Jump to content
IGNORERAD

Flygbolag


robban7073

Recommended Posts

Har åkt till th med följande bolag:

SAS, Thai, Finnair, Etihad, Turkish och planerar att åka med Quatar till våren. Utav dessa så rankar jag i följande ordning:

Etihad - Fruktansvärt fräscha plan och mycket bra service. Bra käk och fri dryck

Turkish -- Mycket bra plan, hyfsat käk. Normal flygvärdinne service, fri golfbäg och fantastisk servis på kontoret i bkk under ask krisen.

Finn - medelmåttigt men ändå ok. Inget fri dricka ( sprit ) men bra med lilla juice och snack baren längst bak i planet.

Går fetbort

SAS - tråkig personal snorkig service. Tydligen så är sas personalen mål att komma till bkk och rembrandt hotell inta att serva gäster.

Thai - Personalen är guld servicen är super men planen sjunger nog på sista versen. Rykten säger att stockholms kärran skulle blivit renoverad för 5 år sen.

För att inte tala om markpersonalens betende under ask molnet. Vilken katastrof.

//Baan

Baan!

Sluta snaka skit om Thas 747-400!! :kort:

Dom plan som andvänds mest där är TGG, TGA, TGB o TGZ lev 2001-2003 och 7-8 år är inte gammalt!!

Stor renovering normalt efter 15 år i drift!!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    3

  • Marlon

    3

  • dandic

    2

  • tipsu

    2

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Jag tror inte att något flygbolag bjuder på mat och dryck.

Man får betala för det antingen via biljettpriset eller till flygvärdinnan på flygplanet.

Fritz..

Hej

Då tror jag att dom flesta föredrar att betala via biljettpriset, för att hålla på att trassla med några tior hit och dit är bara ett irritationsmoment, både för personalen och resenärerna.

Att flyga på långrutter ska vara lite trevligt oavsett vilken klass man reser i, och jag tror snart att trenden kommer att vända, och dom som kommer att servera bra mat och dryck kommer att gå segrande ur den striden.

För mat och dryck måste vara en väldigt liten del av biljettpriset och har man så små marginaler att man inte har råd med detta så ska man nog se över sin verksamhet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hej

Då tror jag att dom flesta föredrar att betala via biljettpriset, för att hålla på att trassla med några tior hit och dit är bara ett irritationsmoment, både för personalen och resenärerna.

Att flyga på långrutter ska vara lite trevligt oavsett vilken klass man reser i, och jag tror snart att trenden kommer att vända, och dom som kommer att servera bra mat och dryck kommer att gå segrande ur den striden.

För mat och dryck måste vara en väldigt liten del av biljettpriset och har man så små marginaler att man inte har råd med detta så ska man nog se över sin verksamhet.

Mvh Isan Lover

Ja, även IL kan ha rätt ibland

Link to comment
Dela på andra sajter

Baan!

Sluta snaka skit om Thas 747-400!! :kort:

Dom plan som andvänds mest där är TGG, TGA, TGB o TGZ lev 2001-2003 och 7-8 år är inte gammalt!!

Stor renovering normalt efter 15 år i drift!!!

pigge01

Beklagar att jag inte vet individ beteckningen på de plan som jag flög med senast 2007. Är skeptisk till att det var någon av de ny levererade kärrorna som nämns här. Men som sagt har man bytt ut planen så är allt bra.

/Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska prova Qatar nu i början av Januari ,från Copenhagen till Doho eller vad det heter i Qatar...snabbt byte vidare mot Bkk...7035kr Helt ok tycker jag...

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Beklagar att jag inte vet individ beteckningen på de plan som jag flög med senast 2007. Är skeptisk till att det var någon av de ny levererade kärrorna som nämns här. Men som sagt har man bytt ut planen så är allt bra.

/Baan

Tyvar sa renoverade Thai det 12 alsta planen i Forsta och Silk klass!

nya stolar mm. samma ekonimi i alla 18 planen. Utan lektavla!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker enbart med Thai, forsökte med Finnair 2004 snorkig personal 0 service t.ex drickavagnen kom när man var färdig med

maten, alldrig mer. Men å andra sidan prioriterar jag tidsåtgången så kommer det några andra bolag som flyger direkt

är jag öppen för att byta

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Direktflyget från ARN är de mest positiva med Thaiair. Enkelt å bra.

Har åkt med dom ett antal ggr nu i Ekonomi avd.

De får duga. Inte mer.

Jag tycker inte det är värt pengarna att ta dom dyrare platserna.

Lägger dom hellre på nöjen mm.

Ska nu testa SAS som låg 4000kr under Thaiair när jag beställde biljetten.

Så de blir via KPH, men inte så väldigt mkt längre restid.

Ska bli intressant att jämföra dom sen.

Resan efter bli med Thaiair igen.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

Är lågsäsongsfanatiket i vanliga fall och reser alltid med Thai men nu i December blir det Air France, hur är dom att flyga med (standard, dricka etc), hör det hintats lite att det kan vara knepigt att hinna mellan planen på resan ner?

Tycker mellanlandningar mest är jobbiga och ska det stressas blir det knappast roligare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra året var jag i LOS under tiden Finnair hade sin personal på strejk. Det var rätt hårda regler för att få någon som helst kompensation. Lyckligtvis slutade strejken 1-2 dagar innan vi skulle hem. Det hade inte varit kul att bli strandsatt i BKK utan kompensation med en hel familj när reskassa sjöng på sista versen.

Det gav mig dock en riktig tankeställare på vad som är riktig service från ett flygbolag.

För övrigt tycker jag att bolag är helt ok. Särskilt med tanke på att dom brukar vara rätt billiga och att restiden är rätt ok. Där är det bara Thai som slår dom på fingrarna om man flyger från Stockholm.

Ändrades av Mr Lao Kao

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Förra året var jag i LOS under tiden Finnair hade sin personal på strejk. Det var rätt hårda regler för att få någon som helst kompensation. Lyckligtvis slutade strejken 1-2 dagar innan vi skulle hem. Det hade inte varit kul att bli strandsatt i BKK utan kompensation med en hel familj när reskassa sjöng på sista versen.

Det gav mig dock en riktig tankeställare på vad som är riktig service från ett flygbolag.

För övrigt tycker jag att bolag är helt ok. Särskilt med tanke på att dom brukar vara rätt billiga och att restiden är rätt ok. Där är det bara Thai som slår dom på fingrarna om man flyger från Stockholm.

Men när det var flygstopp pga. askmoln över Europa, betalade Thai och övriga icke-europeiska flygbolag ut kompensation till sina resenärer? Har för mig att de som satt fast i Bkk fick övernatta i källaren på Suvan för att flygbolagen inte stod för hotell. Så det borde vara tryggare att åka med ett bolag med säte i Europa då dessa omfattas av konsumentlagstiftning (ex Finnair istället för ex Thai).

/Marlon, som föredrar arabiska bolag :whoco5:

Ändrades av Marlon
Link to comment
Dela på andra sajter

Beklagar att jag inte vet individ beteckningen på de plan som jag flög med senast 2007. Är skeptisk till att det var någon av de ny levererade kärrorna som nämns här. Men som sagt har man bytt ut planen så är allt bra.

/Baan

Det behöver du inte vara!

Thai renovera de 12 gamla planen i Första och biz-klass!!

För några år sedan och efter det så andvänds de 6 nyaste planen på Kastrup och Arlanda!!!

Det händer ibland att det blir ett gammalt plan ibland.

Son den 5/11 när jag flög ner vi fick TGK, jag åkte med TGZ hem 25/11 från BKK!

Det är näs nyaste planet! gamla inredningen i första klass mm.

Nu stå enligt Lamai64 den vita "Star Alians" målade 747-400 på Donnan för ombuggnad i Ekonomi klass.

pigge

Ändrades av manit thongchoi
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu stå enligt Lamai64 den vita "Star Alians" målade 747-400 på Donnan för ombuggnad i Ekonomi klass.

pigge

Njaa, det har jag inte sagt.Däremot så var den inne för sk D-check, även kallad "Heavy Maintenance".

Tvivlar starkt på att den även skulle få den nya inredningen, bla pga bristen på stolar.

Men trevligt om jag har fel och den kommer ut med nytt innandöme.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, har läst en del på airliners, tror aldrig vi kommer få se PTV (Private TV) med VOD (Video On Demand) i Thais economy i 747.

Bättre hoppas på Airbus 340-600, i andra hand Boeing 777.

Bara min högst personliga tanke..

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...