Jump to content
IGNORERAD

Generade ensamma män vid incheckningsdisken...


MangeUdon

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Pesonligen reagerade jag mest på detta uttalande. Har aldrig kännt så när jag åkt till Thailand, är det meningen att jag skall börja känna så nu?

/GSt

Kanske det var hennes närvaro och bistra uppsyn som gjorde att de såg "besvärade ut"?

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 212
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    24

  • Avregistrerad clion

    17

  • Baa

    8

  • ban99arne

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Pesonligen reagerade jag mest på detta uttalande. Har aldrig kännt så när jag åkt till Thailand, är det meningen att jag skall börja känna så nu?

/GSt

Troligen kände sig ingen av dessa personer speciellt besvärade. Det var säkert bara hennes tolkning och hon upplevde det som de gjorde det, baserat på att hon själv gjorde den där kopplingen som hon påstår alla andra gör också.

Thailand är ju rena Svensson familje semster landet dessa dagar, hon hon själv enbart ser sexköpare och en koppling till prostitution säger nog mer om henne än om de hon beskriver. Ett extremt selektivt perspektiv gjorde säkert även att hon mest såg män som hon tolkade som singlar, utan att ens funderar på om de verkligen var det eller inte.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, forumtröjan kanske kunde kompletteras med ett tryck i lämplig kulör: Här flyger en torsk.

Gösen Arne

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, forumtröjan kanske kunde kompletteras med ett tryck i lämplig kulör: Här flyger en torsk.

Gösen Arne

Eller kanske "Torsk på flykt från Fittstimmet" :clapping:

Ändrades av korp

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Nu får Ni sluta nervärdera denna artikel.

Jag tror att jag såg henne i kön sist jag åkte, beträffande mig har hon helt rätt.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Nu får Ni sluta nervärdera denna artikel.

Jag tror att jag såg henne i kön sist jag åkte, beträffande mig har hon helt rätt.

Puss

Erkki

Att du var en singel kille som såg besvärad ut? Skämdes du alltså för din resa och kände sig obekväm i kön? :(

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Nu får Ni sluta nervärdera denna artikel.

Jag tror att jag såg henne i kön sist jag åkte, beträffande mig har hon helt rätt.

Puss

Erkki

Vad sade du då ´som skyldig´´?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja kråkan,

Nej jag skämdes inte, men det såg säkert ut så.

Tjock, svettig och sedelbuntarna liggandes på handbagaget.

Nu är jag väl enligt frun klar med knulleriet, men visst var de första resorna endast inriktade på detta, har inte sett ett tempel på insidan och kommer ej heller att göra det.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja kråkan,

Nej jag skämdes inte, men det såg säkert ut så.

Tjock, svettig och sedelbuntarna liggandes på handbagaget.

Nu är jag väl enligt frun klar med knulleriet, men visst var de första resorna endast inriktade på detta, har inte sett ett tempel på insidan och kommer ej heller att göra det.

Puss

Erkki

Ska vi som bor i Thailand och inte är feta å kåta utan älskar frun och gillar tempel och familj

gå å dränka oss eller ..

dock så kan jag svettas ibland - skjuta mej nu eller ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska vi som bor i Thailand och inte är feta å kåta utan älskar frun och gillar tempel och familj

gå å dränka oss eller ..

dock så kan jag svettas ibland - skjuta mej nu eller ?

Skjut dig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag satt o lekte lite med tankarna kring det hon skrev. Vad skulle hända om nedanstående utspelade sig på tex Walkingstreet eller på stranden i Pattaya istället för i Kambodja. Vad skulle hända om dom svenska militanta feministerna skulle komma dit o applicera dom svenska moralregleran på thailändarna, skulle dom ta emot dom med öppna armar eller skulle feministerna ens överleva 5 minuter.

Personligen tror jag på det sistnämnda då svenska ideer INTE alltid fungerar så bra i Thailand. :suicide:

"En annan fråga som infinner sig är: Var finns de militanta feministerna när man behöver dem som bäst? De som i Sverige bränner ned bilar som gör reklam för Tabu och andra strippklubbar där kvinnor för en inte oansenlig ersättning ålar runt en stång. Och där män med putande gylfar hostar upp 1.500 kronor för en Pommac och där man verkligen kan fråga sig vem som lurar vem. Aktivisterna skulle göra avsevärt mer nytta på Kambodjas stränder. De skulle inte behöva elda någonting alls. Bara göra de sexköpande männens tillvaro lite mindre bekväm genom att gå runt och fråga hur det känns att likt forna plantageägare ta sig rätten att köpa människor."

L" because it has a Led Ling in the flont

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vilken tur att vi har yttrandefrihet i landet, så alla här kan skriva som de gör och vill.

Synd bara att krönikören inte ges samma rätt, vad det verkar - antingen det är hennes utseende

eller ev. syn på torskens roll i prostitution som läggs henne i fatet.

Det är väl ändå en ganska balanserat syn på problemet, hon lägger för dagen.

Att det till viss del handlar om Thailand, dit även jag med jämna mellanrum åker, är inget jag tar illa upp ...

ska man försvara alla länder man haft en koppling till då kunde man inte göra annat.

Och varför känna sig träffad?

Inget problem att möta hennes blick om man vet vad man gjort i sitt liv och kan stå för det.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var aldrig ute efter att argumentera.

Puss

Erkki

Jag förstår - då är ju ett forum som ska diskutera frågor rätt ställe för dej :sFduh::sFduh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ämnet i sig är nog så uttjatat det kan bli här på MPR, men det finns säkert kraft kvar för lite debatterande!

Här kommer ytterligare ett moraliserande, samt rejält generaliserande bidrag från Sveriges ledande morgontidnings grävande krönikörer:

Plantageägare på turné

/

MangeUdon

Har slutat att bry mig för längesedan.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror en sak många faranger gör fel när dom reser till Thailand är att dom tror att allt är till salu. Pratade med en tjej kompis igår som bor i Bangkok. Hon hade fått ett mail på Dateinasia.com från en kille från sverige som undrade om hon kunde vara hans flickvän i 2 veckor och att ha sex osv. och då skulle hon få 3500 bath om dagen. Hon var riktigt förbannad och ledsen för detta. Hon frågade mig om alla faranger är så knäppa som tror att alla thaitjejer har sex mot betalning och med vem som helst. Man hör ju ibland killar/gubbar snacka på café,flygplats,barer osv om Thailand och om dessa tjejer. Ibland blir man bara förvånad hur sjukt dom tänker,man har nästan lust o bryta sig in i diskutionen och säga ett och annat.

Alla tjejer ÄR inte till salu! Men vissa verkar inte förstå det tyvärr och det är klart att det skapar ett dåligt ryckte om faranger hos thaitjejer som inte håller på med prostitution.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vad vill du officiellt säga emot? Upplever du att hon har fel i sak gällande något? Hon beskriver onekligen en verklighet. Hon låtsas inte ge hela bilden utan beskriver det som hon upplever vara ett problem. Hon ikläder inte den prostituerade enbart i den totala offer-rollen utan är lite mer nyanserad än så, vilket inte är så vanligt.

För att citera lite random ur artikeln.

Kopplingen mellan destination och prostitution finns där – och alla vet om den. Även om det förstås finns resenärer som har annat mål än att för en billig penning konsumera kvinnor.

Sant och knappast så smickrande för Thailand. Finns åtskilliga som skäms över att se sitt land lägga sig på rygg för Euro och dollar. En mkt stor del av resonärerna som åker till Thailand är sexturister - även om det finns massor av människor som åker dit av andra skäl så blir det första påståendet inte mindre sant för det.

Arlanda blir på något vis skarven mellan svenska värderingar och den normupplösning som komma skall. Här är sista utposten där männen – om någonsin – skäms litet. När planet väl landat är västerländska män i sällskap med prostituerade så vanligt att ingen tycks finna det mödan värt att ens med en blick visa sitt ogillande.

Absolut så jag upplever det. Dessutom verkar många leva i någon sorts illusion om att det inte är föraktat i Thailand utan tror att det är socialt gångbart att gå runt hand i hand med sin senaste bartjej. ¨

Graden av frivillighet kan förstås diskuteras. Den som är beroende av heroin har självklart en lägre grad av autonomi än den som gör ett slags rationellt val mellan studielån och en försörjning som prostituerad. Men ingen svensk behöver svälta eller tvingas se sina barn svälta. Ingen mamma behöver skicka i väg äldsta dottern till Malmskillnadsgatan för att ge de andra syskonen en möjlighet att gå i skolan. I Thailand och Kambodja är verkligheten en annan.

Jag tror hon har delvis rätt men samtidigt tror jag det frivilliga i valet kan vara större i Thailand eftersom steget är lättare att ta i och med förekomsten.

Att det i länder som Thailand och Kambodja finns ett stort mått av inhemsk prostitution minskar inte de västerländska männens moraliska ansvar. Eget beteende kan inte försvaras med argument om andras.

Mkt relevant eftersom det argumentet brukar komma upp här på forumet med regelbudna mellanrum. Håller med författaren om att det inte riktigt håller som argument.

Nåja, några exempel. Man kan nog plocka fram lika många dåliga citat från samma text då. Men istället för att avfärda det som feminism så kanske man kan bemäda sig med att förklara vad det är man inte håller med om. Att vifta med feministkortet är ungefär lika meningslöst som att vifta med PK-kortet och säger i princip ingenting.

Clion,

Vad är det som är så bittert. Varför är det som är så viktigt att hänvisa till Gambia varje gång? Hur många reser till Gambia vs. Thailand osv. Att kalla en kvinna f*tta av något slag när man inte håller med det hon säger är onekligen att leva upp till fördomen om den korkade mansgrisen - bättre kan du väl?.

Bitterfitta är nåt jag läst i nån artikel.och det är en kvinna som är bitter.sur grinig arg mm mm.och då kallas hon för det.inget jag hittat på

angående Gambia så skrivs det alldrig något i kvällspressen om di kvinnor som vill ha en mörk å viril man och som därför åker till gambia Spanien (var poppis bland svenska engelska tyska medelålders kvinnor för 20-30årsen)

och om det står nåt reportage i pressen så är det till 90& en kvinna som skriver. så VARFÖR

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag tror en sak många faranger gör fel när dom reser till Thailand är att dom tror att allt är till salu. Pratade med en tjej kompis igår som bor i Bangkok. Hon hade fått ett mail på Dateinasia.com från en kille från sverige som undrade om hon kunde vara hans flickvän i 2 veckor och att ha sex osv. och då skulle hon få 3500 bath om dagen. Hon var riktigt förbannad och ledsen för detta. Hon frågade mig om alla faranger är så knäppa som tror att alla thaitjejer har sex mot betalning och med vem som helst. Man hör ju ibland killar/gubbar snacka på café,flygplats,barer osv om Thailand och om dessa tjejer. Ibland blir man bara förvånad hur sjukt dom tänker,man har nästan lust o bryta sig in i diskutionen och säga ett och annat.

Alla tjejer ÄR inte till salu! Men vissa verkar inte förstå det tyvärr och det är klart att det skapar ett dåligt ryckte om faranger hos thaitjejer som inte håller på med prostitution.

Precis.och nu rodnar man ju om man måste säga att frun kommer från Thailand

Och allt detta kommer av att dessa bitterfittor får skriva oemotsagda i pressen.tror sjutton att svenne å Gurka tror på det :giggle:

med påfölj att sexindustrin blommar som alldrig nya kunder i ett kör

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Förmodligen inte, men de medlemmar jag träffat irl. har varir torskar.

Puus

Erkki

Wow, det var ord och inga visor, att en medlem fiskar har man ju sett men att han var/varit en torsk trodde jag ju inte :) .

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att hennes iakttagelser är så snevinklade och enkelspåriga.Hon jobbar som journalist och vill nog skriva en artikel som väcker till debatt,och det lyckas hon ju med. Varför känner sig så många träffade och kallar henne bitter mm. Hon dömer ju inte ens alla utan skriver ju---Flera av dem ser aningen besvärade ut. Kopplingen mellan destination och prostitution finns där – och alla vet om den. Även om det förstås finns resenärer som har annat mål än att för en billig penning konsumera kvinnor.---

Alla ser väl inte världen genom samma ögon och vem kan säga vad som är rätt eller fel. :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon skrev väl bara en artikel som gick att sälja till någon blaska, ingen kan ju varit särskilt intresserad av den...

Gonatt !

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, för en annan som endast varit i Katrineholm är det hela lite förvillande och vem skall man tro på?

Bäste Bror Tok-Tok eller alla di forumister som nu förnekar att det finns en gågata i Fiskebyn?

Rådville Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...