Jump to content
IGNORERAD

Svartlånehajar och share-”spel”


Griat

Recommended Posts

Det som retar mig mest är den nästan totala tystnaden som råder kring dessa problem ibland thaitjejer i Göteborg. (säkert så på många andra ställen också)

Kan inte tolka det på annat vis än att många har något att dölja eller så vill de ha en möjlighet i framtiden att snabbt skaffa pengar utan att deras män vet om det.

Tyvärr så skapar dessa människor stor skada för sin egen folkgrupp i Sverige.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 265
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    102

  • Posten Berit

    10

  • Soengsang

    7

  • honken

    7

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

hej

Grunden till problemen med spel, ockerlån, share osv. är tror jag att många tjejer som kommer hit i princip endast gör det för att få en bättre ekonomi. Skulle de älska eller åtminstone respektera sina män så skulle de inte gå bakom ryggen på dem. de allra flesta av männen med thaitjejer försöker respektera tjejens kultur genom att skicka pengar till familj, betala sinsod, köpa lite guld osv. i gengäld förväntar de sig att tjejen skall försöka respektera svensk kultur och att tjejen borde älska sin man. Många gånger fungerar dock inte detta då tjejen eller/och hennes familj endast vill ha pengar och får de inte tillräckligt så går de nästan hur långt som helst för att skaffa mer samtidigt som de skiter i mannen. En hel del vill se det som att tjejerna måste söka pengar på annan väg då deras män inte vill hjälpa dem med pengar till familjen eller ens köpa thaimat!!!!!!!!!!!osv. Det är säkert betydligt vanligare att det är mannen som slår knut på sig själv och ljuger för allt och alla så att han kan fortsätta försöken att hålla prinssesan på gott humör. Oftast en tös som inte ens vill försöka att äta någon svensk mat och inte försöker umgås med mannens vänner alls. Nej allt skall vara som i Thailand och mycket mer än det så att pengarna trilar in.

ha det

Neil

I mitt fall så är det inga nyanlända som är med på våran share!

Det är personer som levat i Sverige i massor av år, de flesta har helt ok ekonomi men precis som många Svenskar så vill de ibland få lite extra flis för att göra något extra kul eller resa osv.. och då så väljer de att låna just den månaden!

Ni skriver här i tråden som om att det finns massor av förlorare och några vinnare men detta stämmer ju inte ett dugg med verkligheten!

Ibland lånar du som förste person, ibland som nummer sju, ibland som nummer tre osv.. vilket gör att de allra flesta lånar till plus minus noll, sedan kommer man inte ifrån att några förlorar och några vinner i det långa loppet. Men skall vi stoppa detta så får ni nog rösta fram Ohly som Statsminister, och införa total kommunism där ingen förlorar och ingen vinner (förutom de driftiga som förlorar och de som inte vill göra så mycket som vinner) MEN det är inget JAG vill!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det som retar mig mest är den nästan totala tystnaden som råder kring dessa problem ibland thaitjejer i Göteborg. (säkert så på många andra ställen också)

Kan inte tolka det på annat vis än att många har något att dölja eller så vill de ha en möjlighet i framtiden att snabbt skaffa pengar utan att deras män vet om det.

Tyvärr så skapar dessa människor stor skada för sin egen folkgrupp i Sverige.

Neil

Nu vet jag inte hur det är i just Göteborg!

Men här där jag bor så handlar det inte om att skinna varandra utan handlar just om en extra kick i vardagen när man kan få en extra slant i handen vid ett lån som gör att man förmodligen mår bra (annars skulle man väl inte varit med)!

Link to comment
Dela på andra sajter

I mitt fall så är det inga nyanlända som är med på våran share!

..

Bra, men think out side the box också.

Era share kanske har en bra grund, men det finns sånna som inte är lika bra.

Kapsla inte in dig i att alla shares ser ut som erat.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte tolka det på annat vis än att många har något att dölja eller så vill de ha en möjlighet i framtiden att snabbt skaffa pengar utan att deras män vet om det.

Tyvärr så skapar dessa människor stor skada för sin egen folkgrupp i Sverige.

Neil

Du ser ju själv vilket enormt motstånd det blir mot share här på MPR, så varför skulle fruarna berätta om detta för sina Svenska män?

Det mest märkliga är att nästan alla Thailändare håller på med detta men här på MPR så har nästan alla lyckats hitta en fru som absolut inte sysslar med detta!

Bara att gratulera ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, men think out side the box också.

Era share kanske har en bra grund, men det finns sånna som inte är lika bra.

Kapsla inte in dig i att alla shares ser ut som erat.

Det gör jag!

Jag tänker verkligen och fattar naturligtvis att det finns folk som blir lurade och utnyttjade av detta !

MEN jag befattar mig inte med sådant!!

Jag har aldrig och kommer aldrig att utnyttja andra människor olycka!

Link to comment
Dela på andra sajter

I mitt fall så är det inga nyanlända som är med på våran share!

Det är personer som levat i Sverige i massor av år, de flesta har helt ok ekonomi men precis som många Svenskar så vill de ibland få lite extra flis för att göra något extra kul eller resa osv.. och då så väljer de att låna just den månaden!

Ni skriver här i tråden som om att det finns massor av förlorare och några vinnare men detta stämmer ju inte ett dugg med verkligheten!

Ibland lånar du som förste person, ibland som nummer sju, ibland som nummer tre osv.. vilket gör att de allra flesta lånar till plus minus noll, sedan kommer man inte ifrån att några förlorar och några vinner i det långa loppet. Men skall vi stoppa detta så får ni nog rösta fram Ohly som Statsminister, och införa total kommunism där ingen förlorar och ingen vinner (förutom de driftiga som förlorar och de som inte vill göra så mycket som vinner) MEN det är inget JAG vill!

Vore det inte enklare att börja månadsspara istället för att låna.

Om alla som är med och lånar kan börja spara ex 1000-2000 eller mer varje månad så blir det ju pengar till slut.

Själv lärde jag mej redan som barn att man kan inte köpa något om man inte har pengar, bättre då att spara först och handla sen. Då är man inte skyldig någon slipper stå i skuld till någon. Min åsikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore det inte enklare att börja månadsspara istället för att låna.

Om alla som är med och lånar kan börja spara ex 1000-2000 eller mer varje månad så blir det ju pengar till slut.

Själv lärde jag mej redan som barn att man kan inte köpa något om man inte har pengar, bättre då att spara först och handla sen. Då är man inte skyldig någon slipper stå i skuld till någon. Min åsikt.

Naturligtvis så är det så!

Men det är inget som vi Svenskar har fattat eftersom att vi varje år belånar oss mer och mer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej min sambos syster är spelgalen och sysslar med share för att få pengar.

Men nu har allt gått åt skogen och hon har smitit från fyra sharespel som hon inte kunde betala längre .

Hon bor nu i Danmark och kan inte komma hem för att alla jagar henne och vill ha pengar.

I Sverige har hon lämnat sambo och två barn som jag och min sambo delvis får ta hand om.

Den största skillnaden mellan share och banklån är väll att du inte behöver lämna land och familj när du inte kan betala banklånet

Jag tycker inte synd om min sambos syster hon har sig själv att skylla men vi är många som får lida av det här och som vanligt barnen mest .

mvh Tom

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej min sambos syster är spelgalen och sysslar med share för att få pengar.

Men nu har allt gått åt skogen och hon har smitit från fyra sharespel som hon inte kunde betala längre .

Hon bor nu i Danmark och kan inte komma hem för att alla jagar henne och vill ha pengar.

I Sverige har hon lämnat sambo och två barn som jag och min sambo delvis får ta hand om.

Den största skillnaden mellan share och banklån är väll att du inte behöver lämna land och familj när du inte kan betala banklånet

Jag tycker inte synd om min sambos syster hon har sig själv att skylla men vi är många som får lida av det här och som vanligt barnen mest .

mvh Tom

Ärligt talat!!

Det är väl hon själv som satt sig i situatationen eller?

Trist att du och din familj blir lidande :wai:

Om en Svensk gör sig tex spelberoende så drabbas hans familj även då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat!!

Det är väl hon själv som satt sig i situatationen eller?

Trist att du och din familj blir lidande :wai:

Om en Svensk gör sig tex spelberoende så drabbas hans familj även då!

Japp, det är precis som med narkomaner, langaren som tjänar pengar på eländet har inte gjort något fel. Eller?

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat!!

Det är väl hon själv som satt sig i situatationen eller?

Trist att du och din familj blir lidande :wai:

Om en Svensk gör sig tex spelberoende så drabbas hans familj även då!

Bra att du är med i en idyllisk share. Har dock aldrig stött på det någon gång tidigare utan istället sett oerhörda problem. share, ockerlån osv. har alltid vad jag sett skapat eller hjälpt till att eskalera problem. Även miljön kring dessa verksamheter är också oerhört destruktiv.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, det är precis som med narkomaner, langaren som tjänar pengar på eländet har inte gjort något fel. Eller?

//S

Nja lite väl överdrivet att de som ingår i samma share som mig skulle liknas vid narkomaner!

Alla i den grupp där jag ingår mår bra och har inga större problem, du har

kanske andra erfarenheter? I så fall så hade det varit kul om du delat med dig!

Samtidigt så hade det varit kul med en förklaring till varför du inte gjorde någonting för att stoppa denna misär (för det hade jag garanterat gjort)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att du är med i en idyllisk share. Har dock aldrig stött på det någon gång tidigare utan istället sett oerhörda problem. share, ockerlån osv. har alltid vad jag sett skapat eller hjälpt till att eskalera problem. Även miljön kring dessa verksamheter är också oerhört destruktiv.

Neil

Jaså har du stött på så många?

Nja i den grupp jag ingår i är det lugnt men jag vet naturligtvis inte hur det är hos andra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja lite väl överdrivet att de som ingår i samma share som mig skulle liknas vid narkomaner!

Alla i den grupp där jag ingår mår bra och har inga större problem, du har

kanske andra erfarenheter? I så fall så hade det varit kul om du delat med dig!

Samtidigt så hade det varit kul med en förklaring till varför du inte gjorde någonting för att stoppa denna misär (för det hade jag garanterat gjort)?

Nja, det var inte riktigt så jag menade. Jag tror, och hoppas att ni inte säljer knark i er fantastiska lilla grupp.

Det jag reagerade mot var den cyniska inställningen att "hon själv satt sig i den situationen".

Det finns allt för många som tjänar på andras okunskap och på personer som av olika anledningar inte kan fatta de bästa besluten åt sig själv.

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det var inte riktigt så jag menade. Jag tror, och hoppas att ni inte säljer knark i er fantastiska lilla grupp.

Det jag reagerade mot var den cyniska inställningen att "hon själv satt sig i den situationen".

Det finns allt för många som tjänar på andras okunskap och på personer som av olika anledningar inte kan fatta de bästa besluten åt sig själv.

//S

Nu är det så att i vår grupp finns ingen "fattig" utan alla har inkomster och alla har helt självmant valt att gå med i vår grupp (många med dålig ekonomi har velat gå med men de har inte varit välkomna).

Hur det är i andra grupper i Sverige och Thailand vet jag inte men i min grupp i Sverige och på Phuket så är detta ganska odramatiskt och vanligt :)

Ni Svenskar som stött på denna hemska misär uppmanar jag till att göra allt i er makt för att sätta stopp för detta (för det hade jag gjort)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det så att i vår grupp finns ingen "fattig" utan alla har inkomster och alla har helt självmant valt att gå med i vår grupp (många med dålig ekonomi har velat gå med men de har inte varit välkomna).

Hur det är i andra grupper i Sverige och Thailand vet jag inte men i min grupp i Sverige och på Phuket så är detta ganska odramatiskt och vanligt :)

Ni Svenskar som stött på denna hemska misär uppmanar jag till att göra allt i er makt för att sätta stopp för detta (för det hade jag gjort)!

Det var ju lite detta jag menade med mitt förra inlägg.

Om man har en ekonomi och inte är "fattig" då vore det ju enklare att spara ihop pengarna själv än att behöva låna.

Behöver man starta en grupp för att låna pengar av varandra så anser jag att man inte har någon bra ekonomi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju lite detta jag menade med mitt förra inlägg.

Om man har en ekonomi och inte är "fattig" då vore det ju enklare att spara ihop pengarna själv än att behöva låna.

Behöver man starta en grupp för att låna pengar av varandra så anser jag att man inte har någon bra ekonomi.

Nu är det så att "spelmomentet"spelar in som gör detta spännande. Även en gemenskap finns med då man är ett gäng som käkar och umgås och kollar in vilka som "bettat" mest för att vinna lånet!

Varför sparar inte alla Svenskar ihop pengarna själva istället för att låna från bank eller bankkortskrediter eller billån osv..

Varför spelar Svenskar på Lotto, Hästarna, Stryktipset osv.. ?

Så om Svenskarna hade haft bra ekonomi så hade de inte lånat sig upp över öronen (som de har gjort)! Men naturligtvis så måste Svensken raljera och predika för andra hur de skall göra och inte göra :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju lite detta jag menade med mitt förra inlägg.

Om man har en ekonomi och inte är "fattig" då vore det ju enklare att spara ihop pengarna själv än att behöva låna.

Behöver man starta en grupp för att låna pengar av varandra så anser jag att man inte har någon bra ekonomi.

Håller med dig i sak kyckling men bara för att vara på den säkra sidan så kan du och jag ha en egen sharegrupp så kan du få låna av mig om du behöver lite kosing.

Vi börjar med lite pluskarma så kan du betala tillbaka senare (glöm inte räntan ;) )

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig i sak kyckling men bara för att vara på den säkra sidan så kan du och jag ha en egen sharegrupp så kan du få låna av mig om du behöver lite kosing.

Vi börjar med lite pluskarma så kan du betala tillbaka senare (glöm inte räntan ;) )

Jag är med :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp här på MPR så har vi konstaterat att Thailändskor är så dumma och obildade så att vi supersmarta Svenskar måste styra dem och helst även gå in på deras konton för att kontrollera så att de använder sina pengar rätt!

Undrar hur detta urdumma folk har klarat sig innan Svensken kom in och styrde upp deras liv ;)

Och hur tycker Du då, med världsbild, att Thailand är som land, visst klarar sig landet utan faranger i o med den hieriarkiska ekonomistyrandet, skapar väl knappast ett rättvist i de flesta människors synesätt fungerande demokratiskt samhälle, eller tycker du det?

Har nu faranger i dina ögon gjort landet bättre genom att fortskrida i dessa segregerande ekonomitransaktioner?

För det är väl så du menar?

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur tycker Du då, med världsbild, att Thailand är som land, visst klarar sig landet utan faranger i o med den hieriarkiska ekonomistyrandet, skapar väl knappast ett rättvist i de flesta människors synesätt fungerande demokratiskt samhälle, eller tycker du det?

Har nu faranger i dina ögon gjort landet bättre genom att fortskrida i dessa segregerande ekonomitransaktioner?

För det är väl så du menar?

Jag avslutade med en ironismiley så det betyder att jag anser att Thailändarna klarat sig bra utan Svenskar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag ska jag ägna mig åt sälja lite kokain.. ja, missförstå mig inte nu, det är bara en gammal Colombiansk tradition så det är inget fel i det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle jag få veta att någon i min närhet syssla med share skulle jag utan tvekan konfrontera och fråga vad dom sysslar med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag ska jag ägna mig åt sälja lite kokain.. ja, missförstå mig inte nu, det är bara en gammal Colombiansk tradition så det är inget fel i det!

HÖR AV DIG JAAAAA E ME :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...