Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket pengar skickar Du/Ni till Thailand varje månad


UDON-CHARLIE

Recommended Posts

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    10

  • Caveman

    9

  • UDON-CHARLIE

    7

  • ban99arne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Skickar inga pengar alls. Tjejen tjänar tillräckligt själv. Kan inte tänka mig att vara ihop med en tjej där jag är tvungen att bidraga med massa pengar till hennes familj. Kan förstå att en del hjälper sin tjejs familj men det är inget för mig. lägger heller de pengarna på min son i sverige. Tjejens son tycker jag dock skall få ordentliga bidrag när det blir aktuellt.

Följaktligen håller jag mig borta från fattiga familjer och håller mig till flickor från relativt välbärgade hem.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickar inga pengar alls. Tjejen tjänar tillräckligt själv. Kan inte tänka mig att vara ihop med en tjej där jag är tvungen att bidraga med massa pengar till hennes familj. Kan förstå att en del hjälper sin tjejs familj men det är inget för mig. lägger heller de pengarna på min son i sverige. Tjejens son tycker jag dock skall få ordentliga bidrag när det blir aktuellt.

Följaktligen håller jag mig borta från fattiga familjer och håller mig till flickor från relativt välbärgade hem.

Neil

MEDLEMMAR LÄS OCH LÄR!

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Skickar inga pengar alls. Tjejen tjänar tillräckligt själv. Kan inte tänka mig att vara ihop med en tjej där jag är tvungen att bidraga med massa pengar till hennes familj. Kan förstå att en del hjälper sin tjejs familj men det är inget för mig. lägger heller de pengarna på min son i sverige. Tjejens son tycker jag dock skall få ordentliga bidrag när det blir aktuellt.

Följaktligen håller jag mig borta från fattiga familjer och håller mig till flickor från relativt välbärgade hem.

Neil

Hur går du till väga när du träffar dina flickor, för du har tydligen både sambo och flera andra flickor"det kan vara farligt har jag läst"? Är det första du begär att få se deras bankkonto, för annars kan du väl inte veta att dom kommer från välbärgade hem.

Själv så skickar jag 17-20,000 Bath i månaden till frugan.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket pengar skickar Du/Ni till Thailand varje månad, vad tycker du är rimligt?

Jag ger min familj ALLT! rimligt eller ej..

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Vi skickar ingenting just nu, eftersom frugan har två systrar i Danmark så delar vi på detta, och sedan 3 år är det en lillasyster som skickar pengar till pappan (mamma är död), men tidigare skickade vi 1000 kr i månaden under ca 10 år.

Och för mig är detta inga konstigheter alls utan ett helt normalt förväntat handlande, och jag är lika intreserad som frugan av att pappan ska ha en slant ifrån oss i utlandet, han kan varken skriva eller läsa och är så nära en "inföding" som man kan vara nu för tiden, han behöver egentligen inte arbeta längre men har haft tunga kroppsarbeten hela livet och han vill inte trappa ned utan fortsätter att jobba hårdast i hela släkten.

Dom pengar han får går nog mest till bilen som han reparerar och kör mycket med, så den slukar nog det mesta av pengarna.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Vi skickar ingenting just nu, eftersom frugan har två systrar i Danmark så delar vi på detta, och sedan 3 år är det en lillasyster som skickar pengar till pappan (mamma är död), men tidigare skickade vi 1000 kr i månaden under ca 10 år.

Och för mig är detta inga konstigheter alls utan ett helt normalt förväntat handlande, och jag är lika intreserad som frugan av att pappan ska ha en slant ifrån oss i utlandet, han kan varken skriva eller läsa och är så nära en "inföding" som man kan vara nu för tiden, han behöver egentligen inte arbeta längre men har haft tunga kroppsarbeten hela livet och han vill inte trappa ned utan fortsätter att jobba hårdast i hela släkten.

Dom pengar han får går nog mest till bilen som han reparerar och kör mycket med, så den slukar nog det mesta av pengarna.

Mvh Isan Lover

Min svärfar kan både läsa och skriva,särskilt nu när han fått nya glasögon.

Och arbeta har han gjort i hela sitt liv :great: men skulle jag erbjuda han pengar så tror jag att han skulle bli arg

Ändrades av Thaisigge

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur går du till väga när du träffar dina flickor, för du har tydligen både sambo och flera andra flickor"det kan vara farligt har jag läst"? Är det första du begär att få se deras bankkonto, för annars kan du väl inte veta att dom kommer från välbärgade hem.

Själv så skickar jag 17-20,000 Bath i månaden till frugan.

Gott snack. Det är inte så att du har en slant över till mig med ? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice stories!

-MEN! Efter många är i LOS,

har jag lärt mig, att det finns

alltid nåt hål att fylla.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Oväsentligt hur mycket man skickar, jag menar för U-C kanske 10K är mycket pengar, och för en annan medlem kanske det är en piss i missisippi.

Så Topic kanske skulle låtit "hur stor del av er inkomst skickar ni?"...alla har olika förutsättningar se!!...

Personligen nöjer jag mig med att svara TS, ja vi skickar pengar, dock olika summor var månad..vissa månader inget.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gott snack. Det är inte så att du har en slant över till mig med ? :)

Åk upp till byn du och hjälp till med risskörden så kan du väl få en liten slant :) .

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åk upp till byn du och hjälp till med risskörden så kan du väl få en liten slant :) .

Vilken risskörd???Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Oväsentligt hur mycket man skickar, jag menar för U-C kanske 10K är mycket pengar, och för en annan medlem kanske det är en piss i missisippi.

Så Topic kanske skulle låtit "hur stor del av er inkomst skickar ni?"...alla har olika förutsättningar se!!...

Personligen nöjer jag mig med att svara TS, ja vi skickar pengar, dock olika summor var månad..vissa månader inget.

Det är precis det här som är det luriga, för många som flyttar ner,

dom räknar med sina omkostnader.

-Sen kommer familjens.-Ska du då ha försäkringar och div

skol peng m.m .

Då rullar det på...

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är precis det här som är det luriga, för många som flyttar ner,

dom räknar med sina omkostnader.

-Sen kommer familjens.-Ska du då ha försäkringar och div

skol peng m.m .

Då rullar det på...

U-C

Men vadå?

Har man inte den ekonomin så har man nog inte stålar till flygbiljetten heller...

För övrigt en totalt intetsägande fråga eftersom det är var o ens ensak.

Är familjen bara två eller är den tvåhundra,,,så, hur långt är ett snöre???

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken risskörd???Mvh Måne

Vi har 20 rai med ris och det är dags att börja skörda den nu.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har 20 rai med ris och det är dags att börja skörda den nu.

Dåå har du/ni tur.Många många har fått sina risfält förstörda av alla regn och översvämmningar.Får bara hoppas att det inte får för stora konsekvenser för de fattiga med matbrist och dyl.Mvh Måne som tror att rispriset kommer att rusa i topp

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan skickar 2000 sek av egenförvärvade, nu när hon skall föda tar en annan syster över, hon har även betald lite för en systerson´s skola,

hon gjorde samma sak då hon bodde i Thailand , så det här är väl inget konstigt. Hur skall dom gamla överleva annars ?

:friends:

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem tar förtjänsten?

U-C

Förra året delade vi 50 50, frugan tjänade mest för jag hade betalt på arbetskraften, men det gick ihop för min del i alla fall.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dåå har du/ni tur.Många många har fått sina risfält förstörda av alla regn och översvämmningar.Får bara hoppas att det inte får för stora konsekvenser för de fattiga med matbrist och dyl.Mvh Måne som tror att rispriset kommer att rusa i topp

Måne...det ÄR redan i topp...

I hustruns hembygd har det t.o.m. "stulits" ris på fot, allts nattlig skörd av annas ris därför de egan fälten förstörts och fattigdom kreérar kriminalitet...Stackars folk som inte har ett typ EU avtal att luta sig mot..

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

U-C, är det inte snart dags för dig att lägga ned Thailand?

Kan inte vara speciellt roligt att gå omkring där och vara bitter med en känsla av att alla snor från en. Du kan inte vara speciellt trevlig för din omgivning heller.

Nej återvänd till Sverige och bosätt dig som singel i en billig etta med kokvrå. Vicka för persiennerna och njut av att kunna ruva på dina pengar. Tror du skulle må bättre då. ;)

För övrigt så skickar vi inga pengar alls eftersom det inte finns något behov hos vår familj just nu. Men yngsta brodern kanske behöver ekonomisk hjälp framöver om han väljer att studera vidare efter gymnasiet och då kommer vi givetvis att ställa upp och stå för utbildningskostnaderna.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...