Jump to content
IGNORERAD

Generade ensamma män vid incheckningsdisken...


MangeUdon

Recommended Posts

HA! Känner mig sällan så nöjd och så längt ifrån skamsen när jag checkar in för ännu en efterlängtad thiailandsresa :)

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 212
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    24

  • Avregistrerad clion

    17

  • Baa

    8

  • ban99arne

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det var ganska länge sedan jag slutade läsa krönikor, det enda de vill är ju att skapa uppmärksamhet, man vet ju innan att oavsett ämnet så är en krönika en super förenkling, antigen mot eller för något.

Jag är för gammal för att orka med sånt, jag läser heller åsikter som presenteras välbalanserat och välanalyserat. Vill man läsa sånt bör man hålla sig borta från alla krönikor.

Men att lägga in bilder på henne och kalla henne ful, som om det vore bra motargument, är ju inte direkt något positivt. :giggle:

"tillsammans med sju Glistrup-look-a-likes " Hon kan gott ha det. :whistle:

Ändrades av Changnoi

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

(från tidningsartikeln)

Kopplingen mellan destination och prostitution finns där – och alla vet om den

Visst är Pattaya världskänt för bartjejerna, och en ganska stor del av turisterna åker till sådana ställen,

men att TOTALA Thailand har ett sådant rykte beror ju mycket på just sådana journalister som henne...

Många åker ju till andra ställen i Thailand också, och det är ju många fler sexinviter i Sverige än vad det är i GENOMSNITT i Thailand, eftersom många thaitjejer vill ju fortfarande gifta sig innan de har sex :-) även om oskuld-giftemål-tänket har börjat minska i Thailand.

I större delen av Thailand pratar de ju knappt om sex t ex så har de (nästan) ingen sexundervisning i skolorna.

Så därför är skribentens slutsats anmärkningsvärd...

Jag tror en sak många faranger gör fel när dom reser till Thailand är att dom tror att allt är till salu. Pratade med en tjej kompis igår som bor i Bangkok. Hon hade fått ett mail på Dateinasia.com från en kille från sverige som undrade om hon kunde vara hans flickvän i 2 veckor och att ha sex osv. och då skulle hon få 3500 bath om dagen. Hon var riktigt förbannad och ledsen för detta. Hon frågade mig om alla faranger är så knäppa som tror att alla thaitjejer har sex mot betalning och med vem som helst. Man hör ju ibland killar/gubbar snacka på café,flygplats,barer osv om Thailand och om dessa tjejer. Ibland blir man bara förvånad hur sjukt dom tänker,man har nästan lust o bryta sig in i diskutionen och säga ett och annat.

Alla tjejer ÄR inte till salu! Men vissa verkar inte förstå det tyvärr och det är klart att det skapar ett dåligt ryckte om faranger hos thaitjejer som inte håller på med prostitution.

Ja. Iofs ingick inte just den siten i researchen jag gjorde förra året, men på de, som jag kollade, var det ganska många thaitjejer, som i sina texter på några rader kände att de behövde ta med "No sextalk" e d. Så det finns många farangmän, som förstör våra rykten.

T ex så tror många ej barthai att en långhårig farang betyder "bytterfly man" (=har många kvinnor samtidigt) fastän ju det egentligen normalt betyder sport/musiker/kreativt jobb...

(((Den första thaitjej (av 2) som jag varit giftasintresserad av, var mycket intresserad även hon och ordnade ersättare på sitt jobb för att kunna ha kontakt med mig. Men dagen efter HON frågat om jag trodde att jag skulle vilja gifta mig med henne framöver, och jag svarat "Ja", så avbröt hon kontakten utan att tala om varför- Och jag fattade ingenting för strax efter hon frågat, så stack hon och jobbade (i egen halvägd butik) så jag gjorde inget specielltt emellan. Men senare fick jag reda på av en thaitjejkompis att det kan ha berott på att hon fått order av föräldrarna att dumpa mig. Så j-la faranger, som förstör våra rykten :(

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att som ensam svensk kvinna sitta i en trång minibuss med 7 olika män och inte

bli sedd, hörd, iakttagen eller kurtiserad av någon av medpassagerarna är

naturligtvis ingen rolig upplevelse för en lite kärlekskrank kvinna.

Att hon upplevde resan som "plågsam" har nog en hel del med att hon kände sig

nonchalerad och lämnad utanför den manliga gemenskapen och jargongen,

och då hon var osynlig för de exalterade herrarna så gavs det heller inte någon möjlighet

till att stärka den egna självkänslan genom att få snoppa av någon av de

sju korpulenta och skalliga Glistrup-look-a-likes.

Hon skriver:

”Jag drar mig till minnes en tur i en minibuss till flygplatsen i Phuket för tio år sedan. I bilen satt jag tillsammans med sju Glistrup-look-a-likes som talade vitt och brett om hur deras respektive köpeflickor skött sig. De talade om dem som om de besökt en djurauktion. Det var plågsamt.”

Förbannad över att bli ställd vid sidan och över de svenska männens enkelspåriga intresse

för de lokala flickorna i Thailand bestämmer hon sig för att istället åka till Kambodja.

Ett beslut som hon efter ankomsten i landet liknar vid att resa ur askan in i elden.

I artikeln drar hon sig till minnes hur hon upplevde det som turist i Kambodja,

och hon skriver i frustration:

”Men i stället för att intressera sig för andra turister väljer alltså åtskilliga av de 20–30-åriga männen att söka sig till de prostituerade.”

Åter igen lyser det igenom att hon känner sig ratad och inte kurtiserad

i önskad omfattning av de västerländska männen.

Faan jag tycker nästan synd om henne - är det ingen Karl som kan göra henne till viljes?

Mvh

SN

Skulle inte peta på henne med tång bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det sexturism till Thailand ? Skiter björnen i skogen ? Samma solklara ja till svar på båda frågorna !!

Vad är det som gör somliga MPR:s medlemmar så upprörda över att det i svenska medier ibland framförs att det finns en sexturism hit till Thailand ?

Här på MPR vimlar det väl av både foton och inlägg som bejakar denna könshandel och även får +karman för dessa.

Men i denna tråd som i en del andra fall så handlar det om en svensk kvinna som är kritisk och då är det plötsligt rent åt h-vete.

Då är hon naturligtvis en bitterfitta, feminist, j-vligt ful och borde i stället gjort ett reportage om svenskor som åker till Gambia och köper sig en ung snygg mörkhyad kille i stället.

Fritz..

Edit. Det var visst ett inlägg där någon föreslog att golfresor också borde granskas, det pippas ta mig tusan överallt :diablo::dance1:

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det betalades för sex även på stenåldern

post-3485-0-58802300-1289578354_thumb.gi

post-3485-0-58802300-1289578354_thumb.gi

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får nog passa oss för feminismen

post-3485-0-93971300-1289578465_thumb.gi

post-3485-0-93971300-1289578465_thumb.gi

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej har varit många gånger i LOS sedan 1989, första gången åkte jag o 2 kompisar till LOS för vi läste i FIB-Aktuellt att det var himmelriket för dricka o party o brudar.Har då varit i mallorca ett antal gånger.Kan bara säga att det var himmelriket, när vi var i Pattaya o Marine bar var det ett hundratals snygga brudar, kunde ej titta på dom för då kom de direkt o satte sig jämte dig.Kan hålla med tjejen som skriver DN-artikeln (sticker ut hakan)varför tycker vi som är gifta eller har varit gifta med Thaitjejer att hon har fel,jo för det förekommer rätt ofta att tjejer från LOS o killar från svedala som ej träffar svenska tjejer av samma kaliber har fått dessa puddingar.Var senast i Udon Thani 2009 jävligt många faranger som knappt kunde gå med thaitjejer i 20-30 år´s åldern.Tycker att många även mig själv att rannsaka sig.

Mvh/Sin :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Finns det sexturism till Thailand ? Skiter björnen i skogen ? Samma solklara ja till svar på båda frågorna !!

Vad är det som gör somliga MPR:s medlemmar så upprörda över att det i svenska medier ibland framförs att det finns en sexturism hit till Thailand ?

Här på MPR vimlar det väl av både foton och inlägg som bejakar denna könshandel och även får +karman för dessa.

Men i denna tråd som i en del andra fall så handlar det om en svensk kvinna som är kritisk och då är det plötsligt rent åt h-vete.

Då är hon naturligtvis en bitterfitta, feminist, j-vligt ful och borde i stället gjort ett reportage om svenskor som åker till Gambia och köper sig en ung snygg mörkhyad kille i stället.

Fritz..

Edit. Det var visst ett inlägg där någon föreslog att golfresor också borde granskas, det pippas ta mig tusan överallt :diablo::dance1:

Det som gör en förbanad är att våra thaidamer får så dåligt ryckte här i sverige

pga att det hela tiden är snack om sexresor dit inget annat

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som gör en förbanad är att våra thaidamer får så dåligt ryckte här i sverige

pga att det hela tiden är snack om sexresor dit inget annat

Jag förstår min fru sa precis till mej :

Frugan: Jag är arg på frun till den där fotbollspelaren , vad heter han ? i Manchester United.Rooney ?

Jag : Varför ?

Frugan: Hon säger han får inte åka till Thailand för det är så dårliga tjejer där , det finns jo dårliga tjejer överallt , jag vet, varför säger hon så ?

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla journalister ska ju skriva en artikel om Thailand på ett eller annat sätt när dom är där för att kunna dra av resan. Skattesmitare är det vad dom är.

Sen tycker jag det är förfärligt att ingen skriver om dom där stackars karaokepojkarna (läs prostituerade) som thaitjejerna glatt utnyttjar mot betalning.

Har varit ett flertal gånger med bartjejer på dessa karaokebarer dit många av dom åker efter att turistbarerna stängt.

Thaisamhället är mycket mer komplext än vad en svensk journalist kan förstå.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla journalister ska ju skriva en artikel om Thailand på ett eller annat sätt när dom är där för att kunna dra av resan. Skattesmitare är det vad dom är.

Dom behöver inte åka till Thailand för att hitta något smaskigt att skriva om.

Det räcker med att läsa om MPRmatafaiens sexresor och alla brudar han har satt på

Så varför bry sig?

+ till alla som fortsätter att sätta in bilder och reseberättelser :great:

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som gör en förbanad är att våra thaidamer får så dåligt ryckte här i sverige

pga att det hela tiden är snack om sexresor dit inget annat

Är det verkligen så? :huh:

Själv tycker jag att den allra största delen av dom Thailandsartiklar som jag har läst handlar om vilket turistparadis

Thailand är med alla vackra stränder o öar t.ex.

Kan det inte vara så att om det skulle komma en kritisk artikel så känner den genomsnittlige MPR:aren sig träffad? :whistle:

Även solen har sina fläckar

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Att en sådan krönika tas in i en tidning tyder på att den tidningen saknar all självkritik och totalt struntar i objektivitet. Tror någon på fullt allvar att en likaledes utformad artikel med nedlåtande kommentarer om utseende och syfte med resan avseende Kvinnor som åker till Gambia publiceras? Finns det någon här som varit med på resor till Gambia som känner för att skriva den historien och försöka få den publicerad så vore det mycket roligt att höra om det försöket!

Mvh

Magnus-Chumphae

Ändrades av Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Den typ av inlägg man ibland ser från BTT m.fl. här på MPR kanske medverkar till att förstärka den föga smickrande bilden av

"den ensamma Thailandsresenären vid incheckningsdisken" eller "den typiska Svenne" i Pattaya :-)

I ena tråden upprörs man till tårar och arga utfall mot "bitterfittorna i pressen" - i nästa skryts det med erövringarna.

Hur ska vi ha det?

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Den typ av inlägg man ibland ser från BTT m.fl. här på MPR kanske medverkar till att förstärka den föga smickrande bilden av

"den ensamma Thailandsresenären vid incheckningsdisken" eller "den typiska Svenne" i Pattaya :-)

I ena tråden upprörs man till tårar och arga utfall mot "bitterfittorna i pressen" - i nästa skryts det med erövringarna.

Hur ska vi ha det?

Varje år åker ca 400 000 svenskar till Thailand, och av alla dessa

är väl ca 3000 medlemmar på MPR.

Att då tro att BTTs utsvävningar skulle ge sådant eko ut till mediavärden

och på så vis sätta standarden för vad

man kan förvänta sig av de manliga thailandsresenärerna är nog inte så troligt,

tror jag.

Mvh

SN

Ändrades av Siam-Nilsson
Link to comment
Dela på andra sajter

jag känner mig aldrig ensam eller generad när jag checkar in vart jag än i världen tänker åka och varken om jag åker själv eller med andra. Mest förväntasfull och törstig, vill ju komma förbi säkerhetskontrollen för resans goaste bira så snart det går... :drinks:

Senast åkte jag ensam med Thaiair från Köpenhamn och tycker nog att inget stack ut bland passagerarna, familjer, svenska, thai, blandade, ensamma män o kvinnor från olika bakgrund. Hade hoppats att planet skulle vara fyllt med snygga singel-thaitjejer. :na: men det var det inte... :sFduh:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Tror att jag har entrat ett plan till BKK mer bän 200 gånger bara dom senaste åren utan att känna denna ångest?!

Är det fel på mig?

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Varje år åker ca 400 000 svenskar till Thailand, och av alla dessa

är väl ca 3000 medlemmar på MPR.

Att då tro att BTTs utsvävningar skulle ge sådant eko ut till mediavärden

och på så vis sätta standarden för vad

man kan förvänta sig av de manliga thailandsresenärerna är nog inte så troligt,

tror jag.

Mvh

SN

Inte omöjligt att journalister researchar innan dom ger sig iväg till Thailand.

Du behöver inte Googla speciellt avancerat innan du hittar ditt eget senaste MPR-inlägg skrämmande högt i sökresultaten

och hittar du inte ett MPR-inlägg riskerar du i stället få träffar på sidor som är så befängda

att de behandlas som könsord om du försöker skriva in deras namn här :-)

Vanlig statistik gäller inte här i den fagra nya digitala världen är jag rädd för.

Kan jag hitta BTT så lätt vad kan då inte en proffsjournalist göra?

Är man dessutom halvfeminist och inriktad på skandalisering av asiatisk köpesex, då kan man ge sig den på att de har ett eget MPR-nick.

Tror inte det är S.N, men f*n vet . :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Inte omöjligt att journalister researchar innan dom ger sig iväg till Thailand.

Du behöver inte Googla speciellt avancerat innan du hittar ditt eget senaste MPR-inlägg skrämmande högt i sökresultaten

och hittar du inte ett MPR-inlägg riskerar du i stället få träffar på sidor som är så befängda

att de behandlas som könsord om du försöker skriva in deras namn här :-)

Vanlig statistik gäller inte här i den fagra nya digitala världen är jag rädd för.

Kan jag hitta BTT så lätt vad kan då inte en proffsjournalist göra?

Är man dessutom halvfeminist och inriktad på skandalisering av asiatisk köpesex, då kan man ge sig den på att de har ett eget MPR-nick.

Tror inte det är S.N, men f*n vet . :-)

Googlar man på BTT, så är nog chansen ganska stor att man blir hänvisad en eller flera länkar till MPR, detsamma gäller nog en filur som SiamNilsson.

Men googlar man på "Thailändsk sexturist" eller "horbock" så hamnar nog vi båda rätt långt bak

i hela listan av sökresultat.

Mer "kändis" än så vill jag inte tro att jag mfl är,

det hoppas jag i alla fall ;)

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Har själv upplevt fenomenet med dessa ensamma gubbar som otåligt står i incheckningskön o undra om dom inte skall öppna snart... man ser ju helt klart på både stil, utseende och den lilla bulan i böxerna va de e för typer!

Pga av att de e minst en MPR-medlem med i bilden så har jag valt o kladda lite för de e ju inte säkert att han skulle ner o torska.

Men visst ser man på bilden att de mestadels e ensamma suktande gubbar som checkar in... iaf här i fin-kön!

post-3290-0-09898900-1289605918_thumb.jp

post-3290-0-09898900-1289605918_thumb.jp

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Har själv upplevt fenomenet med dessa ensamma gubbar som otåligt står i incheckningskön o undra om dom inte skall öppna snart... man ser ju helt klart på både stil, utseende och den lilla bulan i böxerna va de e för typer!

Pga av att de e minst en MPR-medlem med i bilden så har jag valt o kladda lite för de e ju inte säkert att han skulle ner o torska.

Men visst ser man på bilden att de mestadels e ensamma suktande gubbar som checkar in... iaf här i fin-kön!

Är det inte uteslutande där man hittar dom?

Vi i Ap-kön har inte råd med sånt.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte uteslutande där man hittar dom?

Vi i Ap-kön har inte råd med sånt.

Ingen aning.

Har aldrig stått i Ap-kön.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...