Jump to content
IGNORERAD

Slut på Thaiämnen.

Changnoi
 Dela

Recommended Posts

Känns som att det inte är så mycket ämnen relaterade till Thailand längre.Jag har upptäckt att när nya medlemmar startar nya ämnen så läser man oftast, öhh kan du inte googla på det.Är verkligen alla ämnen så uttömda så att nya medlemmar inte har nåt att säga som är intressant.??

Ändrades av Changnoi

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Dela på andra sajter

Känns som att det inte är så mycket ämnen relaterade till Thailand länge.Jag har upptäckt att när nya meddelemmar startar nya ämnen så läser man oftast, öhh kan du inte googla på det.Är verkligen alla ämnen så uttömda så att nya medlemmar inte har nåt att säga som är intressant.??

Instämmer, lite gråskimmer över MPR-guldet, men det vänder förhoppningsvis.Guldet blir till sand.hoppas icke.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Känns som att det inte är så mycket ämnen relaterade till Thailand längre.Jag har upptäckt att när nya medlemmar startar nya ämnen så läser man oftast, öhh kan du inte googla på det.Är verkligen alla ämnen så uttömda så att nya medlemmar inte har nåt att säga som är intressant.??

Nejdå, ämnet är outtömbart!

Det är möjligt att nya medlemmar startar trådar om gamla uttjatade ämnen, men betänk att många av dessa ämnen gäller information som är färskvara. Hur mycket är det värt att läsa exakt hur det gick till när fru Chang sökte UT 2004? Det är väl bättre att någon med mer färsk info skriver?

Enligt min mening bör den som har någorlunda färsk info svara även om det finns tio gamla trådar som behandlar samma ämne.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Jo jag håller med, men jag har "ofta" läst när fålk har svarat med "googla på det" sen dör det.Va fan det är ett forum annars kan vi ju alla sitta o googla o rulla gubbe o lägga ner alla forum.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Dela på andra sajter

Nja, nu måste ju svaren "tillverkas" någonstans (ofta på forum) innan de kan googlas, så de som svarar att man ska "Googla på nåt" kan enligt min mening inte riktigt förstå hur detta med googling fungerar. :)

Och för att tillägga så är svar som dessa helt onödiga och kommer att raderas i fortsättningen.

Dela på andra sajter

Nu är jag inte nån statistikbitare och uttrycker därför vad jag känner och tycker, detta föranleder stundtals att det blir fel statistiskt sett, men det förringar ju inte känslan hos den som gör likadant som jag, och nog sjuttsingen "känns" det som om antalet OT trådar ökat rätt kraftigt. Man gömmer detta när man hittar sådana hypertrevliga och intelligenta inlägg som t.ex. Oscars trådar.

Ickastatistikern Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Statiskt sätt så har visningar i Off topic minskat de senaste 3 månaderna ifrån 49000 till 31000 till 25000. (Har till stor del att göra med att vi tog bort Off topic ifrån att visas offentligt till oregistrerade och medlemmar med mindre än 3 inlägg - Detta för att slippa tappa "Thailands inriktningen" i sökmotorer och bland nya medlemmar)

Totalt antal sidvisningar på forumet har ökat stadigt med ca 3-5% per månad.

Jag känner dock spontant att allt går i vågor. Vissa veckor är allt off topic och andra veckor är det nåt annat som gäller.

Ganska naturligt att det blir på det sättet eftersom man kanske inspireras av de olika trådarna.

Mycket off topic blir till mera off topic. Många reseberättelser blir till fler reseberättelser.

Dela på andra sajter

Dåligt med nightlife-ämnen har det blivit också.. :(

Det är riktigt illa. Ett sätt att få till det är ju att släppa lite på censuren så övriga ej inskickade bilder får vara med :crazy:

Dela på andra sajter

Jag vill också i all lugn och ro påpeka att var och kan starta trådar som rör Thailand.

Eller så kan man starta trådar om varför andra inte startar trådar om Thailand :)

Dela på andra sajter

Nja, nu måste ju svaren "tillverkas" någonstans (ofta på forum) innan de kan googlas, så de som svarar att man ska "Googla på nåt" kan enligt min mening inte riktigt förstå hur detta med googling fungerar. :)

Och för att tillägga så är svar som dessa helt onödiga och kommer att raderas i fortsättningen.

Fast det är inte alla som behärskar tekniken att Googla.

Att tipsa om sökord som precist ledar till det önskade resultat kan i vissa fall

vara mera lämpligt än ändlösa citat på engelska av sidor som egentligen endast frågeställaren

har lust och nytta av att traggla sig genom.

Det hör till problemställningen, tycker jag, att det är kan vara svårt att hitta svar på återkommande frågor

i gamla inlägg och trådar.

Det är frestande att bara slänga ut frågan på nytt.

Kan det kanske göras lättare att söka?

Inte för min skull, förståss, jag vet ju allt :ironi:

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Dåligt med nightlife-ämnen har det blivit också.. :(

Kanske beror på att hälften av dom som skrev där blivit bannade och den andra hälften slutade att skriva här på MPR?

Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Om någon ställer en fråga som skrivits om förut kan de insatta som finns här lägga in en länk till den tråden, istället för att svara på ett nedsättande sätt.

Ibland ser man bara en massa nedsättande kommentarer om frågeställaren istället för information. Tror många nya som ser det drar sig för att överhuvudtaget ställa en fråga.

Vi som gillar Thailand, har det gemensamma att vi är snälla killar (och tjejer), är min uppfattning. Vi kan väl visa att vi har, "good heart", till nya medlemmar, så fler vågar skriva. :great:

Mvh :wai:

Kenthamon

Dela på andra sajter

Om någon ställer en fråga som skrivits om förut kan de insatta som finns här lägga in en länk till den tråden, istället för att svara på ett nedsättande sätt.

Ibland ser man bara en massa nedsättande kommentarer om frågeställaren istället för information. Tror många nya som ser det drar sig för att överhuvudtaget ställa en fråga.

Vi som gillar Thailand, har det gemensamma att vi är snälla killar (och tjejer), är min uppfattning. Vi kan väl visa att vi har, "good heart", till nya medlemmar, så fler vågar skriva. :great:

Mvh :wai:

Kenthamon

Bra skrivet...!

Jag sitter ofta och spottar och fräser åt otrevliga kommentarer här på forumet. Ibland så att tangentbordet blir alldeles blött. whoco5.gif

Att vi försöker moderera forumet hårdare ifrån dessa otrevliga inlägg bäddar oftast för trubbel och vi får ännu mera jobb och otrevligheter pga ett fåtal medlemmar som inte kan acceptera att den stora massan inte har samma "humor" som dem.

Jag har idag bl.a. lagt in i visum-forumen en liten uppmaning till att hålla sig till ämnet. För so jag ser det så ställer många frågor där som är på "liv och död" i många fall.

Då är det sista man vill höra nåt otrevligt ifrån en annan medlem.

Så en uppmaning i Kenthamons anda, var vänliga och snälla mot varandra.

Och ett stort tack till Kenthamon. Hurra, hurra, hurra, hurrrrraaaaa.

Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Bra skrivet...!

Jag sitter ofta och spottar och fräser åt otrevliga kommentarer här på forumet. Ibland så att tangentbordet blir alldeles blött. whoco5.gif

Att vi försöker moderera forumet hårdare ifrån dessa otrevliga inlägg bäddar oftast för trubbel och vi får ännu mera jobb och otrevligheter pga ett fåtal medlemmar som inte kan acceptera att den stora massan inte har samma "humor" som dem.

Jag har idag bl.a. lagt in i visum-forumen en liten uppmaning till att hålla sig till ämnet. För so jag ser det så ställer många frågor där som är på "liv och död" i många fall.

Då är det sista man vill höra nåt otrevligt ifrån en annan medlem.

Så en uppmaning i Kenthamons anda, var vänliga och snälla mot varandra.

Och ett stort tack till Kenthamon. Hurra, hurra, hurra, hurrrrraaaaa.

Alla blir säkert förbannad ibland. Jag upplever att när någon skriver skit så triggas andra att skriva skit. Gäller i högsta grad mig själv. Ibland skriver jag i ilskan saker jag ångrar, speciellt i kombination med en speciell dryck. :crazy:

Kenthamon :wai:

Dela på andra sajter

Klart det finns intresse för Nightlife.. :) Bara lite dött för tillfället.. :(

Du har nog material för o lyfta nightlife efter nästa månad!? :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...