Jump to content
IGNORERAD

Gotland inn


Scandinaviancorner

Recommended Posts

Scandinaviancorner

Ja dom minnena måste du berätta om , har du bott på Skandia bungalow i Patong nån gång?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 72
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Scandinaviancorner

    45

  • Avregistrerad clion

    8

  • boanderz

    5

  • honken

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja beundrar dig SC fför ja va själv där 1979 å fy fasiken vicka minnen ja har där ifrån :friends:

Clion var du på Khuk Khak och Khao Lak 1979, undrar om du inte yrar lite nu.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Från 1974 - 1981 var det ganska många som började i Pattaya och Beer Bar Simon, och diskot Fantasy festade runt och sup skallen i bitar... Sedan blev det en resa oftas Buss Bangkok - Phuket för återhämtning!! Där fanns Gotland INN som var ett litet "inne" ställe - just då!! Massor av Singha Beer och Mekong Wisky. Någon återhämtning blev det aldrig.

Bonjur Boanderz

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Nej någon återhämtning blev det inte , och jag har inte återhämtat mig än fast det var över 30 år sedan..

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Clion var du på Khuk Khak och Khao Lak 1979, undrar om du inte yrar lite nu.

//Broskan

Näpp var där med 4 kompisar hyrde motorcyklar och körde runt

så när jag ser SC bilder så väcks minnena till liv

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

På tal om bussresorna mellan BBB och Phuket Det va ju många rån där dom stoppa bussarna och tog allt.ingen som råkade ut för det :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ingen som har besökt Lottas bar i Ao nang för 20år sen :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som har besökt Lottas bar i Ao nang för 20år sen :whistle:

Nä, men för 15 år sedan.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

På tal om bussresorna mellan BBB och Phuket Det va ju många rån där dom stoppa bussarna och tog allt.ingen som råkade ut för det :whistle:

Det var beväpnade vakter med en bra bit ut ifrån Bangkok när man skulle åka till Phuket ,det var risk för rån både från in och utsidan av bussen , och så alla check points när man var som närmast Burma gränsen

När man åkte buss från Phuket till Haaday i början på 80 var militären med över bergen , men där var dom rädda för kommunister

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nä, men för 15 år sedan.

Ja då hade svågern skilt sig från Lotta

Det gick välldigt bra för domm men sen va tydligen lotta lite svår

svågern bestämde sig och dra med pojken som var två år

Dom hade tydligen byggt en grill i trädgården och där var en tegelsten som var lös

där sparade han pengar i en plastpåse dricks mm mm

Nåväl till slut så blev det välldigt akut me å dra

En dag när han skulle ta ut pengarna så vart det bara fliser av dom

Heregud va ska jag göra nu tänkte han

Han gick till banken med flisorna och fick nya 555 var tydligen vanligt att vissa myror

äter både träd och pengar

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Här sitter två gamla Patong veteraner från tidigt 80 tal Charlie till höger som hade Charlies Guesthouse och Håkan som hade Scandinavia bar

post-7775-0-80430200-1297888354_thumb.jp

post-7775-0-80430200-1297888354_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Och så en fisk som likna en torsk och som smaka som lax

:rotfl::rotfl:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...