Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket pengar skickar Du/Ni till Thailand varje månad


UDON-CHARLIE

Recommended Posts

Hade du tagit lite studielån och läst på högskola så hade du också lärt dig att man uppnår en titel efter ett visst antal högskolepoäng ;-)

Tror att jag har högre utbildningar än dig men GARANTERAT lägre skuld (eftersom jag har NOLL)!

Men iofs så har jag inte ett drömimperium som jag fantiserat ihop på fyllan när jag sitter i Thailand, där vinner du!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    10

  • Caveman

    9

  • UDON-CHARLIE

    7

  • ban99arne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Tog några år innan vi skickade något men vid dödsfall skickade vi en slant innan vi anlände tror jag.

Södra Thailand är inte så fattigt så detta med och skicka pengar har vi sluppit.

Nu har vi skickat direkt pga av sjukhusbesök men det handlar om några tusen bath för ett eget rum eller så.

tjejen vill bara visa att hon bryr sig.

Hade givetvis skickat månadsvis om tjejen frågat :great:

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att jag har högre utbildningar än dig men GARANTERAT lägre skuld (eftersom jag har NOLL)!

Men iofs så har jag inte ett drömimperium som jag fantiserat ihop på fyllan när jag sitter i Thailand, där vinner du!

Det var ju tur att startade din konversation med TROR ;-)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att jag har högre utbildningar än dig men GARANTERAT lägre skuld (eftersom jag har NOLL)!

Men iofs så har jag inte ett drömimperium som jag fantiserat ihop på fyllan när jag sitter i Thailand, där vinner du!

Hur var det med den starkaste pappan nu igen :whoco5:

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ja herrejävlar vilka människor det finns

Och så kallar du mig för girig ;)

Vad jag tycker om frugans faster (i alla fall det senaste uppträdandet)

lämpar sig inte i tryck.

Man får skilja på enskilda dumheter och personen som helhet.

Det gäller för övrigt dig också.

;)

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag tycker om frugans faster (i alla fall det senaste uppträdandet)

lämpar sig inte i tryck.

Man får skilja på enskilda dumheter och personen som helhet.

Det gäller för övrigt dig också.

;)

Mvh

SN

hahahaha Jag har tyvärr slut på plus, men detta var ett inlägg värt plus,det kommer ett imorgon :friends:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

vi skickar runt 10k kr varje månad till hennes mamma. Då går det åt försäkringar bla bla bla. Hennes mamma jobbar inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

vi skickar runt 10k kr varje månad till hennes mamma. Då går det åt försäkringar bla bla bla. Hennes mamma jobbar inte.

Nä det lär hon inte behöva, tycker det låter rätt saftigt med 10 000 kr.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det lär hon inte behöva, tycker det låter rätt saftigt med 10 000 kr.

Visst kan det tycka låta saftig. Men vi har bil på lån som ska betalas + allt annat. Just nu håller vi på att renovera huset (hennes) med. Annars bruka det ligga mellan 5000 - 10000kr/m.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä det lär hon inte behöva, tycker det låter rätt saftigt med 10 000 kr.

Mja, de ska va gött å leva annars kan de kvetta.

Spendersamen Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

när jag nämnde VI, menar jag egentligen min fru som skicka pengar till hennes mamma. Nu när hon har egna pengar o sån. Innan vi gifte oss skickade jag ca 2000 kr i ca 3-4 månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan skickar 1000 till 2000 kronor/mån till sin mamma, resten sätter hon in på mitt sparkonto ;)

Och hur f-n har du lyckats att få henne göra det????Tips önskas å det snaraste.Mvh Måne som sätter in åt andra hållet :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skickar inget regelbundet, det blir några pengagåvor då och då när jag känner för det.

Fru Chang däremot skickar regelbundet en del av sin egna intjänade pengar, hur mycket och för vad törs jag inte tala om för då får jag stryk av fru Chang ;) Hon har dock tillräckligt med pengar över för egen del i Sverige.

Fru Chang läser för all del inte på detta forum, men är det något hon hatar är det när kunder citerar vad jag skrivit om henne på detta forum...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fru Chang läser för all del inte på detta forum, men är det något hon hatar är det när kunder citerar vad jag skrivit om henne på detta forum...

Herr Chang har talat.

Mja, då har Herr Fodervärd klantat sig igen.

Oklanderlige Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, då har Herr Fodervärd klantat sig igen.

Oklanderlige Arne

Hehe Arne,

Fru Chang får nog acceptera att jag skriver lite om henne, dock förstås ej in i minsta detalj.

För övrigt verkar fru Chang inte skämmas över att diskutera diverse pinsamheter gällande mig med sina thaiväninnor... man får lite konstiga blickar ibland ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe Arne,

Fru Chang får nog acceptera att jag skriver lite om henne, dock förstås ej in i minsta detalj.

För övrigt verkar fru Chang inte skämmas över att diskutera diverse pinsamheter gällande mig med sina thaiväninnor... man får lite konstiga blickar ibland ;)

Herr Chang har talat.

Ja det gäller nog att sätta ner foten på direkten annars blir man toffel rätt så snabbt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det gäller nog att sätta ner foten på direkten annars blir man toffel rätt så snabbt.

Du har aldrig funderat på att samla några av alla dina bevingade visdomsord i en bok?

On topic. Tror det går lite fram och tillbaka i transaktionerna mellan Alisa och hennes familj. Hon får ganska ofta pengar av fadern men ger å andra sidan pengar till sina systrar som fortfarande pluggar samt en del fickpengar till modern (för att de inte skall behöva be om det från pappan, inte helt glasklar logik) - blir nog ett nollsummespel i slutändan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har aldrig funderat på att samla några av alla dina bevingade visdomsord i en bok?

On topic. Tror det går lite fram och tillbaka i transaktionerna mellan Alisa och hennes familj. Hon får ganska ofta pengar av fadern men ger å andra sidan pengar till sina systrar som fortfarande pluggar samt en del fickpengar till modern (för att de inte skall behöva be om det från pappan, inte helt glasklar logik) - blir nog ett nollsummespel i slutändan.

Du har aldrig funderat på att sluta gnälla ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har aldrig funderat på att sluta gnälla ?

Det var ju insiktsfullt från någon som sällan har något mer substansfyllt att tillföra än kritik av andra.

Nissefisk1, var är dina bildtrådar och reseberättelser? Vi vill gärna läsa om dina erfarenheter av Thailand!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju insiktsfullt från någon som sällan har något mer substansfyllt att tillföra än kritik av andra.

Nissefisk1, var är dina bildtrådar och reseberättelser? Vi vill gärna läsa om dina erfarenheter av Thailand!

Herr Chang har talat.

Sitter i Phuket nu och ska göra så 5 månader till.Det va väl en bra början ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det gäller nog att sätta ner foten på direkten annars blir man toffel rätt så snabbt.

Ja, tofflar finns det ju en och annan av.

Vanligaste typen av toffel är den som inte har råd/tid att vara i Thailand så mycket och därför gör allt för att kärleken ska med till Sverige.

Kosta vad det kosta vill!!! och det är klart att om familjen är vana vid att få tex. 20000baht/mån är det svårt att helt plötsligt dra ner det till 5000b.

Sen så ska dessutom semestrarna firas där kärleken tycker det passar.samma sak här - gäller att visa var skåpet ska stå tidigt!!!

Sen så är det ju många som trivs bra med att vara en toffel :crazy: och gillar att det är någon annan som bossar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...