Jump to content
IGNORERAD

Sover barnet i eran säng


Avregistrerad clion

Sover ert barn i samma säng som ni?  

69 röster

  1. 1. Sover ert barn i samma säng som ni?

    • Ja
      25
    • Nej
      15
    • Ibland
      15
    • Har inga barn
      14


Recommended Posts

Avregistrerad clion

post-3713-0-49707700-1289136148_thumb.jp

Ja joel sover i våran säng :suicide: Det verkar vara poppis i Thailand och i början tyckte ja det var mysigt men åren går :giggle::giggle:

Många gånger säger jag till Joel hoppa inte i sängen :diablo:

För nåt år sen hade jag å damen en mysstund på morgonen kl 0500 :dance:

rätt som de va så hör vi HOPPA inte i sängen pappa :fie::bag:

och nu är det svårt att vänja av honom :heat:

post-3713-0-69945600-1289136626_thumb.jp

post-3713-0-49707700-1289136148_thumb.jp

post-3713-0-69945600-1289136626_thumb.jp

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    4

  • buriram

    3

  • andrejsdenruskige

    2

  • Offe1609

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Avregistrerad clion

Gör bara inte som jag :sFduh:

Fegisen clirre

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Clion: Min frus dotter 13 år sover tillsammans med föräldrarna,Även om utrymme finns så kan jag tänka mig Tryggheten !

Mvh Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Clion: Min frus dotter 13 år sover tillsammans med föräldrarna,Även om utrymme finns så kan jag tänka mig Tryggheten !

Mvh Anders

Ja nu är det svårt änndå har joel ett eget rum

Det blev nåt fel jag fick inte med omröstningen

Jag tror nämnligen att det är vanligt i Thailand.kanche pga av trångt boende

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Förtydligande: I Thailand är det inte förrunnat att varje barn har sitt eget rum. Fördelar ock nackdelar ?

Mvh anders

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja nu är det svårt änndå har joel ett eget rum

Det blev nåt fel jag fick inte med omröstningen

Jag tror nämnligen att det är vanligt i Thailand.kanche pga av trångt boende

Hade samma "problem" som du.

Löste det med att köpa en ny säng som dottern gillade otroligt mycket. Sedan dess är det väldigt sällan hon sover med oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Haa, på en räkmacka så löser man saker lätt. Ni vet inte var Ni befinner er! Mvh anders

Frugans dotter sover i sitt eget rum. Och jag befinner mig i Helsingborg.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förtydligande: I Thailand är det inte förrunnat att varje barn har sitt eget rum. Fördelar ock nackdelar ?

Mvh anders

Min erfarenhet är att Thailändare inte vill sova ensamma. När vi sover hos svärföräldrarna så finns det gott om rum och alla som vill ha ett eget har möjlighet till det men ändå sover man tillsammans.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inga barn än men den dagen vi får så ska barnen/barnet absolut sova i sin egna säng.

Är man 5år är man stor nog att sova själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Clion: Min frus dotter 13 år sover tillsammans med föräldrarna,Även om utrymme finns så kan jag tänka mig Tryggheten !

Mvh Anders

Men var får du då själv sova någonstans, din stackare?

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland så är prinsessan där och trängs.

..men oftas tror jag att en APA sovit där med tanke på alla jordnötsskal man får skaka ur...

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Min vuxne son på 21 sov inte hos oss när han var liten (han ville och skrek som en galning en eller två kvällar men sedan så gick det över), min lille son (11 månader exakt idag) sov ett litet tag hos oss men nu sover han i sin egen säng, vet ju inte hur det blir när han blir lite äldre (man är ju mesigare idag)!

Link to comment
Dela på andra sajter

När mina grabbar var små så gick de och lade sig i sina egna sängar på kvällen men av någon anledning så vaknade de alltid i min säng

Eftersom man var helgpappa så tyckte jag det var mysigt att ligga och titta på morgontv och gosa, saknar det ibland

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har försökt övertyga Fru vax om att hennes 21 åriga kusin skall få sova med oss i vår säng, men nej, det är helkört. :(

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Har försökt övertyga Fru vax om att hennes 21 åriga kusin skall få sova med oss i vår säng, men nej, det är helkört. :(

555555 den va bra :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Genom att i tid och otid släppa lite väder så kan man enkelt få sängen för sig själv.

Väderspände Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Mitt troliga ex var yngst i en stor syskonskara, och sov hos föräldrarna till hon var 10. De få gånger föräldrarna försökte få henne att sova hos syskonen, så blev hon tillbakaskickad av storasyskonen. Hon tyckte att barn ska få sova hos föräldrarna länge, men jag sa ifrån redan nu i förväg. Vet inte riktigt var det passar att sätta åldersgränsen, men ungefär då nattmatningen slutar.

Fast det var inte därför det antagligen tagit slut :-) utan p g a att det drar ut på tiden mycket med min knäoperation, och hennes biologiska klocka börjar ticka ganska fort (37 år och inga barn före). Vet inte om hon hittat någon annan. men hon har börjat leta

(((så det har jag också. Eventuellt tackar jag Ja till någon av dem, som jag tackade Nej till förrut, och sa att jag var upptagen. Två av dem är hyffsat intressanta.)))

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Genom att i tid och otid släppa lite väder så kan man enkelt få sängen för sig själv.

Väderspände Arne

Bra tips, Arne och Vaxet, men det fungerar nog bara på äldre. Det fungerar nog inte på småbarn med skit i blöjan :-)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker lära mina barn att alltid kunna förklara "varför". I de flesta fall är det roligt att lyssna på varför t.ex. William vill göra nåt eller få någonting.

Ibland får man hör en hel del konstiga och roliga anledningar till varför nåt inte skall göras. :) Oftast försöker jag lösa anledningen till varför innan jag säger OK.

Och t.ex. anledningen till att han vill sova i vår är att det finns ett monster under sängen, tittar vi under sängen och ibland springer vi därifrån pga monstret som faktiskt ligger under sängen.

Om det är för att lampan lyser för starkt, släcker vi lampan osv...

(Till saken hör att hans syster och han delar på ett rum)

Igår kväll kom han ner lite ledsen och sade att han vill sova i vår säng.

-Varför? (Och här fick jag höra en vettig förklaring)

Därför att Tuk gör läxor med sin kompis och jag kan inte sova pga deras prat.

Så inatt sov William med oss i vår säng.

Detta händer kanske 1-2 ggr per månad och jag ser det inte som negativt alls som en 8-åring att sova med sina föräldrar emellanåt.

Men att kunna sova själv i sin egen säng i sitt eget rum, är en viktig del av ett barns utveckling tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Mitt troliga ex var yngst i en stor syskonskara, och sov hos föräldrarna till hon var 10. De få gånger föräldrarna försökte få henne att sova hos syskonen, så blev hon tillbakaskickad av storasyskonen. Hon tyckte att barn ska få sova hos föräldrarna länge, men jag sa ifrån redan nu i förväg. Vet inte riktigt var det passar att sätta åldersgränsen, men ungefär då nattmatningen slutar.

Fast det var inte därför det antagligen tagit slut :-) utan p g a att det drar ut på tiden mycket med min knäoperation, och hennes biologiska klocka börjar ticka ganska fort (37 år och inga barn före). Vet inte om hon hittat någon annan. men hon har börjat leta

(((så det har jag också. Eventuellt tackar jag Ja till någon av dem, som jag tackade Nej till förrut, och sa att jag var upptagen. Två av dem är hyffsat intressanta.)))

???

För herrns information så används inte knäet till befruktning.

Herrn ska heller inte skylla på att det gör ont. Det finns nämligen alternativa positioner man kan använda sig av.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...