Jump to content
IGNORERAD

Svartlånehajar och share-”spel”


Griat

Recommended Posts

Epitetet "störning" bidrar nog inte till stämningen mellan dig och signatur Griat.

Det kanske är så att Griat's fru är en av de damer som roar sig med att spela share med dig?

Eller också har han väl andra legitima själ till att inte berätta vem han är.

Hur som helst så har han skrivit långa och ingående förklaringar om hur spelformen går till

och det tycker jag är bra, vilket jag har premierat med lite + karma då och då.

SN

Nu har ju Griat mer eller mindre från andra inlägget eller liknande gått till attack mot mig så hur "stämningen" är har han redan satt nivån för!

Och jo bra att han förklarar men det är ju hans sanning och ingen annans!

Om han skulle vara gift med någon av mina bekanta så hade han ändå kunnat skriva under sitt förra nick eftersom jag ändå inte "känner" någon på MPR (andresdenruskige & jag jobbar iofs på samma firma men vi känner inte varandra)!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    102

  • Posten Berit

    10

  • Soengsang

    7

  • honken

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Siam-Nilsson

Hej Baboo,

För att få slut på pajkastningen, och lägga lock på alla påståenden om att ”Len-Share”

endera är hemskt och skadligt eller en harmlös spelform under glada vänners lag där alla är vinnare,

ja då vill jag be herr Baboo om att han vid nästa ”Len-Share-träff” i Sverige

dokumenterar denna tillställning med både bilder och text i ett litet reportage här på MPR.

Då kan ju vi som är jönsiga motståndare till spel/lånformen få se med egna ögon

att det bara är ett harmlöst och trevligt sätt att umgås och tjäna pengar på.

För det kan väl inte vara så att speldeltagarna inte vill synas på bild?

Mvh

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Baboo,

För att få slut på pajkastningen, och lägga lock på alla påståenden om att ”Len-Share”

endera är hemskt och skadligt eller en harmlös spelform under glada vänners lag där alla är vinnare,

ja då vill jag be herr Baboo om att han vid nästa ”Len-Share-träff” i Sverige

dokumenterar denna tillställning med både bilder och text i ett litet reportage här på MPR.

Då kan ju vi som är jönsiga motståndare till spel/lånformen få se med egna ögon

att det bara är ett harmlöst och trevligt sätt att umgås och tjäna pengar på.

För det kan väl inte vara så att speldeltagarna inte vill synas på bild?

Mvh

SN

Varför skulle de vilja vara med på bild på ett Forum de inte ens är medlemmar på?

Inte ens medlemmarna här på MPR vågar ha bilder på sig själva (de flesta) och trådskaparen är så paranoid så han måste ha ett nytt nick för att inte avslöja sitt andra nick :crazy:

Men samtidigt så kan man kanske förstå när man ser hur hatiska och hotande folk kan bli på Internet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Lugna ner dig Baboo,

Alldeles nyss skrev du att trådskaparen hade en "störning"

och nu följer du upp med att kalla personen för "paranoid".

Om du inte vill att folk ska skriva negativt om dig eller dina finansiella sysslor

så får du nog föregå med gott exempel i stället för att själv leverera nedsättande tillmälen.

SN

Link to comment
Dela på andra sajter

Lugna ner dig Baboo,

Alldeles nyss skrev du att trådskaparen hade en "störning"

och nu följer du upp med att kalla personen för "paranoid".

Om du inte vill att folk ska skriva negativt om dig eller dina finansiella sysslor

så får du nog föregå med gott exempel i stället för att själv leverera nedsättande tillmälen.

SN

Jag är rätt van vid att folk på MPR skriver negativt om mig men som man säger "Hellre att folk pratar skit om en än att de inte pratar om en alls", de som det inte pratas om har nog levt ett rätt osynligt liv.

Och Ja jag tycker att det känns märkligt att en person måste ha ett nytt nick när han skriver på Forumet fastän han inte avslöjar något ur sitt privatliv, han tom skriver i sitt första inlägg att han vill försvåra att man skall kunna spåra honom :crazy: DET är att vara paranoid och att vara paranoid är en störning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon har två nära väninnor som vi umgås allihopa med och med 100% säkerhet håller ingen av dom på det.

Sen vet jag att frugan hade några till som hon träffade lite då och då men som hon nu valt att sluta umgås med.

Har frågat varför och fått till svar att hon helt enkelt inte gillar dom för dom snackar illa om sina män helt enkelt.

Jag har klargjort för henne att jag inte accepterar överhuvudtaget sådan verksamhet och skulle jag få reda på att hon håller på med det i smyg så får hon vara beredd på konsekvenserna.

Bra att ingen i din närhet håller på med det här i Sverige isof, men det är bara att acceptera att alla thaidamer vet vad det är och att det är vanligt i Thailand, men det rättfärdigar inte att vara inblandad i detta ocker här i Sverige.

Beklagligt att det finns spån som accepterar detta utsugarspel här i Sverige.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Somtam #69

”Det som däremot ofta gör mig förvånad när man läser i olika trådar är att jag tycker att undertonen är att man utgår ifrån att thai nästan saknar rättslig handlingsförmåga”

Jag är inte helt säker vad KS avser med ”rättslig handlingsförmåga”, men jag tror att de flesta thai inte har någon större tillit till poliser och rättsväsende med sig från Thailand och drar sig för att ha kontakt med dem. Sedan är det nog utöver inflyttade thailändare även många infödda svenskar som inte fullt ut förstår hur det svenska rättsväsendet fungerar.

Griat,

En kort förklaring:

Att någon har rättskapacitet kan exempelvis betyda att en 5 åring pga av arv kan äga en fastighet men han kan naturligtvis inte själv sköta fastigheten. Med rättslig handlingsförmåga menas att själv ha förmågan att kunna ombesörja sina rättsliga angelägenheter exempelvis att kunna sälja, köpa, sluta avtal osv.

Tre huvudundantag finns.

1. Underåriga (under 18 år)

2. Personer som står under förvaltarskap

3. Personer med psykiska problem

Hade jag haft någon bra lösning för "svaga" personer som far illa i share-spelet skulle jag gärna skriva den här!

Chook dee!

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att ingen i din närhet håller på med det här i Sverige isof, men det är bara att acceptera att alla thaidamer vet vad det är och att det är vanligt i Thailand, men det rättfärdigar inte att vara inblandad i detta ocker här i Sverige.

Beklagligt att det finns spån som accepterar detta utsugarspel här i Sverige.

Precis som du säger vet hon vad det är men vill inte själv hålla på med det.

När hon tjänar sina egna pengar ska jag visa henne hur man kan investera pengar i fonder.

Swedbank har några thaifonder som går bra som hon säkert vill investera i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag vill kasta lite ´dynga´ på någon utan att mitt nicknamn skadas

får jag oxå ha ett alter ego namn i forumet

eller är det bara för vissa personer som har kontakter??

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag vill kasta lite ´dynga´ på någon utan att mitt nicknamn skadas

får jag oxå ha ett alter ego namn i forumet

eller är det bara för vissa personer som har kontakter??

Eller kanske kontanter, om man ej har kontakter.

Link to comment
Dela på andra sajter

OM?

Trådskaparen vore en person som är känd för att vara en ganska hård och elak person i sitt äktenskap, om han behöll all inkomst själv (även barnbidrag) men ändå krävde att frun skulle servera fin mat varje dag på egen bekostnad!

Om trådskaparen ansåg att Frun skulle betala trådskaparens lunch varje dag fastän att hon inte hade någon inkomst!

Eller att Trådskaparen har startat ett personligt krig mot de som lånat ut pengar till Frun, tom hotat om våld, fastän Frun har tiggt och bett om att få låna för att göra trådskaparen nöjd!

Skulle man även då ge trådskaparen 44 + karman?

Skulle man som ägare av MPR tillåta trådskaparen att ha mer än ett nick (den ende vad jag vet som har blivit beviljad detta)?

Jag vet inte

Vad tror Ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller kanske kontanter, om man ej har kontakter.

Så ska du starta om igen.

Du är den största uppviglaren på MPR.

Kommenterar i varenda tråd och försöker sen spela oskyldig.

Jag skulle vilja dra det så långt till att du är en stor orsak

till allt tjafs på MPR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du skrivit ett helt superlångt inlägg som endast handlar om mig och vad du tror jag gör och tycker så kan man tro att ditt andra nick är Siam-Nilsson!

F ö vet jag inte om jag vill diskutera med en person som inte vågar använda sitt ordinarie nick och som dessutom att genom att starta denna tråd och vad hans 4 inlägg går ut på att "sätta dit mig", det jag inte förstår är varför du startade en ny tråd om exakt samma sak som min tidigare share tråd som inte är så gammal.. eller jo jag förstår att i min tråd hade jag redan givit alla svar + länkar + att man kunde rösta så bättre då att starta din egen hattråd mot BaBoo.

Faktiskt rätt sorgligt att folk så totalt blandat ihop det verkliga livet och forumlivet att man till och med byter nick och startar förföljartrådar, hade nog varit intressant för en Psykolog att få sätta tänderna i din tankeverksamhet!

Varför hänger du upp dig på att mannen inte vill använda sin vanliga nick? Han vill inte bli igenkänd och det förstår jag eftersom han går mot erkända ockrare, mafia, med andra ord. Det finns risker involverade i det. Om du nu är så mån om att vara offentlig, får du gärna ange ditt namn och din adress. Jag skulle kunna satsa 1000 spänn (ironisk) på att jag skulle anmäla din verksamhet till myndigheterna. Sen får du står där framför den svenska domstolen och förklara om frivillighet och thailändska traditioner bäst du vill.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitt du och försvara en pervers gris om du vill, jag bekämpar sådana!

Om jag skulle ha använt mig av dom orden så hade jag syftat snarare på dig.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis!

Om inte lagens långa arm tar hand om honom så finns risken att vanliga medborgare tar hand om honom!

Sitt du och försvara en pervers gris om du vill, jag bekämpar sådana!

Börjar låta lite otäckt när en man bakom hazardspel/ocker börjar prata om att "ta hand om" folk utanför lagens ramar.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man försvara en sådana sjuk människa (om man inte är likadan själv)?

Vet du något om denna person som vi inte vet får du gärna dela med dig? Kallar man någon en pervers gris och sjuk människa vill de flesta gärna veta bakgrunden.

/K

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar låta lite otäckt när en man bakom hazardspel/ocker börjar prata om att "ta hand om" folk utanför lagens ramar.

Utanför lagens ramar?

Det han utsätter sin fru är knappast lagligt!!

Så går väldigt bra med lagens långa arm!

Intressant att du håller med honom, hoppas du inte har något förhållande med de värderingarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet du något om denna person som vi inte vet får du gärna dela med dig? Kallar man någon en pervers gris och sjuk människa vill de flesta gärna veta bakgrunden.

/K

Jo har fått reda på en hel del om denna person sedan han startade hat- tråden mot mig och share!

Kan börja med att säga de som har fruar på SFI i Linköping vet mycket väl vilken denna person är!

Link to comment
Dela på andra sajter

Utanför lagens ramar?

Det han utsätter sin fru är knappast lagligt!!

Så går väldigt bra med lagens långa arm!

Intressant att du håller med honom, hoppas du inte har något förhållande med de värderingarna!

Denna tråd handlar om sharing dvs hazardspel och ocker, det är något du utsätter folk för och det är olagligt i Sverige.

Som du pratar om att "ta hand om" folk gör ju inte saken bättre. Jag kan förstå vilken skräck dessa stackar tjejer befinner sig i när det är dags att betala tillbaka skulden.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...