Jump to content
IGNORERAD

Post i Isaan


kauf

Recommended Posts

Hur är det igentligen med postutdelning ute i landet?

Finns det något system med gatuadresser och brevbärare?

Har försökt förklara för tjejen att jag vill ha en adress till hennes bostad för att kunna skicka brev men varken hon eller hennes familj förstår vad jag menar.

Eller i andra sammanhang när man behöver ange en persons adress. När jag var på besök där såg jag varken några postlådor eller brevbärare. Hur funkar det egentligen!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Jag kanske har fel, men tror att hennes adress står på hennes id kort.  Jag har en kopia på min tjejs id och där

står adressen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Du får fråga efter vad som står i husboken. Husnumret, bynamnet och vilken stadsdel o.s.v. står där, Alla orter har i stort sätt samma system med postnummer som vi har, men som sagts husboken gäller.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kauf

Ta hjälp av en thaitjej som ringer till henne, så kan hon skriva på thai.

Sedan klistrar du fast adressen på thai på ett kuvert, och skriver Thailand längst ner så svenska posten vet att det skall till Thailand.

Då kommer det fram, jag brukar skicka posten med reko.. då finns det koll på var brevet är kostar lite mer men kommer fram till 100 %

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

            Glöm inte att skriva avsändare oxå. Många brev som skickas till Thailand skrivs det ingen avsändare på

            på brevet och då blir det problem om det måste skickas i retur till Sverige. Skicka Rek det rekomenderas

            verkligen många klå fingriga brevbärare i Thailand.

                                            mvh Repe

                                                        Posttjänsteman på Utrikesposten på Arlanda.  :party:

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte vara alltför pessimistisk här och nu, men rek är ingen garanti för att posten skall komma fram i Thailand.

Jag bodde 1,5 år i en liten by 70 km nordost om Udon Thani. Under den perioden "försvann" inte mindre än sju (7) försändelser som var korrekt adresserade till mig. Ett av dessa sju var ett rek med viktigt innehåll bestående av dörrkort och nycklar till ett kontor vi hade i Bangkok.

Reket försvann någonstans på vägen.

Det gick bra att följa försändelsens väg i Sverige, från Östersund och till Arlanda, men där blev det stopp. Jag var naturligtvis på vårt lokala postkontor och härjade, men där flinade personalen och sade att försändelsen aldrig kommit till Thailand.

Vad jag då behövde var naturligtvis ett flightnummer att sticka under deras näsor, men si det gick inte det. Enligt Posten i Sverige fick man inte lämna ut flightnumret - av säkerhetsskäl.

Jag har fortfarande svårt att förstå vad det kan vara för säkerhetsrisk med att lämna ut ett flightnummer, ett nummer som jag bad om cirka en månad efter det att planet gått mellan Arlanda och Bangkok?

Summan av kardemumman: Var inte helt säker att reket kommer fram.

Jan L

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen, Har gjort misstaget att vid ett tillfälle skickat kontanter gömda i ett brev, försvann. Annars har vi skickat vanliga hälsningar och foton t.ex. vid ett flertal tillfällen utan problem, likaså har vänner i Udon skickat post till oss här i Sverige, även paket med kontroverisellt innehåll (medicin) kom fram utan problem. Förra året skickade sonen ner ett pkt julklappar till oss i Udon, inga problem, så ALLA försändelser kommer inte bort, dock, skicka aldrig värdesaker, typ kontokort eller dylikt.

Baa, som tror på alla tills motsatsen bevisats. :lol:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Kan bara hålla med Baa att det är problem med att skicka värdesaker även med Rek, min fru har blivit av med flera försändelser och det är heller inte ovanligt att brev har öppnats och tejpats igen innan leverans till lådan.

Dom tror att det kan innehålla pengar och öppnar och kollar.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

                  Hej alla ...Vi skickar posten med TG961 varje dag utom söndag.

                              Posttjänsteman Repe  :wai:

Bajen_Kopia.png
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har skickat cd skivor ett par gånger. Dom har inte kommit fram till Bkk!  :cry:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

ReplicaOfTheMirror

Att skicka ner ett visa kort som det inte är kredit på och inga pengar då?

Stor risk att dom tar det och försöker använda det dock, skulle behöva skicka ner ett så man slipper föra över pengar till thai konto då det kostar mer pengar än att bara föra över från ett konto till ett annat på internetbanken där man också ser hur mycke som finns, eller nån som har en bättre lösning?

Jag är den ingen trodde att jag skulle bli då jag var den du trodde att jag skulle bli innan jag blev den ingen trodde att jag skulle bli trots att ingen vet vem jag är :confused:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett kort är en värdehandling som "postanställda" med största sannolikhet bara säljer vidare till någon som sysslar med sånt. Med eller utan kredit spelar ingen roll, ett trick dom kör är att fake-köpa från nån butik, om butiken får ut stålarna delar de dem med buset, får dom inte ut nåt så har ju ingen förlorat.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...