Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket pengar skickar Du/Ni till Thailand varje månad


UDON-CHARLIE

Recommended Posts

Ja det gäller nog att sätta ner foten på direkten annars blir man toffel rätt så snabbt.

[/quo Säger Nesse fisk som aldrig haft en thai

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    10

  • Caveman

    9

  • UDON-CHARLIE

    7

  • nissefisk1

    6

Mest aktiva i denna tråd

Ja, tofflar finns det ju en och annan av.

Vanligaste typen av toffel är den som inte har råd/tid att vara i Thailand så mycket och därför gör allt för att kärleken ska med till Sverige.

Kosta vad det kosta vill!!! och det är klart att om familjen är vana vid att få tex. 20000baht/mån är det svårt att helt plötsligt dra ner det till 5000b.

Sen så ska dessutom semestrarna firas där kärleken tycker det passar.samma sak här - gäller att visa var skåpet ska stå tidigt!!!

Sen så är det ju många som trivs bra med att vara en toffel :crazy: och gillar att det är någon annan som bossar!!

Nu är jag inte riktigt med på logiken?? :whoco5:

Bor i o för sig i Thailand, låter hustrun ta tag i det mesta (lat), och dessutom so slantar vi en 6-7 000 bath i månaden till svärföräldrarna, dom har ju hand om hustruns dotter så vi tycker inte dom kräver för mycket.

Att det sedan blir lite extrahjälp t.ex nu vid skördetid tycker vi inte spelar nån större teater.

Så, undrar fortfarande över det konstiga inlägget, är jag en toffel eller sandal?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, tofflar finns det ju en och annan av.

Vanligaste typen av toffel är den som inte har råd/tid att vara i Thailand så mycket och därför gör allt för att kärleken ska med till Sverige.

Kosta vad det kosta vill!!! och det är klart att om familjen är vana vid att få tex. 20000baht/mån är det svårt att helt plötsligt dra ner det till 5000b.

Sen så ska dessutom semestrarna firas där kärleken tycker det passar.samma sak här - gäller att visa var skåpet ska stå tidigt!!!

Sen så är det ju många som trivs bra med att vara en toffel :crazy: och gillar att det är någon annan som bossar!!

Vaket inlägg! Det blir plus karma.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

vi skickar runt 10k kr varje månad till hennes mamma. Då går det åt försäkringar bla bla bla. Hennes mamma jobbar inte.

Skapligt. 10.000 kr/mån motsvarar ungefär 3-5 månadslöner för en lärare i Thailand.

Vi ger ca 2000 baht, dvs ca 500 kr, per månad till svärföräldrarna.

Det är ungefär dubbelt så mycket som de tillsammans får i folkpension.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja, tofflar finns det ju en och annan av.

Vanligaste typen av toffel är den som inte har råd/tid att vara i Thailand så mycket och därför gör allt för att kärleken ska med till Sverige.

Kosta vad det kosta vill!!! och det är klart att om familjen är vana vid att få tex. 20000baht/mån är det svårt att helt plötsligt dra ner det till 5000b.

Sen så ska dessutom semestrarna firas där kärleken tycker det passar.samma sak här - gäller att visa var skåpet ska stå tidigt!!!

Sen så är det ju många som trivs bra med att vara en toffel :crazy: och gillar att det är någon annan som bossar!!

Hej

Det handlar nog inte så mycket om att visa var skåpet ska stå, men det finns ju otaliga exempel på att hela familjer kan pacifiseras när stora belopp skickas varje månad, och det är den stora faran som jag ser det.

Så jag tycker inte att man ska vänja familjen med att sitta eller ligga hemma och vänta på pengar som tyvär kan bli resultatet ibland, men ett mindre belopp som ger möjlighet till lite extra men ändå innbär att familjen måste fortsätta arbeta för att försörja sig tycker jag är helt ok.

Och är föräldrarna gammla och har slutat arbeta ligger ju hela ansvaret för dessa hos samtliga barn till dessa och inte bara på falangen, där gäller det att försöka få alla att ta sitt ansvar och hjälpa till efter förmåga.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter i Phuket nu och ska göra så 5 månader till.Det va väl en bra början ?

I Phuket med en häftig poliströja och letande efter en bar att köpa för skojs skull, ser stabilt ut detta 5

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

I Phuket med en häftig poliströja och letande efter en bar att köpa för skojs skull, ser stabilt ut detta 5

Kommer osökt att tänka på de två konstaplarna i Pippi Långstrupfilmerna.. :rotfl::rotfl::rotfl:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så din fru är mer eller mindre livegen eller bara dum inte för att hon skickar pengar till sin mamma men är hon inte betrodd med eget bankkonto.

Frugan skickar 1000 till 2000 kronor/mån till sin mamma, resten sätter hon in på mitt sparkonto ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så din fru är mer eller mindre livegen eller bara dum inte för att hon skickar pengar till sin mamma men är hon inte betrodd med eget bankkonto.

Såg du inte denna ;)

Självklart har hon eget lönekonto, fondkonto mm fast sparkontot har vi gemensamt

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur går du till väga när du träffar dina flickor, för du har tydligen både sambo och flera andra flickor"det kan vara farligt har jag läst"? Är det första du begär att få se deras bankkonto, för annars kan du väl inte veta att dom kommer från välbärgade hem.

Själv så skickar jag 17-20,000 Bath i månaden till frugan.

Nej har bara en tjej för tilfället och det är hon jag bor med. Innan jag träffade henne så hade jag dock lite svårt att hålla mig till bara en tösabit.

Har aldrig varit något problem med att sålla ut de relativt välbärgade töserna från sina fattigare systrar. Är man bara ute efter lite mindre seriösa relationer med tjejer så spelar det ingen roll om de är fattiga. Bland de tjejer jag dejatat och umgåts med i Thailand så har det tämligen snabbt framgått vilken ekonomisk situation hon och hennes familj befinner sig i. Har egentligen bara missat det en gång och visst tog det förrhållandet slut pågrund av den tjejens familjs urusla ekonomi. Inget ont om den tjejen men pressen på henne att fixa pengar genom mig var stark och hon kunde helt förstårligt inte stå emot den pressen. Hade dock ingen lust att lägga mina pengar på en familj som jag inte träffat mer än några månader när jag kan lägga de pengarna på min egen son.

Kan väl tillägga att jag har all förståelse för er som skickar pengar. De kan göra god nytta och det finns självklart mycket starka argument till att skicka pengar till em familj som har det mycket sämre ekonomiskt.

Jag trivs dock mycket bättre med en tjej som har en familj som jag inte behöver hjälpa. Dels för min son men också för att det gör att jag känner större trygghet i mitt och min tjejs förhållande. Nu behöver jag aldrig undra om det är kärlek eller pengar hon ser och det blir dessutom mer pengar kvar för oss och för uppbyggnaden av vårt gemensamma liv.

ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej har bara en tjej för tilfället och det är hon jag bor med. Innan jag träffade henne så hade jag dock lite svårt att hålla mig till bara en tösabit.

Har aldrig varit något problem med att sålla ut de relativt välbärgade töserna från sina fattigare systrar. Är man bara ute efter lite mindre seriösa relationer med tjejer så spelar det ingen roll om de är fattiga. Bland de tjejer jag dejatat och umgåts med i Thailand så har det tämligen snabbt framgått vilken ekonomisk situation hon och hennes familj befinner sig i. Har egentligen bara missat det en gång och visst tog det förrhållandet slut pågrund av den tjejens familjs urusla ekonomi. Inget ont om den tjejen men pressen på henne att fixa pengar genom mig var stark och hon kunde helt förstårligt inte stå emot den pressen. Hade dock ingen lust att lägga mina pengar på en familj som jag inte träffat mer än några månader när jag kan lägga de pengarna på min egen son.

Kan väl tillägga att jag har all förståelse för er som skickar pengar. De kan göra god nytta och det finns självklart mycket starka argument till att skicka pengar till em familj som har det mycket sämre ekonomiskt.

Jag trivs dock mycket bättre med en tjej som har en familj som jag inte behöver hjälpa. Dels för min son men också för att det gör att jag känner större trygghet i mitt och min tjejs förhållande. Nu behöver jag aldrig undra om det är kärlek eller pengar hon ser och det blir dessutom mer pengar kvar för oss och för uppbyggnaden av vårt gemensamma liv.

ha det

Neil

Mja Herr N-I El, Ni bör nog allt fundera på om det är äkta kärlek trots allt, skulle Er ekonomiska status försämras tex genom arbetslöshet kan det vara kört. Det är ju trots allt så att lika barn leka bäst och damen Eran precis som Ni själv inte vill ha ett seriöst umgänge med någon mindre bemedlad.

Välbemedlade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja Herr N-I El, Ni bör nog allt fundera på om det är äkta kärlek trots allt, skulle Er ekonomiska status försämras tex genom arbetslöshet kan det vara kört. Det är ju trots allt så att lika barn leka bäst och damen Eran precis som Ni själv inte vill ha ett seriöst umgänge med någon mindre bemedlad.

Välbemedlade Arne

Skulle säkert kunna ske. Många helsvenska förrhållanden spricker efter ett tag när den ene blir arbetslös.Men det är väl sånt alla kan få räkna med.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle säkert kunna ske. Många helsvenska förrhållanden spricker efter ett tag när den ene blir arbetslös.Men det är väl sånt alla kan få räkna med.

Neil

Mja, vi som bygger vår kärlek på riktigt äkta känslor helt utan ekonomiska baktankar slipper ju grubbla på sådant.

Sluta jobba och ge bort alla Era ägodelar och likvida medel, det finns inget annat sätt att få svar på denna viktiga fråga.

Utblottade Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...