Jump to content
IGNORERAD

Ska forummedlemmar benämnas med sitt nick eller med sitt riktiga förnamn?

Herr Chang
 Dela

Hur gör du på en forumträff?  

74 röster

1. 1. Använder du forum nick eller riktigt namn?

• Föredrar att tilltala personen med riktigt namn om jag vet det
      36
    • Det beror på vem det rör sig om
      13
    • Tycker det känns mer naturligt med forumnicket
      22
    • Vet ej
      3

Recommended Posts

Ja, med anledning av den gångna kvällens forumträff slog det mig att jag oftast tilltalar deltagare med deras forumnick även om jag vet vad dom heter på riktigt.

Jag observerar att en del är mycket noga med att använda riktigt namn om dom vet det... för mig känns det enklare att använda forumnicket som sannolikt är mer unikt. Exempelvis känner jag flera medlemmar som heter Lennart. Dessutom har man kanske använt forumnicket i diverse diskussioner på forumet.

Men det är jag det.. vad tycker ni? Lägg gärna er röst i omröstningen överst.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

• Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Singha711

9

• Bibben

6

• Maitan

5

• PUTTE

3

Mest aktiva i denna tråd

Ja, med anledning av den gångna kvällens forumträff slog det mig att jag oftast tilltalar deltagare med deras forumnick även om jag vet vad dom heter på riktigt.

Jag observerar att en del är mycket noga med att använda riktigt namn om dom vet det... för mig känns det enklare att använda forumnicket som sannolikt är mer unikt. Exempelvis känner jag flera medlemmar som heter Lennart. Dessutom har man kanske använt forumnicket i diverse diskussioner på forumet.

Men det är jag det.. vad tycker ni? Lägg gärna er röst i omröstningen överst.

Herr Chang har talat.

Nämen..Om nån skulle gå omkring och kalla mig nåt jag inte heter eller ens kallas...näää..såååå viktigt är inte ens MPR.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Det beror väll på hur väl man känner personen i fråga

jag brukar använda namnet på dom ja känner väl

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Äh, vilket svamel.

Kan man inte bara kalla alla för Farang?

Som sagt det beror nog på hur pass bra man känner personerna utanför forumet

Dela på andra sajter

På forumet kallar man varandra för nicket och på en forumträff är det väl rätt logiskt att även där kalla de man inte personligen känner väl för nicket också

I övriga livet (inte MPR-livet) använder man vanliga namn

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Dags för Changen att stänga av sig själv då han markerat hårt att fyllesvammel inte är tillåtet på MPR iom avstängningen av Baabar (igen).

Dela på andra sajter

Herregud Changen - är du uppe klockan 4 på morgonen och funderar över MPR detaljer?!

Vad skall du inte då uträtta under dagarna? Åtminstone underverk!

Jag instämmer faktiskt med tidigare talare, om man känner varandra ganska bra så kanske det blir lite krystat att köra med Nicknames, fast så här på burken är det ju praktiskt eftersom alla vet vem man pratar om och alla kan deltaga på samma villkor.

:-)

Dela på andra sajter

www = nicket

IRL = namn

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Mja, förmodligen försöker Fodervärden även moderera forumisterna på dessa träffar.

Oträffade Arne

Dela på andra sajter

Känns lite halvsunkigt och lagom datornördigt att benämna en person man vet namnet på med forumnick när man träffas IRL.

Dela på andra sajter

Känns lite halvsunkigt och lagom datornördigt att benämna en person man vet namnet på med forumnick när man träffas IRL.

Om inte man råkar heta Wille i verkliga livet.

En annan sak man kan undra över är om uppnådda karmapoäng betinger ett visst mått av respekt eller undergivenhet vid forumträffen.

I så fall kan "wille" / William få vara kung i baren :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Om inte man råkar heta Wille i verkliga livet.

En annan sak man kan undra över är om uppnådda karmapoäng betinger ett visst mått av respekt eller undergivenhet vid forumträffen.

I så fall kan "wille" / William få vara kung i baren :-)

wille reflekterar faktiskt bara ett andranamn. Att kalla Atom för Atom känns lite konstigt med tanke på att det är hans dotters smeknamn etc. Sen har vi alla möjliga och omäöjliga bokstavkombinationer jag aldrig kan komma ihåg av typen Stjph etc - tror jag håller mig till namn. Mkt karmapoäng och moderator är helt värdelöst på en forumträff - det brukar leda till att jag får sitta vid barnbordet ute i farstun när de andra sitter och har det skoj. Ibland förvisas Atom till att göra mig sällskap.

Dela på andra sajter

Självklart kallar man de forummedlemmar man träffar IRL vid deras riktiga namn, att använda deras nick känns som i lumpen då man kallade alla för deras efternamn. Intressant att det är just HC som tar upp frågan då han i tiotals trådar under årens gång dragit upp sin avsky över att bli kallad Farang i Thailand :) .

Dela på andra sajter

Wow - vilket lyxproblem. Skulle jag träffa dom där goa gubbarna på riktigt så skulle jag bara bli glad om dom inte kallade mig för Mitt fåniga nick, utan det jag verkligen är - en glad kis från stan :)))

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

Dela på andra sajter

Nämen..Om nån skulle gå omkring och kalla mig nåt jag inte heter eller ens kallas...näää..såååå viktigt är inte ens MPR.

Baa får du kanske höra tillräckligt av i alla fall!

Dela på andra sajter

Baa får du kanske höra tillräckligt av i alla fall!

Bedror på hur och av vem.det finns dom som bara lyckats en gång-. :suicide:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Bedror på hur och av vem.det finns dom som bara lyckats en gång-. :suicide:

Lite Baa är vi nog lite alla till mans och blir nog kallade det lite då då, får ju hoppas att du inte flyger på alla som kallar dig för det!

Dela på andra sajter

Jag tycker det är helt OK om folk i allmänhet tilltalar mig med mitt "Nick"...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

På internet föredrag jag fortfarande att kallas med forumnicket. Jag vill kunna välja själv när jag vill ange mitt riktiga namn.

När man träffas personligen spelar det ingen roll vad jag kallas för. Kärt barn och många namn... :-)

Men ibland har jag svårt att höra när Magrood uttalas med svensk betoning dvd på sista stavelsen.

Magrood på thai betonas på första stavelsen - så jag kan missa att någon prata med mig eller om mig.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Dela på andra sajter

Vid en första träff med några forumsmedlemmar man inte träffat tidigare ser jag det som ganska naturligt att man först presenterar sig vid sitt "nick" för att sedan använda tilltalsnamnet eller ev. smeknamnet om man så föredrar.

Det kan hända att man under träffen "döps om" och får ett nytt smeknamn under träffen, och då får man köpa det också tycker jag.

Det gäller att bjuda på sig själv så gott det går.

Det finns väl en hel del "tjöt-rövar" på dessa träffar skulle jag tro.

Dela på andra sajter

Innan man känner varandra blir det nog naturligt att man presenterar sig med sitt nick, sen efter han går man nog över till sitt egen namn.

Men vissa har ju bra och passa nick, så då kanske man blir kallat vid sitt nick hela tiden :) Jag själv har bara varit på en "forumträff" engång i mitt liv och då blev jag kallas vid mitt nick hela tiden, det var ok för min del.

Skulle någon vilja kalla mig korp på en forumträff är det helt ok för mig :great: Om jag nu någonsin får chansen att komma vill säga, det vore dock trevligt.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Dela på andra sajter

Om jag skulle få för mig att närvara vid en forumträff skulle det nog kännas ganska löjlig att precentera

sig med det nicket jag går under. Nästan att jag börjar garva bara jag tänker på det. Iggy Pop låter ju

fränt men...

Det naturliga borde väl va att bli kallad vid sitt riktiga namn.

”Vi vill vara bandet som, om vi flyttade in i huset bredvid ditt, skulle döda din gräsmatta” - Lemmy Kilmister      Doktorn, med finsk brytning: "Var det en inhemsk tjej eller var hon bara hemsk?"

Dela på andra sajter

Ganska kul om man är på en tillställning:

- Var är Foreverbubbles?

- Han gick till Herr Chang och Tomurdoc.

- Helskotta vad Clion är full nu. Men fullaste är nog Andrejdenruskige och Baa... etc.

Tycker namnen gör träffen lite roligare. Men håller med om att vet man personens riktiga namn så är det respektfullt att använda det istället.

Men vi är ju lite datanördar allihopa här, på ett eller annat sätt.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Dela på andra sajter

ja full fy på dig :sFduh:

lättisen clirre

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...