Jump to content
IGNORERAD

Länsförsäkringsbank - Bangkok Bank


smilet

Recommended Posts

Har gjort överföring från Länsförsäkringsbank till Bangkok Bank med olika summor.

avgifterna som tas ut har varit:

Länsförsäkringsbank tar 50kr (helt ok) oavsett hur liten eller stor summa som överförs.

Bangkok Bank har "stulit" c:a 9% (inte bra)

Hur är det med andra bank överföringar?

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

9%. ?????

Jag har skicka till Bangkok Bank ett antal gånger och då från Swedbank. Skickar alltid SEK så att det växlas i Thailand. Dessutom betalar mottagaren sina egna avgifter.

Pengarna växlas alltid enligt Bangkok Banks hemsida http://www.bangkokbank.com/Bangkok%20Bank/Web%20Services/Rates/Pages/FX_Rates.aspx och enligt kolumn TT (Buying Rate). Och det mottagande morgons första kurs Update 1 som gäller och det är oftast 2 vardagar efter man skickar om man får iväg pengarna före lunch.

Och sedan drar Bangkok Bank en avgift på 1% dock minimum 200 thb och max 500 thb.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

har swedbank å fört över i börjad betalade jag hennes avgift med men då skulle swebank ha 200 svenska kronor så talade med henne å kollade om det blev billgare om hon stod för hennes banks kostnad för då kan jag skicka mer pengar till henne istället

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort överföring från Länsförsäkringsbank till Bangkok Bank med olika summor.

avgifterna som tas ut har varit:

Länsförsäkringsbank tar 50kr (helt ok) oavsett hur liten eller stor summa som överförs.

Bangkok Bank har "stulit" c:a 9% (inte bra)

Hur är det med andra bank överföringar?

Smilet

9% är helt omöjligt såvida du inte skickat en extremt liten summa pengar.

Mvh

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...