Jump to content
IGNORERAD

Fiskebyn Pattaya?


svampen

Pattis Då/Nu?  

65 röster

  1. 1. Pattaya bättre förr?

    • Ja
      34
    • Nej
      8
    • Ingen förändring
      7
    • Vet ej
      16


Recommended Posts

Snälla Snälla Snälla Snälla TILLBAKA TILL ÄMNET!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!! :whistle:

Jag svarade nej! på frågan,vet ju ej hur det var förr.

Mitt första Pattayabesök 1999 vart jag inte så possitivt överraskad utav, utan de första åren så föredrog jag hellre Samui.

Men på senare år så har man börjat uppskatta Pattis mer och mer, mycket pga att "allt" finns inom moppeavstånd och till rimliga priser :great:

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • svampen

    8

  • Maitan

    4

  • Caveman

    4

  • Khemmarat

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag svarade nej! på frågan,vet ju ej hur det var förr.

Mitt första Pattayabesök 1999 vart jag inte så possitivt överraskad utav, utan de första åren så föredrog jag hellre Samui.

Men på senare år så har man börjat uppskatta Pattis mer och mer, mycket pga att "allt" finns inom moppeavstånd och till rimliga priser :great:

Ciggen Nu är vi tillbaka i ämnet skönt!!!!

Ja vet i fan vilket b/s men man ville ju ha tag i gamla Uvar som gav en liten livsaspekt?

Ha det Ciggen!!!! :great:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla.

jag brukar inte skriva så ofta, men pattis finns i mitt hjärta.

Jag tillhör inte direkt rävarna, men jag var ner första gången i Pattis -93 och tyckte att det var ett riktigt skitställe. Bodde på Sawadee Mansion och fick ca 100 lopp eller myrbett på benet.

På den tiden var Phuket, Kata beach min favorit. Sen kom chartern och då blev det Samui. Men varje resa så träffades gänget ett par veckor i Pattis och med tiden började man acceptera att det är faktiskt ett riktigt bra ställe. De senaste åren har det blivit mer och mer av Pattis. Jag håller med om att allt finns inom gång avstånd ja eller ibland får det bli flaket. Brukar hålla mig borta från de flesta svenskställena men de beror nog mest på att jag inte har ett behov av att supa skallen i bitar och höra samma saker som man får höra här hemma. Sen har man fått en del ingifta släktingar som springer i fiskebyn och ställer till det för sig då frugan har 3st systrar och alla vill ha en vandrande bankomat att visa upp i byn. Själv är man en arg,snål falang som ska bo gratis hos släkten i Bangkok. Men åter till Pattis, det är ju faktiskt Ankeborg för oss.

Ett av roligaste och mest tragiska ställen jag varit på. Varje gång man kommer ner så ser man att fiskebyn har växt till sig på gott och ont. Det var roligare förr men då var också yngre och mer nyfiken. Idag är det bara skönt och komma ner till solen och ölen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Räknar man ihop Bang Lamung, Na Jomtien, Huai Yai, Mapprachan, Chak Nok och Tan Man så gissar jag att befolkningsmängden (inklusive turister) vid högsäsong uppgår till mellan 700k - 1 miljon.

Hejsan NoBuzz...

Du menar 700 k?..Alltså ku.ar...? Upp till en miljon? Tja, en miljon ku.ar låter väl rimigt i Pattaya :giggle:

MVH Nonki :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan NoBuzz...

Du menar 700 k?..Alltså ku.ar...? Upp till en miljon? Tja, en miljon ku.ar låter väl rimigt i Pattaya :giggle:

MVH Nonki :whistle:

Och brudarna har tagit i fler ku.ar än i dörr handtag. :whistle:

post-6102-0-33914800-1288846099_thumb.jp

post-6102-0-33914800-1288846099_thumb.jp

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog mycket som var bättre förr. Kriminaliteten och jag förmodat att det inte var så mycket droger på den tiden heller. Tror inte thailändarna var så trötta på odrägliga faranger under den epoken heller. Jag skulle mer än gärna velat uppleva Pattaya under den tiden. Ja, inte bara Pattaya, utan övriga Thailand med. Hade varit intressant att besöka Isaan under den tiden. Jag förmodar att det inte drällde av farangen i Isaan under den tiden?! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog mycket som var bättre förr. Kriminaliteten och jag förmodat att det inte var så mycket droger på den tiden heller. Tror inte thailändarna var så trötta på odrägliga faranger under den epoken heller. Jag skulle mer än gärna velat uppleva Pattaya under den tiden. Ja, inte bara Pattaya, utan övriga Thailand med. Hade varit intressant att besöka Isaan under den tiden. Jag förmodar att det inte drällde av farangen i Isaan under den tiden?! :)

Jag var den första farangen i vår by 1994 :av-109998:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja inte dräller det av vitingar uppe

i Issan nu heller ! Såg två på en hell månad

å han var skandinav, trevliga prickar!

Första gången i Pattaya var 99 å då var det

roligare där ! Kanske man vänjer sig? Hmm

Mvh

Highlander

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tacka vet jag 1977-79.bara å titta på tråden nyhavn i Pattaya

till å me damerna va grannare så :P:whoco5:

inte massa tatueringar å färgat hår ;)

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka vet jag 1977-79.bara å titta på tråden nyhavn i Pattaya

till å me damerna va grannare så :P:whoco5:

inte massa tatueringar å färgat hår ;)

Inte bara damerna va grannare, vi va la lite snöggare oxå... :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag var i Pattaya första gången 1976 och då var det rena idyllen mot idag Vi bodde hos en Amerikan som hette Dick en Vietnam vet som hade

ett ställe som stog på pålar ute i vattnet kommer ej ihåg namnet , man kunde förtöja vatten scotern i dom pålarns och sen hoppa upp på hans lilla kaj och sen gå och sätta sig i baren och dricka pilsner , och ville man så kunde man ta sig ett skjut också han hade även shore time rum

Link to comment
Dela på andra sajter

Tacka vet jag 1977-79.bara å titta på tråden nyhavn i Pattaya

till å me damerna va grannare så :P:whoco5:

inte massa tatueringar å färgat hår ;)

'

du kollade mycket på hårfärgen då eller hur :whistle:

för inte att tala om alla du skulle ha kastat ut pga tatueringar :rotfl::rotfl::rotfl:

mvh

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var i Pattaya första gången 1976 och då var det rena idyllen mot idag Vi bodde hos en Amerikan som hette Dick en Vietnam vet som hade

ett ställe som stog på pålar ute i vattnet kommer ej ihåg namnet , man kunde förtöja vatten scotern i dom pålarns och sen hoppa upp på hans lilla kaj och sen gå och sätta sig i baren och dricka pilsner , och ville man så kunde man ta sig ett skjut också han hade även shore time rum

f-n, du måte vara gammel nu :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...