Jump to content
IGNORERAD

Ärlighet?

svampen
 Dela

Recommended Posts

I allmenhet tror man ju att alla är vänner till vardags o på nätet!

Allt i en vardag kan man konstatera att så är inte fallet???????

Man umgås man pratar varför ska man göra ekonomiskvinst på vänner????

Detta är svårt för mig att förstå även fast jag själv varit ett asshole sometiems!!!

Har man detta tankesätt ok för ER själva utan själ!!!!!!!!!!

Men jag backar å ett par till!!!!!!

Mvh Svampen No Bennetift!!!!!! :(

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

• Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• svampen

5

• Wangthong

4

• stefan5300

3

• Wwax

2

Mest aktiva i denna tråd

Detta är svårt för mig att förstå även fast jag själv varit ett asshole sometiems!!!

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar,men du får ett plus för att du skrev ett så långt och obegripligt inlägg :drinks:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Dela på andra sajter

Svampbobfyrkant och Da-tung är i en helt egen klass när det värmer innan för västen på de båda...

:drinks:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar,men du får ett plus för att du skrev ett så långt och obegripligt inlägg :drinks:

Japp, blev ett plus av mig med, av samma anledning :drinks:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

IMan umgås man pratar varför ska man göra ekonomiskvinst på vänner????

Man utnyttjar inte vänner för ekonomisk vinst :kort:

Om man gör så, är man inte vänner :rtfm:

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Hej Svampen.

Kan du inte vinna tillbaka något på dessa själviska individer?

Ändrades av Packan
Dela på andra sajter

Man utnyttjar inte vänner för ekonomisk vinst :kort:

Om man gör så, är man inte vänner :rtfm:

mvh

Om jag har en kompis som har en ICA-butik ska jag alltså handla hos honom för nettopris, liksom alla andra vänner han har?

Eller om jag har en firma som hyr ut husvagnar, inte kan jag låta dom hyra husvagn för netto en månad under högsessång. Speciellt inte om jag nystartat firman och har svårt att få det att gå ihop. Lite svårt att veta hur långt man ska gå för vänner, för att inte göra ekonomisk vinst på dom.

Jag är med på resonemanget om man menar att kompisen ska få ett bra pris. En bra deal ska man kunna göra för en kompis. Absolut inte skörta upp dom, då är man inte vänner längre.

Dela på andra sajter

Jag är med på resonemanget om man menar att kompisen ska få ett bra pris. En bra deal ska man kunna göra för en kompis. Absolut inte skörta upp dom, då är man inte vänner längre.

Jag menade väl på det privata planet, affärer... ett bra pris ? om det finns utrymme ja

Men som jag tolkade Svampen´s inlägg så verkade det handla om privata grejer och med privat menar jag icke företagsrelaterat ok? :)

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Jag menade väl på det privata planet, affärer... ett bra pris ? om det finns utrymme ja

Men som jag tolkade Svampen´s inlägg så verkade det handla om privata grejer och med privat menar jag icke företagsrelaterat ok? :)

mvh

Då är jag med. :great:

Dela på andra sajter

mvh

Japp. Bjuder man på ett öl så ska man inte räkna med att få tillbaka men det värmer ju om det händer.

Lånar man ut pengar till en massa vänner så får man räkna med och förlora en massa vänner.

O,S V :whistle:

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Om jag har en kompis som har en ICA-butik ska jag alltså handla hos honom för nettopris, liksom alla andra vänner han har?

Eller om jag har en firma som hyr ut husvagnar, inte kan jag låta dom hyra husvagn för netto en månad under högsessång. Speciellt inte om jag nystartat firman och har svårt att få det att gå ihop. Lite svårt att veta hur långt man ska gå för vänner, för att inte göra ekonomisk vinst på dom.

Sådana jämförelser är alltid intressanta speciellt för mig som är IT-konsult/tekniker. Datahjälp förväntas alltid vara gratis dessutom ingår på något skumt sätt livstids garanti och support på det man rört. :)

Inte bitter bara konstaterar. :scomp:

Dela på andra sajter

Sådana jämförelser är alltid intressanta speciellt för mig som är IT-konsult/tekniker. Datahjälp förväntas alltid vara gratis dessutom ingår på något skumt sätt livstids garanti och support på det man rört. :)

Taskigt när man för 15år sedan fixade polarens data och han de senaste 10åren klagat på att den inte hänger med på alla nya spel. :ironi:

Dela på andra sajter

Hej Svampen.

Ja vet i F ????

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Hej Svampen.

Funderat & Funderat men NEJ!

Same same Piss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

var väl ngn bacon från gvle som körde hårt? förövrigt?

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

var väl ngn bacon från gvle som körde hårt? förövrigt?

Va från Gävle NBÄÄÄÄÄ mycketn närmre?????

Men Du Verkar ha insikt!!!!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Va från Gävle NBÄÄÄÄÄ mycketn närmre?????

Men Du Verkar ha insikt!!!!!!!

Godnatt!!!!

Sov som fan!!!!!

Mvh Svampen out Neriketräffen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Gäller nog många brancher, om man inte ställer upp på sin fritid är man "asshole nr 1".

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Tråkigt att höra att du råkat illa ut Svampen... sådana vänner mår man bäst utan, så säg tack och hej. Bättre att umgås med riktiga vänner. Kvalitet, inte kvantitet :drinks:

Dela på andra sajter

The greatest good you can do for another is not just to share your riches but to reveal to him his own.

Benjamin Disraeli

jap.gif

Dela på andra sajter

Tråkigt att höra att du råkat illa ut Svampen... sådana vänner mår man bäst utan, så säg tack och hej. Bättre att umgås med riktiga vänner. Kvalitet, inte kvantitet :drinks:

Så sant Så sant

Måne

Dela på andra sajter

Jobba åt kompisar och vänner är helt kass , plus att det verkar ska vara livstids garanti.

Jobbade som rörmokare i 29 år och under den tiden hann man ju att samla på sig verktyg, rördelar, blandare, porslin, mm som jag hade i ett litet förråd. Men sedan blev jag tvungen att byta jobb på grund av en arbetsskada. Men jag hade kvar mina verktyg och rör material, så jag fortsatte att hjälpa folk som ringde mig till i stort sett noll å ingen ting, för man har ju inte vett att ta betalt av "kompisar". Så en dag blev jag så trött på allting så jag lånade en skåpbil och fyllde den med verktyg, rördelar och allt som hade med vvs att göra och åkte till mudden och slängde hela skiten. Visst folk ringer än idag och vill ha jobb gjorda, men jag säger att jag har ju inga grejor att jobba med. Vill man tjäna extra slantar är det bättre att åka till Tyskland och tillbaka.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Jobba åt kompisar och vänner är helt kass , plus att det verkar ska vara livstids garanti.

Jobbade som rörmokare i 29 år och under den tiden hann man ju att samla på sig verktyg, rördelar, blandare, porslin, mm som jag hade i ett litet förråd. Men sedan blev jag tvungen att byta jobb på grund av en arbetsskada. Men jag hade kvar mina verktyg och rör material, så jag fortsatte att hjälpa folk som ringde mig till i stort sett noll å ingen ting, för man har ju inte vett att ta betalt av "kompisar". Så en dag blev jag så trött på allting så jag lånade en skåpbil och fyllde den med verktyg, rördelar och allt som hade med vvs att göra och åkte till mudden och slängde hela skiten. Visst folk ringer än idag och vill ha jobb gjorda, men jag säger att jag har ju inga grejor att jobba med. Vill man tjäna extra slantar är det bättre att åka till Tyskland och tillbaka.

Då är det iallafall något bra med mitt jobb, det ringer aldrig några kompisar till mig och frågar om inte jag kan designa ett stålverk åt dem :) .

Dela på andra sajter

Då är det iallafall något bra med mitt jobb, det ringer aldrig några kompisar till mig och frågar om inte jag kan designa ett stålverk åt dem :) .

Vänta bara, efter vad jag har förstått så är du bara en ungdom än.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Vänta bara, efter vad jag har förstått så är du bara en ungdom än.

Nja, jag tillhör förmodligen den yngre halvan på forumet men ungdom var det länge sedan jag kunde kallas. I vilket fall så är det betydligt färre personer som behöver hjälp med att bygga stålverk än de som vill ha hjälp med rördragning, även om det dras en hel del rör i ett stålverk också, så jag tror nog aldrig att det kommer bli någon stor belastning.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...