Jump to content
IGNORERAD

MPR medlemmars syn på Thaitjejer


Vaxet

MPR medelemmars syn på Thailändskor  

60 röster

  1. 1. Vad tycker du stämmer?

    • Thaitjejer är mer pengafixerade än andra tjejer.
      27
    • Thaitjejer är lika pengafixerade som andra tjejer
      21
    • Thaitjejer är opålitliga
      19
    • Thaitjejer är pålitliga
      19
    • Farangtjejer är opålitliga
      16
    • Farangtjejer är pålitliga
      10
    • Thaitjejer är sexuellt lösaktiga
      16
    • Thaitjejer är inte sexuellt lösaktiga
      19
    • Farangtjejer är sexuellt lösaktiga
      22
    • Farangtjejer är inte sexuellt lösaktiga
      10
    • Thaitjejer är lycksökerskor
      17
    • Farangtjejer är lycksökerskor
      6
    • Alla tjejer är lycksökerskor
      19
    • Thaitjejer skvallrar mer än farangtjejer
      27
    • Farangtjejer skvallrar mer än thaitjejer
      5
    • En man med thaitjej är ofta fulare än andra män
      20
    • En man med thaitjej har snedvriden kvinnosyn
      8
    • På MPR förekommer mer fördomar än i det öpnna samhället.
      14


Recommended Posts

Att världens alla damer tycker om pengar, gillar presenter, att bli bjuden o försörjd är väl inget nytt och inget som skiljer dem åt. Vad skiljer en deltagare i svenska hollywoodfruar eller en thaithiej eller en tjej från prag, afrika eller brasilen? jo alla gillar lyx, presenter, bli uppvaktade etc, på lite olika sätt och med lite olika värdering på vad som är en bra uppvaktning beroende på bakgrund eller situation.

Det jag uppskattar med all kvinnor jag träffat som inte är uppvuxna (uppfostrade) i sverige är att de ser mer än utseende, de accepterar en som man är. Förutsatt att "allt annat" är på gemensam nivå och man är ömsesidigt beredda att uppskatta varandra för den man / kvinna man är - då är inte det yttre utseendet avgörande.

Att en svensk kvinna inte är ett alternativ för mig beror på att de är extremt utseendefixerade, ser ett olika abstrakta status mål som mer värda en konkreta värden hur man kan leva gott tillsammans. Men framförallt har svenska kvinnors statiska mall på hur deras drömprins skall vara sedan länge lockat mig utanför den svenska gränsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    3

  • Vaxet

    3

  • Maitan

    3

  • Thainab

    3

Mest aktiva i denna tråd

När jag läser här på MPR de senaste veckorna så blir jag mest bara beklämnd, föraktet och förutfattade meningar om just Thailändska tjejer frodas hej villt.

Själv tycks jag ha en helt annan upplevelse av Thailändskor i gemen och våra bekanta från Thailand specifikt än de flesta andra här på MPR.Så låt oss reda ut vad ni MPR medlemmar egentligen tycker, många alternativ, går att rösta på flera, och javisst jag har säkert glömt massor med andra alternativ.

Har medvetet inte tagit med några lagomalternativ "typ" "det skilljer inget på farangtjejer och thaitjejer", detta eftersom synen här den senaste tiden verkligen varit tydlig, så för eller emot är vad som gäller. Ni som tycker lagom får rösta någonannanstans.

Det fetstilta kan jag definitvt hålla med dig om!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag kryssade i alla. :)

Jag med.

Att generalisera om människor som trådskaparen vill få mig till är enbart löjligt.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstar inte på något alternativ.

Överallt i världen finns det bättre,bra,sämre och dåliga tjejer.

Det är ingen skillnad i grunden på någon, sentror jag att samhället, uppfostran, livets hårda skola göra så att vi alla blir vad vi blir.

Håller med dig till hundra procent, vad håller min "namne" på med *skäms lite*?

Gör man skillnad på folk och folk har man inte mycket koll.

Jävla dum frågeställning, han (alla) kanske borde ta sig en koll tillbaks varför förhållandet sket sig.

Två spelar spelet.

Har man rotat i fel låda kanske man får skylla sig själv? (gäller båda parter)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag med.

Att generalisera om människor som trådskaparen vill få mig till är enbart löjligt.

Nu är det ju just detta TS gör - att reagera MOT generalisering. Det är alltså löjligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nu är det ju just detta TS gör - att reagera MOT generalisering. Det är alltså löjligt?

Jag känner mig iaf löjlig om jag väljer bl.a de givna alternativ.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet,

Hela tråden känns lite motsägelsefull. I ena meningen beklagar du dig över generaliseringar och i andra vill du att folk skall rösta utifrån klyschiga stereotyper. Lite osäker å vart du vill komma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fn måste nog åka ned och prata lite med Mait, denna positivitet har jag aldrig hört förut... men det kanske bara är för att han försöker skydda en :friends:

Det finns alla sorter på alla ställen... konsten är att söka på rätt ställe, fråga mig inte vart, letar fortfarande :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fn måste nog åka ned och prata lite med Mait, denna positivitet har jag aldrig hört förut... men det kanske bara är för att han försöker skydda en :friends:

Det finns alla sorter på alla ställen... konsten är att söka på rätt ställe, fråga mig inte vart, letar fortfarande :crazy:

Helt rätt Thainab denna tråd är ett skämt tycker Svampen skriven av någon som inte vet ett dyft om livet eller upplevt något! :bag:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet,

Hela tråden känns lite motsägelsefull. I ena meningen beklagar du dig över generaliseringar och i andra vill du att folk skall rösta utifrån klyschiga stereotyper. Lite osäker å vart du vill komma.

Vill inte komma någonstans, utan att få se hur det är med tycket på detta forum.

De flesta tycker självklart inte så svart eller vitt som mina svarsalternativ är, men följer man debatterna de senaste veckorna är det oroande många som verkligen uttrycker en generell bild av thaitjejer, ville bara se hur många det är egentligen.

Väntar med en slutkommentar men redan nu finns en hel del att fundera över, ett exempel, tills nu är det alltså 15 av forumets medlemmar som tycker att killar med thaitjejer är fulare än andra killar. Detta på ett forum till mestadel bestående av just sådana killar, värt att fundera över.

En annan kul reflektion, vissa anser sig tydligen så viktiga för forumet att de även om de inte vill delta i en omröstning ändå känner sig tvingade att åtminstone tala om att de minsann inte tänker rösta.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte komma någonstans, utan att få se hur det är med tycket på detta forum.

De flesta tycker självklart inte så svart eller vitt som mina svarsalternativ är, men följer man debatterna de senaste veckorna är det oroande många som verkligen uttrycker en generell bild av thaitjejer, ville bara se hur många det är egentligen.

Väntar med en slutkommentar men redan nu finns en hel del att fundera över, ett exempel, tills nu är det alltså 15 av forumets medlemmar som tycker att killar med thaitjejer är fulare än andra killar. Detta på ett forum till mestadel bestående av just sådana killar, värt att fundera över.

En annan kul reflektion, vissa anser sig tydligen så viktiga för forumet att de även om de inte vill delta i en omröstning ändå känner sig tvingade att åtminstone tala om att de minsann inte tänker rösta.

Om Du inte vill komma någonstans eller har en baktanke med att starta en ny dylik tråd så ...varför detta?

Har man som du, och förmodligen en hel del andra en världsvan tillvaro så faller din förfrågan platt till marken, har man däremot en vilja att starta en tvistetråd så förstår jag.

Oomtvistade Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte komma någonstans, utan att få se hur det är med tycket på detta forum.

De flesta tycker självklart inte så svart eller vitt som mina svarsalternativ är, men följer man debatterna de senaste veckorna är det oroande många som verkligen uttrycker en generell bild av thaitjejer, ville bara se hur många det är egentligen.

Väntar med en slutkommentar men redan nu finns en hel del att fundera över, ett exempel, tills nu är det alltså 15 av forumets medlemmar som tycker att killar med thaitjejer är fulare än andra killar. Detta på ett forum till mestadel bestående av just sådana killar, värt att fundera över.

En annan kul reflektion, vissa anser sig tydligen så viktiga för forumet att de även om de inte vill delta i en omröstning ändå känner sig tvingade att åtminstone tala om att de minsann inte tänker rösta.

Viktig eller inte viktig ?

jag är en av dom du omnämer och jag ville bara säga varför jag inte röstade, helt enkelt så fans inte min syn i dina alternativ. :drinks: på dig :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Du inte vill komma någonstans eller har en baktanke med att starta en ny dylik tråd så ...varför detta?

Har man som du, och förmodligen en hel del andra en världsvan tillvaro så faller din förfrågan platt till marken, har man däremot en vilja att starta en tvistetråd så förstår jag.

Oomtvistade Baa

Tvistetrådar om hur thaitjejer egentligen är finns det oändligt många och ingen har någonsin lett till konsensus.

Min lilla undersökning var bara ett liten koll på hur många som verkligen tycker att t.e.x. thaitjejer är mer pengasugna än andra damer.

Anledningen till denna nyfikenhet är att det tycks som att de med denna åsikt, i vad du kallar tvistetrådar alltid skriker högst och mest.

Min misstanke var dock att de är i minoritet, och just bara skriker högst och mest, och visst, titta i frågedelen, ca 15 personer tycker just detta, just nu får jag väl skriva.

En liten liten minoritet på forumet anser alltså att thaitjejer är mer pengafixerade än andra tjejer, men gå sedan in i en "tvistetråd", där tycks de istället vara i stor majoritet.

Slutsats: Finns nog inte så många BTT på forumet, men de tycker, skriver och framför sina åsikter i tuffa ordalag, dessutom om och om igen.

Klart som korvspad eller?

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill inte komma någonstans, utan att få se hur det är med tycket på detta forum.

De flesta tycker självklart inte så svart eller vitt som mina svarsalternativ är, men följer man debatterna de senaste veckorna är det oroande många som verkligen uttrycker en generell bild av thaitjejer, ville bara se hur många det är egentligen.

Väntar med en slutkommentar men redan nu finns en hel del att fundera över, ett exempel, tills nu är det alltså 15 av forumets medlemmar som tycker att killar med thaitjejer är fulare än andra killar. Detta på ett forum till mestadel bestående av just sådana killar, värt att fundera över.

En annan kul reflektion, vissa anser sig tydligen så viktiga för forumet att de även om de inte vill delta i en omröstning ändå känner sig tvingade att åtminstone tala om att de minsann inte tänker rösta.

Jag tror såhär, Vaxet.

Det viktiga för dej med denna tråden var inte att folk skulle rösta på dina alternativ, utan mera att på detta sätt (omröstningsalternativen) belysa orimligheten i generelaseringar.

Jag gick inte på ditt lilla knep utan förklarade på mitt sätt varför jag inte röstade och det var ju också en slags röst.;)

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tvistetrådar om hur thaitjejer egentligen är finns det oändligt många och ingen har någonsin lett till konsensus.

Min lilla undersökning var bara ett liten koll på hur många som verkligen tycker att t.e.x. thaitjejer är mer pengasugna än andra damer.

Anledningen till denna nyfikenhet är att det tycks som att de med denna åsikt, i vad du kallar tvistetrådar alltid skriker högst och mest.

Min misstanke var dock att de är i minoritet, och just bara skriker högst och mest, och visst, titta i frågedelen, ca 15 personer tycker just detta, just nu får jag väl skriva.

En liten liten minoritet på forumet anser alltså att thaitjejer är mer pengafixerade än andra tjejer, men gå sedan in i en "tvistetråd", där tycks de istället vara i stor majoritet.

Slutsats: Finns nog inte så många BTT på forumet, men de tycker, skriver och framför sina åsikter i tuffa ordalag, dessutom om och om igen.

Klart som korvspad eller?

Nej

Korvspad är betydligt klarare.

Tvivelsutan är du ute och fiskar efter tvistedialog, och i samtidigt så split mellan medlemmar.

Men för all del, om du tycker det är kul, kör på.

Själ tycker jag annorlunda men var och en är sin egen herre.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

"Det är ingen skillnad i grunden på någon, sen tror jag att samhället, uppfostran, livets hårda skola göra så att vi alla blir vad vi blir."

Mja, det där är inte riktigt sant. En del föds lite längre än andra och blir med tiden ännu längre.

Genetikern Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Fn måste nog åka ned och prata lite med Mait, denna positivitet har jag aldrig hört förut... men det kanske bara är för att han försöker skydda en :friends:

Det finns alla sorter på alla ställen... konsten är att söka på rätt ställe, fråga mig inte vart, letar fortfarande :crazy:

Thainab jag kan vara positiv det vet du ställer upp i alla lägen för dig, jag har sagt det för säger det igen.

Den första känslan du får lita på den, den är så riktig. :great: Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstade utifrån erfarenheterna av min tjej förutom i frågan angående skvaller.

Min tjej skvallrar inte speciellt mycket jämfört med hennes väninnor så där fick några fler än hon åka med i svaret.

Annars är det väl så att det finns mindre bra och mera bra tjejer överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thainab jag kan vara positiv det vet du ställer upp i alla lägen för dig, jag har sagt det för säger det igen.

Den första känslan du får lita på den, den är så riktig. :great: Maitan.

Mait :friends:Nabben har Vänner i Gnällbältet som inte går av för hacker Tack Mait Du vet att Nabben är En Go Människa!!!!!!!!!

Ha Det Svampen :friends:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä du Waxet!

Gör om!

Tänk noga vad du vill att vi ska komma fram till!

Detta är dåligt gjort!

Du kan och vet bättre!

Alltså gör om!

Gör rätt!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...