Jump to content
IGNORERAD

Svartlånehajar och share-”spel”


Griat

Recommended Posts

Nu har hon fixat till sig en fallskärm på 14 miljoner oxå :)

För övrigt har jag aldrig lurat någon i hela mitt liv :)

Nja..din lilla lånebusiness du beskrivit här skulle jag nog vilja kalla lurendrejeri och ocker.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    102

  • Posten Berit

    10

  • Soengsang

    7

  • honken

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nja..din lilla lånebusiness du beskrivit här skulle jag nog vilja kalla lurendrejeri och ocker.

Kalla det vad du vill!

Om man lånar pengar av någon och själv bestämmer räntan så kan jag inte förstå att denne person blivit lurad!

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång (för en massa år sedan) så band jag räntan på ett hus jag köpte på 7,78% i 8 år, efter några år så var räntorna nere på 4-5%.

Lurade banken mig då menar ni?

BaBoo ställde en enkel fråga, fick svar var nöjd med det. Dra inte in mer luft nu. :great: Maitan.

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång (för en massa år sedan) så band jag räntan på ett hus jag köpte på 7,78% i 8 år, efter några år så var räntorna nere på 4-5%.

Lurade banken mig då menar ni?

Så du vill jämföra det ockerspel du deltar i med legala bankers business.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

OM?

Trådskaparen vore en person som är känd för att vara en ganska hård och elak person i sitt äktenskap, om han behöll all inkomst själv (även barnbidrag) men ändå krävde att frun skulle servera fin mat varje dag på egen bekostnad!

Om trådskaparen ansåg att Frun skulle betala trådskaparens lunch varje dag fastän att hon inte hade någon inkomst!

Eller att Trådskaparen har startat ett personligt krig mot de som lånat ut pengar till Frun, tom hotat om våld, fastän Frun har tiggt och bett om att få låna för att göra trådskaparen nöjd!

Skulle man även då ge trådskaparen 44 + karman?

Skulle man som ägare av MPR tillåta trådskaparen att ha mer än ett nick (den ende vad jag vet som har blivit beviljad detta)?

Jag vet inte

Vad tror Ni?

Är tämligen säker på att P3 skulle bevilja dig ett pseudonym-nick den dagen du vill skriva något sympatiskt utan att solka ner BaBoo´s rykte :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång (för en massa år sedan) så band jag räntan på ett hus jag köpte på 7,78% i 8 år, efter några år så var räntorna nere på 4-5%.

Lurade banken mig då menar ni?

Det var ju du som band räntan, så det var ju du som lurade dig själv.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill i denna seriösa tråd förstöra lite med att skriva att det enda som fick mig att öppet ändra reglerna om dubbla medlemskap, var att det skrevs om det i trådstarten.

Att du, Baboo, inte vet om att flera har dubbla nick är väl ganska naturligt. Om du och alla andra vetat om flera, så tappar det liksom sin charm med att ha dubbla medlemskap.

Vi godkänner dubbla medlemskap om personen ifråga anser t.ex. att ens privata person kan komma att kränkas.

Handlar alltså inte om forum-anonymitet utan att kanske att ens vänner (eller ovänner) vet vem man är via en medlems nick. Kanske i staden där man bor och därför inte vill skriva om vissa saker utan lite extra skydd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill i denna seriösa tråd förstöra lite med att skriva att det enda som fick mig att öppet ändra reglerna om dubbla medlemskap, var att det skrevs om det i trådstarten.

Att du, Baboo, inte vet om att flera har dubbla nick är väl ganska naturligt. Om du och alla andra vetat om flera, så tappar det liksom sin charm med att ha dubbla medlemskap.

Vi godkänner dubbla medlemskap om personen ifråga anser t.ex. att ens privata person kan komma att kränkas.

Handlar alltså inte om forum-anonymitet utan att kanske att ens vänner (eller ovänner) vet vem man är via en medlems nick. Kanske i staden där man bor och därför inte vill skriva om vissa saker utan lite extra skydd.

Jo har full förståelse för detta och har för mig att det var någon som reggade ett nytt nick (nåt år sedan,när det fortfarande var tillåtet) för han hade fått en del problem med sin fru och inte ville att alla på forumet skulle veta om detta och det förstår jag till 100%

Men det kan bli lite fel (enligt mig) när någon tar sig ett nytt nick och en av de största anledningarna är för att starta ett nätverk där medlemmar på forumet skall anonymt meddela vilka som kan tänkas vara tex "mamma sans".

Skall verkligen anonyma medlemmar på ett forum leka polis, åklagare och domare. Om Ja så blir det ju lite olustigt för vem som helst kan ju påstå att någon medlems fru tex är en "mamma san" och kan krydda det hela med olika hemskheter som hänt de som haft med "mamma sanen" att göra.

Detta kan ju få enorma konsekvenser för både forummedlemmen och dennes fru och allt kanske bara är en lögn!

Detta är vad JAG tycker! Jag ser och förstår att många andra tycker annorlunda!

Nu kvittar ju allt detta eftersom TS har gått i pension ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...