Jump to content
IGNORERAD

Flygbolag


robban7073

Recommended Posts

Hej

Finns ju en massa bolag o flyga me till Thailand,vissa säkert helt ok.

Men jag undrar vilka man INTE ska flyga med..

Finns de nå skräckexempel???

Robban

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    3

  • Marlon

    3

  • L64

    2

  • tipsu

    2

Mest aktiva i denna tråd

Snåljåparna SAS, senast jag flög med dom så bjöd dom på en öl mellan Köpenhamn och Bangkok, ville man ha fler fick man betala, plus att frukosten bestod av 1 fralla,yoghurt,muslipåse , marmelad, nån fruktsallad och något att dricka.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Air Asia är ungefär som Ryan Air.

Ska tjäna och spara på allt

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte är van att flyga långt, skulle ja nog försöka undvika dom bättre till att börja med, då detta kan medföra att man skaffar sig lite skönare vanor, och när budgeten slår till så klankar man ner på dom billigare bolagen.

Men om budget inte spelar roll skulle ja rekomendera di Asiatiska bolagen, eller luftwaffe som ja har en liten förkärlek till, men smaken är som baken så pröva dig fram så kommer du också hitta din favorit.

Mvh Snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Snåljåparna SAS, senast jag flög med dom så bjöd dom på en öl mellan Köpenhamn och Bangkok, ville man ha fler fick man betala, plus att frukosten bestod av 1 fralla,yoghurt,muslipåse , marmelad, nån fruktsallad och något att dricka.

Jag flög med SAS sist inge bekymmer för mig med lite dryck sover större delen av resan, lika så när jag flyger med Thai oxå bruka bli frukost på flyget har den turen lätt att sova bort resan.

Mvh. Plätt

Ändrades av Plätt
Link to comment
Dela på andra sajter

Snåljåparna SAS, senast jag flög med dom så bjöd dom på en öl mellan Köpenhamn och Bangkok, ville man ha fler fick man betala, plus att frukosten bestod av 1 fralla,yoghurt,muslipåse , marmelad, nån fruktsallad och något att dricka.

Senast jag flög med SAS mellan Moskva och Arlanda fick man betala för vattnet.

Plutten

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte att något flygbolag bjuder på mat och dryck.

Man får betala för det antingen via biljettpriset eller till flygvärdinnan på flygplanet.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag tror inte att något flygbolag bjuder på mat och dryck.

Man får betala för det antingen via biljettpriset eller till flygvärdinnan på flygplanet.

Fritz..

Då torde SAS tillhöra de som är billigast att resa med.

Men så är sällan fallet.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

12Go/Orient Thai brukar jag undvika.

Flyger man väl knappast till Thailand med, eller? Inrikesflyg, Hong Kong möjligtvis.

Air Asia är ungefär som Ryan Air.

Ska tjäna och spara på allt

Man får vad man betalar för men som inrikesflyg är de helt ok, betydligt bättre än Ryan Air.

Skall man flyga med dem till Thailand så blir det med AirAsia X från London.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aeroflot brukar ju höra till de billigare.

Har inte flugit med dem själv men hustruns syster flög med dem i början av året till och från Thailand. P.g.a försening missade hon connection flight i Moskva och fick tillbringa natten på flygplatshotellet.

Maken till illa behandling har hon inte varit med om under hela sitt liv. Hon skrev ett långt brev efteråt och klagade, utan gehör. Ingen svarar på frågor, beväpnad personal bredvid sig hela tiden, inte få lämna sitt rum, betraktad och behandlad som en första klassens nolla. Nu är det ju inte direkt Aeroflots fel kanske, men det kan ju faktiskt inträffa om man flyger med dem, så att säga.

sad.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Flugit långresor med ett antal olika bolag. Skillnaderna börjar märkas vid C-klass biljett. Uppskattar du ett

underhållninssystem skall du undvika Thaiair.Deras fallfärdiga kärror är de som trafikerar norden. Har man lagt 10000 sek på en biljett

är det väl inte hela världen att pröjsa 30 sek för en öl.

Räknar med kritik från Thai puritanerna men deras nationella bollag rankar jag inte högt.

T. Bkk

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får vad man betalar för men som inrikesflyg är de helt ok, betydligt bättre än Ryan Air.

Instämmer till fullo, Air Asia och Ryanair lirar inte i samma division för fem öre.Möjligtvis förutom biljettpriset då.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Då torde SAS tillhöra de som är billigast att resa med.

Men så är sällan fallet.

Nu blev det visst nån missuppfattning. Jag påstod att man alltid får betala för mat och dryck, antingen via biljettpriset eller till flygvärdinnan ombord, ingenting annat.

Det behöver inte per automatik betyda att flygbolagen med "gratis mat och dryck" alltid har dyrare biljetter.

Självklart tycker jag men jag har ju varit ute och cyklat förr :sFduh:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Nu blev det visst nån missuppfattning. Jag påstod att man alltid får betala för mat och dryck, antingen via biljettpriset eller till flygvärdinnan ombord, ingenting annat.

Det behöver inte per automatik betyda att flygbolagen med "gratis mat och dryck" alltid har dyrare biljetter.

Självklart tycker jag men jag har ju varit ute och cyklat förr :sFduh:

Fritz..

Då förstår jag nog inte din koppling mellan biljettpris och standarden.

Om man har en billig biljett men får god mat och fri sprit hur betalar man då och till vem menar du?

Hälsningar "förvirrad"

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Då förstår jag nog inte din koppling mellan biljettpris och standarden.

Om man har en billig biljett men får god mat och fri sprit hur betalar man då och till vem menar du?

Hälsningar "förvirrad"

Inte för att jag vet nåt men kommer med ett par gissningar:

Bolaget kanske har god ekonomi så att de kan upprätthålla en god standard?

Bolaget kanske vill "slå sig in" på en marknad... så att de... (se ovan)

Bolaget kanske anser sig ha kräsna kunder och vill ... (se ovan)

Bolaget kanske inte förstår bättre utan... (se ovan)

Bolaget kanske sponsras av en regering som vill sälja många biljetter och ... (se ovan)

Bolaget har ingen tidigare erfarenhet av skandinaver på planet!!

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Får se om china air bjuder på nåt.Billiga biljetter har dom i alla fall :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Aeroflot brukar ju höra till de billigare.

Har inte flugit med dem själv men hustruns syster flög med dem i början av året till och från Thailand. P.g.a försening missade hon connection flight i Moskva och fick tillbringa natten på flygplatshotellet.

Maken till illa behandling har hon inte varit med om under hela sitt liv. Hon skrev ett långt brev efteråt och klagade, utan gehör. Ingen svarar på frågor, beväpnad personal bredvid sig hela tiden, inte få lämna sitt rum, betraktad och behandlad som en första klassens nolla. Nu är det ju inte direkt Aeroflots fel kanske, men det kan ju faktiskt inträffa om man flyger med dem, så att säga.

sad.gif

Har bara positiva erfarenheter av Aeroflot.Flugit "bara" 3 ggr med de men allt har fungerat bra. Moskvas flygplats är dock tråkig.

Har flugit med följande bolag till Asien: Thai,SAS,CSA,Gulf Air,Tarom,Aeroflot,KLM,Finnair,China Airlines,Air France och Turkish.

Top 3 av ovanstående enligt mig är: Gulf, China Airlines och Turkish.

Inte blivit besviken på något bolag,troligen för att jag brukar ha en positiv inställning när jag reser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med Aerosweet, Ukraina

Någon som har erfarenhet av dem ?

Jag har åkt med dom 2ggr till Bangkok,

Det har funkat, benutrymmet och komforten i stolen tycker jag

faktiskt var över genomsnittet, och jag har faktiskt åkt med

de flesta stora europeiska bolagen.

Ingen sprit eller öl ombord, bara vatten och juice.

Maten smakade vidrigt.

Och då vill jag tillägga att jag inte är kräsen med mat, provar gärna det mesta,

Senaste gången var tv'n trasig.

Sen har jag läst på något annat thaiforum om långa förseningar i Kiev,

över 50 timmar!! skrev nån om.

Så man får väl vad man betalar för.

Förra vintern flög jag med Qatar. Det var helt outstanding, helt klart en klass för sig.

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns nog inga riktigt usla flygbolag mellan EU - Bkk. Idag är det hård konkurrens, så det gäller att leverera en åtminstone acceptabel total upplevelse. Om man klassar säkerhet som en viktig del i sitt resande så löser det sig automatiskt, de riktigt dåliga bolagen får inte flyga över EU luftrum. Sen har man faktorer som tillgänglighet, biljettpris, service innan resan (biljetthantering, incheckning, bagage, etc.) och under resan (stolar, mat, dricka, underhållning, etc.) att ta hänsyn till. Dessa brukar vara individuella, en del prioriterar lågt biljettpris och sover sig igenom hela resan. För dessa är mat, dryck och underhållning helt ointressant. För andra är det precis tvärt om.

Personligen tycker jag att arabiska flygbolag håller högre klass än exemelvis europeiska (grov generalisering). Har ingen egen erfarenhet av Thai Airways men många åker med dem så jag antar att de är helt ok. Har bara erfarenhet av AirAsia (inrikes i Thailand) och de håller betydligt högre klass än t.ex. Ryanair.

Av de europeiska så tycker jag t.ex. lilla Finnair är bättre än storheter som Lufthansa och KLM/Air France. Men det beror nog mycket på att jag tycker Airbus flygplanen går något tystare än de 747:or som LH och KLM flyger med till Bkk.

Personligen undviker jag de östeuropeiska bolagen (trots att jag aldrig flugit med dem :bag: ). Baseras nog på allt jag läst och hört om dem.

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt till th med följande bolag:

SAS, Thai, Finnair, Etihad, Turkish och planerar att åka med Quatar till våren. Utav dessa så rankar jag i följande ordning:

Etihad - Fruktansvärt fräscha plan och mycket bra service. Bra käk och fri dryck

Turkish -- Mycket bra plan, hyfsat käk. Normal flygvärdinne service, fri golfbäg och fantastisk servis på kontoret i bkk under ask krisen.

Finn - medelmåttigt men ändå ok. Inget fri dricka ( sprit ) men bra med lilla juice och snack baren längst bak i planet.

Går fetbort

SAS - tråkig personal snorkig service. Tydligen så är sas personalen mål att komma till bkk och rembrandt hotell inta att serva gäster.

Thai - Personalen är guld servicen är super men planen sjunger nog på sista versen. Rykten säger att stockholms kärran skulle blivit renoverad för 5 år sen.

För att inte tala om markpersonalens betende under ask molnet. Vilken katastrof.

//Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Har åkt till th med följande bolag:

SAS, Thai, Finnair, Etihad, Turkish och planerar att åka med Quatar till våren. Utav dessa så rankar jag i följande ordning:

Etihad - Fruktansvärt fräscha plan och mycket bra service. Bra käk och fri dryck

Turkish -- Mycket bra plan, hyfsat käk. Normal flygvärdinne service, fri golfbäg och fantastisk servis på kontoret i bkk under ask krisen.

Finn - medelmåttigt men ändå ok. Inget fri dricka ( sprit ) men bra med lilla juice och snack baren längst bak i planet.

Går fetbort

SAS - tråkig personal snorkig service. Tydligen så är sas personalen mål att komma till bkk och rembrandt hotell inta att serva gäster.

Thai - Personalen är guld servicen är super men planen sjunger nog på sista versen. Rykten säger att stockholms kärran skulle blivit renoverad för 5 år sen.

För att inte tala om markpersonalens betende under ask molnet. Vilken katastrof.

//Baan

Kan bara hålla med angående Etihad :great: . Blir dem igen över jul och nyår.

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Thai b'st pa sista resan ner aven bra till Zurich Sas fra Z Uselt trangt tjat om vad du kan kopa *kunde ej slumra in ) Finnair hyfsat men betydligt samre service an Thai samma galler Swiss Aeroflot pa 80 talet smre en Sth.lokatrfick ( SL ) Dock valdigt god steck fran Bombay

Offe

a

Ps overnattade 1 gang i Moskva frivilligt Ordnade visa Kom lordag genon Tullen dar viknaked man bara passer paskoll nomal ut pa gatnan till Fpl.hotellet bra rum for CCCP och mate oxa

Altnog one night in Moscow och detta kosted inte ett enda ore

Ds.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...