Jump to content
IGNORERAD

På TV igår om tullen / posten i Thailand


Surin P3

Recommended Posts

Ett litet inslag om hur en äldre man satt och gick igenom posten som går ut ifrån Thailand samt kommer in hit.

Han satt och vid sitt skrivbord och tittade på, kände på och läste på alla brev och paket. Lite som en intelligent knarkhund :)

Bara genom att känna på vissa paket, som vid detta fall sade han att det är ett DVD fodral med nåt annat än DVD skivor.

Paketet öppnades baserat på att vikten inte stämde enligt honom och i DVD fodralet fanns en hel hög med blå, små piller.

Ett annat paket öppnades baserat på konstigt namn på avsändaren samt felaktig adress och i paketet hittades 6 st. "stun guns",

Denna gubbe har alltså arbetat med detta i många år och kunde enligt egen utsago i princip hitta de flesta paket med konstigheter som passerade hans bord.

Å andra sidan kanske han (och hans likar) är anledningen till varför viss post som vi skickar till Thailand mystiskt försvinner på vägen :(

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skickade ett paket från Surin till Nakhon Si Thammarat tog max 2 dagar, skönt att nåt funkar.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Postade ett paket i gävle den 4 nov framme hos maitan i Jomtien den 8 nov.. det var x-tremt snabbt tycker jag.

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Min erfarenhet att Thailändska postkontor är enbart god. Kanske har jag haft tur, eller så är det representativt för postväsendet i stort.

Jag blir vänligt bemött, de ställer frågor om något är okart, det finns kartonger och packmaterial i alla storlekar och varianter, de följer porto och frakttabeller så det finns inte utrymme för

godtyckligheter eller fusk. De hämtar hjälp om det uppstår språkproblem.

Alla försändelser som jag skickat fån Thai - Swe har alltid kommit fram. Brukar nästan alltid välja billigaste (läs långsammaste) varianten.

Har inte samma goda erfarenhet att vissa Europeiska länder.

Om att skicka paket till Thai har jag ingen erfarenhet av, men flera beskriver ju att det fungerar bra.

Om de är noggranna att leta efter narkotika och andra olagligheter så tycker jag det bara är positivt.

Hustrun och jag bukar slåss om vem som först hinner sticka ner nosen i paketet när det kommer fram, för att dofta - Thailand.

(Nej - vi skickar inte gamla kläder och sånt...)

Får väl skicka ett paket i storleksordningen 2x2 meter så jag kan krypa in i paketet här i Sverige och ha mitt egna lilla "Thailand."

Sanuk!

giggle.gif

:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru hade gjort denna docka till sin systerdotter till hennes 13:e födelsedag. Vi skickade den i Dec -08 (mera påklädd än bilden)och den har ännu inte kommit fram. Kanske den var för fin för att komma igenom (mannen från tv-programet) nitiska granskning och sitter fint på en hylla och hjälper honom.

post-4328-0-02311600-1289301113_thumb.jp

post-4328-0-02311600-1289301113_thumb.jp

Klart jag är ute efter sex.....men det händer att jag är ute efter midnatt också.

Link to comment
Dela på andra sajter

man kommer väll ihåg julklapparna som låg under granen

dom var man duktig på att gissa vad som fanns i dom :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...