Jump to content
IGNORERAD

Djuphavsfiske och dyk i Pattis


ThaiTom

Recommended Posts

Kommer att åka ner dec-jan och undrar ödmjukt om det är någon som har bra referenser till rubriken. När det gäller fisket vill jag nog chartra egen båt och när det gäller dykningen är väl frågan om vrak- eller koralldykning är bäst? Jag har tidigare bara dykt runt Phuket.

Någon som vill med och fiska? - Välkommen att skicka pm!!

Ett seriöst försök att vara nykter åtminstone två dagar

Hälsar Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, av dom fyra dykcenter jag dykt med i Pattaya kan jag klart rekomendera Seafari (www.seafari.co.th) seriösa och har bra grejor.

Vad gäller dykningen är nog frågan snarare vad som är minst dåligt, du kommer inte i närheten av Phuket, inte utåt Similan-öarna i alla fall.

Personligen tycker jag att det är bättre dykning i området ner mot Satahip, lite renare vatten och inte lika mycket skräp, gjorde faktiskt ett rätt hyfsat koralldyl där förra året. Dykningen direkt utanför Pattaya är inte mycket att hurra för, beror ju på vad man jämför med förstås, men aldeles för mycket plastpåsar, colaburker och liknade på botten och mest småfisk. Det finns en landstigningsbåt som sänktes för inte så länge sen som är ganska hel, men där ska alla dyka så det kan vara rätt trångt.

Jag har gjort några dyk runt Pattaya fyra år i rad och det är tydligen så att det är nån form av blomning i vattnet just den tiden så sikten har aldrig varit mer än 6 - 7 m. Kommer nog att göra några dyk i år igen och då är det definitivt Satahip som gäller för mig.

Mvh

Jan

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...