonen och ser att gräset är grönare på andra sidan.Jag jobbar i samma branch som du fast mer betalt så vi har råd.MVH Bajen

Spelar ingen roll om frugan finner gräset grönare hos någon annan man med tiden, hon kommer alltid vara mina barns mamma ändå. Och just det är min poäng.

Kim är det inte lika kul nu när pappadagarna sinar och jobbet på fabriken kräver att du närvarar.+tanten tittar på kompisar och säjer.vill också haMVH Bajen

Kul det du nämner om fabrik, lön och pappadgr eftersom det stämmer så himla dåligt. ;) Jobbar för det första inte i fabrik och sist jag kollade hade jag 48 sparade semesterdgr och ca 160 komptimmar att ta ut, föräldradgr har vi flera hundra kvar och det enda jag oroar mig över just nu är att vi inte ska hinna ta ut alla innan barnen fyller 8 (och dom förverkas). Av samma prioriteringsanledning som jag nämde tidigare (hellre ledig och mindre pengar/statusprylar) så har vi nämligen bara tagit ut 3 dgr föräldraledigt per vecka istället för 7 för våra barn. Men alltså ändå varit helledig, fast med mindre än halva den möjliga ersättningen.

Så vårt uteblivna resande denna vinter hänger varken på brist på tid eller pengar utan på att det helt enkelt inte går att vara borta från studierna.

Sedan.. För att förtydliga vad jag tidigare menade med att jag tyckte det var bra ju mer försvenskad min fru blir så kan jag väl helt enkelt säga att jag inte önskar gå på varje föräldramöte, ge all läxhjälp, sköta varenda myndighets- eller sjukvårdskontakt för mina barn OCH min fru, fylla i varenda papper och utföra all tänkbar markservice för hela familjen, inklusive frugan, livet igenom. Blir lätt så för killar som har thaitjej som varken kan läsa, skriva eller tala ordentlig svenska och inte förstår hur det svenska samhället fungerar. Och skulle jag plötsligt trilla av pinn eller vi skiljer oss så vill jag absolut inte att mina barn ska stå kvar med en mamma som inte klarar av att hjälpa sina (alltså mina) barn framåt i det svenska samhället.

Alltså tar jag gärna den ekonomiska nackdel det innebär för oss att frugan under ett antal år utbildar sig till ett svenskt yrke där hon på köpet lär sig samhället och språket under tiden.

Fast hade förutsättningarna sett annorlunda ut än dom gör för oss så hade vi säkert gjort annorlunda. Inget är rätt, inget är fel, alla prioriterar och gör det bästa dom kan utifrån sin egen livssituation. Det skulle aldrig falla mig in att säga åt någon som väljer att jobba istället för att utbilda sig att dom handlat fel, tvärtom så ger jag alltid väldigt mycket uppmuntran. Så man hade ju önskat att andra även accepterat vårt val. Tyvärr gör uppenbarligen inte alla alltid det vilket känns lite småtrist.

Lev och låt leva liksom.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...