Jump to content
IGNORERAD

Åldersskillnad till sambon


ban samet

Recommended Posts

  • Svar 171
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    8

  • ban99arne

    7

  • Odin

    7

  • Singha711

    6

Mest aktiva i denna tråd

§3 Thailänsk kvinna är alltid ett offer

§4 Europeiska män som reser till Thailand är horbockar

§5 Europeiska kvinnor som reser till Gambia behöver semester

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag tycker ni ska betänka de två första paragraferna i svensk moralförfattningssamling:

§1. Äldre svensk tjock otränad ful man med ung utländsk snygg smärt sexig tjej = Fulltsändigt fel och moraliskt förkastligt. Mannen är ett svin.

§2. Äldre svensk tjock otränad ful kvinna med ung utländsk snygg ståtlig kille = Inga som helst fel. Kvinnan har gjort ett kap.

Jag tror inte på det där.

T.ex. tror jag (vuxna) barn reagerar likadant oavsedd om det är mamma eller pappa

som "kommer hem" med en partner som är jämnårig med dom.

Om sedan reaktionen är positiv eller negativ tror jag beror på gener och uppfostran

snarare än tradition, religion, politik eller samhällsklimat.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Barn har oftast svårt att acceptera vilken som helst som än mor eller far inleder en ny relattion med,ok det blir inte lättare om den nya kommer från en annan kultur.

Men iaf jag avsåg inte i första hand barn utan kreti på gatan.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Barn har oftast svårt att acceptera vilken som helst som än mor eller far inleder en ny relattion med,ok det blir inte lättare om den nya kommer från en annan kultur.

Men iaf jag avsåg inte i första hand barn utan kreti på gatan.

Ett problem i sammanhanget kan möjligen vara att ser man en äldre herre med en ung flicka

så är första tanken inte "det är nog hans dotter".

Om man däremot ser en äldre kvinna med en ung kille tänker de flesta kanske: "hennes son"

(och om han ser ut att komma från Gambia: "hennes adoptivson" :-) )

Om det nu är så, generellt, så är frågan vem vi män ska förebrå. :whistle:

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller barnens inställning tror jag att det till stor grad beror på ex-fruns inställning. Genom att min exfru och jag alltid varit goda vänner sedan vi skiljde oss, och att hon hela tiden varit postiv till min nya fru, tror jag att det även påverkat vår son, som aldrig haft problem med min nya (yngre) fru. Om ex-frun är negativt inställd till nytt förhållande påverkar detta naturligtvis gemensamma barn.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett problem i sammanhanget kan möjligen vara att ser man en äldre herre med en ung flicka

så är första tanken inte "det är nog hans dotter".

Om man däremot ser en äldre kvinna med en ung kille tänker de flesta kanske: "hennes son"

(och om han ser ut att komma från Gambia: "hennes adoptivson" :-) )

Om det nu är så, generellt, så är frågan vem vi män ska förebrå. :whistle:

Jag vet inte.

Jag har haft en jävla tur med mina grabbar (söner) dom älskar min tjej. Och accepterar mitt val till 100%.

Och en av dom väntar hit sin Tgf. i Januari, så nåt intryck har farsan (läs farsans tjej) gjort

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft en jävla tur med mina grabbar (söner) dom älskar min tjej. Och accepterar mitt val till 100%.

Och en av dom väntar hit sin Tgf. i Januari, så nåt intryck har farsan (läs farsans tjej) gjort

Usch herregud, ska ni blanda ut svenskblodet ännu mer! - Skoja bara, jag tycker det är låter hur underbart som helst, stort lycka till, till er alla! :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är det så att många män med en några år yngre asiatisk kvinna redan på förhand har bestämt sig för vad folk ska tycka och tänka om deras förhållande.

Och p.g.a. av just detta intar någon form av försvarsställning typ: ”Ja, ja men hur fan är det med kärringarna som åker till Gambia?” Egentligen så tror jag inte folk bryr sig så förbannat mycket, det är nog lite av ett hjärnspöke hos många män att ”alla tittar och viskar”. Är man bara trygg i sig själv, och sina val, så skiter man nog i vad andra ev. tycker och tänker, om dom nu gör det.

A.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte på det där.

T.ex. tror jag (vuxna) barn reagerar likadant oavsedd om det är mamma eller pappa

som "kommer hem" med en partner som är jämnårig med dom.

Om sedan reaktionen är positiv eller negativ tror jag beror på gener och uppfostran

snarare än tradition, religion, politik eller samhällsklimat.

Nu var ju paragraferna här en skämtsam drift med svenskar och svenska samhället, men som svar tillbaka så är jag tämligen säker på att första reaktionen från barn beror till 99% på uppfostran, miljö och omgivningens eventuella förutfattade meningar - och dessa torde komma till största delen från just tradition, religion och politik.

Sen är det väl knappast någon som är så dum att man kommer hem till sitt barn med en ny partner utan att ha pratat med barnet först... Jag minns tex själv när jag som "skiljsmässobarn" (jävligt tråkigt ord) såg ett par damskor i bagaeluckan på pappas bil och då fick han en hel drös frågor som han besvarade och sen var det inte mer med det. Jag fick träffa hans nya tjej och det var hur lugnt som helst iom att jag visste om det. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är det så att många män med en några år yngre asiatisk kvinna redan på förhand har bestämt sig för vad folk ska tycka och tänka om deras förhållande.

Och p.g.a. av just detta intar någon form av försvarsställning typ: ”Ja, ja men hur fan är det med kärringarna som åker till Gambia?” Egentligen så tror jag inte folk bryr sig så förbannat mycket, det är nog lite av ett hjärnspöke hos många män att ”alla tittar och viskar”.

Det kan du ha en hel del rätt i. Fast jag tror det bottnar i omsorg och omtanke och att mannen är väldigt angelägen om att hans kvinna inte ska fara illa - och det är ju precis som det ska va!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kanske är det så att många män med en några år yngre asiatisk kvinna redan på förhand har bestämt sig för vad folk ska tycka och tänka om deras förhållande.

Och p.g.a. av just detta intar någon form av försvarsställning typ: ”Ja, ja men hur fan är det med kärringarna som åker till Gambia?” Egentligen så tror jag inte folk bryr sig så förbannat mycket, det är nog lite av ett hjärnspöke hos många män att ”alla tittar och viskar”. Är man bara trygg i sig själv, och sina val, så skiter man nog i vad andra ev. tycker och tänker, om dom nu gör det.

A.

Nog inte så vanligt att svenska kärringar åker och pippar i Gambia. Nog mer vanligt med yngre tjejer som blir fulla och lättar på förlåten för spanjorer och greker.

Men det är klart att när Berit eller Ulla rynkar på näsan åt Lasse och Noi så är det ju frestande att ge tebaks med samma mynt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

51 år, Ni ser ju inte ut att vara en dag över arton på eder avatar.

En får anta att Ni anammat ett synnerligen sunt leverne eller använder botox dagligen.

Dr Arne

Herr Arne, Ni är alltför vänlig... det ska väl påpekas att thailändarna är skickliga med Photoshop.

Se här en idolbild endast till Dig.

StudioHC-03.jpg

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det kanske stämmer att svenska kvinnors resande till Gambia har minskat. Men ssv. äventyren runt medelhavet har escalerat både hos kvinnor och män.

Å då kommer följdfrågan hur lätt är det för män att råka ut för dåligheter i ett muslimskt land, kvinnorna där är inte tillnärmelsevis lika ``lätta på foten´´ som männen.

Jaja skit desamma det är dom väl förunnat...(bara jag slipper)

Over and out.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, då är det väl bara en tidsfråga innan Kung Carl äktar sig en Isaanska, har lär ju ha våta drömmar om jordbruk.

Korn eller ris, same same but different.

Hovsamme Arne

Till våta drömmar må väl ris passa bättre än korn.

Link to comment
Dela på andra sajter

hej jag undrar vad det är för ålderskillnad på er och eran partner för min del är det 13 år mellan oss jag 49 hon 36 mvh 42 dagar kvar sen los i 6 veckor

hejsan det är 8 år emellan mig och min pojkvän han är 26 och jag är 18 år :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, då är det väl bara en tidsfråga innan Kung Carl äktar sig en Isaanska, har lär ju ha våta drömmar om jordbruk.

Korn eller ris, same same but different.

Hovsamme Arne

Ja det är väl en tidsfråga innan Herrn äktar en Isaanska.

Herrn är ju "röd" i alla bemärkelser och har sina rötter åt det hållet har jag förstått.

Dessutom så förespråkar ju Herrn att alla är "lika".. :diablo:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

51 år, Ni ser ju inte ut att vara en dag över arton på eder avatar.

En får anta att Ni anammat ett synnerligen sunt leverne eller använder botox dagligen.

Dr Arne

Herrn måste ha gjort en ansiktslyftning om man kollar in eder avatar.

I annat fall är ni en hemlig tvilling av "kunglig" börd. :dance::crazy:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Herrn måste ha gjort en ansiktslyftning om man kollar in eder avatar.

I annat fall är ni en hemlig tvilling av "kunglig" börd. :dance::crazy:

/Marsupilami

"Huva, vad vi för oväsen, sa musen till elefanten när de gick över bron"

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

"Huva, vad vi för oväsen, sa musen till elefanten när de gick över bron"

Ante mig att hunden skulle börja "bjäffsa" :giggle:

:crazy:

/Marsupilami

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är väl en tidsfråga innan Herrn äktar en Isaanska.

Herrn är ju "röd" i alla bemärkelser och har sina rötter åt det hållet har jag förstått.

Dessutom så förespråkar ju Herrn att alla är "lika".. :diablo:

/Marsupilami

Mja Mars Uppe I Laman, det finns ju faktiskt di stollar som tror att Herrn är blå, ja blåblodig.

Visst har Ni rätt i att Di flesta är ganska lika, fast Ni verkar ju rätt så olik.

Likströmmaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Herrn måste ha gjort en ansiktslyftning om man kollar in eder avatar.

I annat fall är ni en hemlig tvilling av "kunglig" börd. :dance::crazy:

/Marsupilami

Med Ert resonemang så får man anta att Ni då luktar kattlåda.

Korvlådaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...