Jump to content
IGNORERAD

Nu bet sig...

Kalas

Recommended Posts

fodervärdarna(?), eller admin, rejält i läpparna...

Citat 1: Sverige-Världmästare i mångkultur, Joints, #2

"Inlagd 01 November 2010 - 04:00

Invandringspolitik är ok om det på något vis är relaterat till Thailand om inte så finns det stor risk med mer osämja mellan medlemmar och att man återigen pekar ut vissa etniciteter i allt för negativa termer. Om inte det vore nog så är ämnet alltför nära svensk inrikespolitik.

Tråd låst

Inlägget ändrats av Joints: 01 November 2010 - 04:11

Madame Zhou is not happy now"

(Viss del av text uppfetad av mig, Kalas)

Citat 2: Off Topics ämnesbeskrivning

"Här diskuteras ämnen som inte direkt har med Thailand att göra eller just med ett visst ämne att göra. Dvs urspårade diskussioner hamnar också här."

(Samma här, viss del av texten uppfetad av mig, Kalas)

Nu undrar jag hur ni tänker. "Off Topic" ska handla om annat än det som berör Thailand, men samtidigt ska invandringspolitik, behandlad i "Off Topic" beröra Thailand?

Jag följde medias rapportering om att det nu minsann skulle läggas kraft på asylsökande, dessa skulle få besked inom tre månader. Anledningen till att JAG bryr mig i just detta är att jag har en thailändsk fru som vill komma hit. Och förra "resan" så fick vi besked och beslut inom tre månader. (Sen att vi fick nobben är en annan femma) Flertalet av mina vänner och bekanta som fått hit sina älsklingar och kunnat påbörja sina liv tillsammans har fått besked inom 10-16 veckor. Sen om det beror på geografi eller övrig migration vet jag inte. Men denna "resa" drar ut på tiden, och besked från högsta ort ger vid handen att det är 6-9 månaders väntan från inlämnande av ansökan om UT till besked.

Detta har fått mig att personligen fundera på hur migrationspolitiken verkligen fungerar. För några dagar sen fick jag upplysningar om boken jag hänvisade till i mitt inlägg, "Detta skrämmer mig" nämligen boken "Världsmästarna - När Sverige blev mångkulturellt" av Julia Caesar.

Om det hon skriver om i sin bok verkligen stämmer så blir jag verkligen mörkrädd. Men född misstänksam som jag är lade jag in en blänkare här, för att få ta del av ärade forumpubliks åsikter och kanske få adresser till sidor med mer fakta.

Jag utgår från att vi alla här på forumet är vuxna människor med ett sunt tänkande, sunt kritiskt granskande. Att vi kan ta information med en nypa salt och inte ta allt för handen givet.

Att då låsa ämnena då det till trots ändå berör Thailand (genom mig och min thailändska frus önskan om UT) finner jag generande lågt och omdömeslöst. Ja, nästan lite feministiskt helyllesvenskt... "Om vi inte pratar om det så kanske det försvinner" Var väl så SD behandlades? Nej fram för en öppen diskussion och högt i tak, ivf om ämnet är Off topic. Annars kanske det passar bättre i "Nightlife"?

Ett tips är att banna enskilda medlemmar med obekväma åsikter än att dumförklara hela forumet...

Dela på andra sajter

ja de var ord å inga visor :giggle:

får nog ge berömm till Kalas som håller sig inom gränsen förstår din frustration :whoco5:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Ett tips är att banna enskilda medlemmar med obekväma åsikter än att dumförklara hela forumet...

Mja, båda dessa filosofier tillämpas av Fodervärdarna, oftast samtidigt.

Bekväme Arne

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...