Jump to content
IGNORERAD

Sover barnet i eran säng


Avregistrerad clion

Sover ert barn i samma säng som ni?  

69 röster

  1. 1. Sover ert barn i samma säng som ni?

    • Ja
      25
    • Nej
      15
    • Ibland
      15
    • Har inga barn
      14


Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Vår son sover som är ca 2.5 år sover hos oss ganska ofta även om han har egen säng, men ibland låter vi honom somna hos oss och lyfter sedan över honom till hans egen säng när han har somnat.

Han vill väldigt gärna sova med oss och jag störs inte av det och somnar om på nolltid om jag blir störd, men frugan har svårt att somna om när hon blir väckt, och då är det nästan lika illa om man blir väckt i sin egen säng eller om man måste gå upp för att han har drömt något och vaknar upp skrikande i sin säng en bit bort.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    4

  • buriram

    3

  • andrejsdenruskige

    2

  • Sek Losos uncle

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Bästa alternativet är naturligtvis när barnet är så tryggt i sig själv att det tycker det är helt OK att sova i sin egna säng om nätterna. Det säger sig självt, och det skall man därför uppmuntra och eftersträva. Om det av olika anledningar saknar denna trygghet och har behov av sällskap även på natten är det bättre att gå och lägga sig bredvid barnet i deras säng tills det har somnat. På detta sätt ger man budskapet att allt är normalt och ingenting som är anledning till oro. Självklart skall man vara flexibel och inga regler utan undantag eftersom man inte har med maskiner att göra. De får ju naturligtvis inga bestående skador om man välkomnar dem i "stor- sängen" då och då men som sagt det absolut bästa är om barnet föredrar att sova i sin egen säng - av egen fri vilja pga att de helt enkelt tycker det är skönast och bekvämast. Men att lösa denna deras oro på detta sätt alltför ofta hjälper dem naturligtvis inte i deras utveckling till självständiga och trygga individer. Att ha mysiga morgonstunder tillsammans har givetvis inte med ovanstående att göra ett enda dugg.

Ett roligt boktips kan vara "Alfons och Odjuret"

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt troliga ex var yngst i en stor syskonskara, och sov hos föräldrarna till hon var 10. De få gånger föräldrarna försökte få henne att sova hos syskonen, så blev hon tillbakaskickad av storasyskonen. Hon tyckte att barn ska få sova hos föräldrarna länge, men jag sa ifrån redan nu i förväg. Vet inte riktigt var det passar att sätta åldersgränsen, men ungefär då nattmatningen slutar.

Fast det var inte därför det antagligen tagit slut :-) utan p g a att det drar ut på tiden mycket med min knäoperation, och hennes biologiska klocka börjar ticka ganska fort (37 år och inga barn före). Vet inte om hon hittat någon annan. men hon har börjat leta

(((så det har jag också. Eventuellt tackar jag Ja till någon av dem, som jag tackade Nej till förrut, och sa att jag var upptagen. Två av dem är hyffsat intressanta.)))

Ursäkta min nyfikenhet men är det damen som du planerade att flytta ihop med i Thailand som numera är ett ex?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...