Jump to content
IGNORERAD

Sjöfolk med anknytning till Thailand


Scandinaviancorner

Recommended Posts

Jag var på den här produktionsplattformen dp2, du vet vi hadde mudroom ombord ,i mudroomet fanns det el-ledningar, det fanns inget som var som det skulle

vara på det stället. vi producerade gas, like förbannad stog dom på däck o svetsade.som sagt var fransoser.Jag kommer ihåg det

var nån inspektion ombord från nån Norsk myndighet dom käkade gott sän gick dom iland igen,

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag var på den här produktionsplattformen dp2, du vet vi hadde mudroom ombord ,i mudroomet fanns det el-ledningar, det fanns inget som var som det skulle

vara på det stället. vi producerade gas, like förbannad stog dom på däck o svetsade.som sagt var fransoser.Jag kommer ihåg det

var nån inspektion ombord från nån Norsk myndighet dom käkade gott sän gick dom iland igen,

Det verkar som att det var mer "spännande" förr att jobba på plattformar och sannerligen bättre betalt.

Har bara sett ett udda beteende på nordsjön och då var det på en jack-up historia som hette Maersk Inspirer (sämsta plattformen på norsk sockel).

Kunnskapen hos danskar och britter, eller kanske kunskapsbristen som det bör heta, var skrämmande.

Det blev bara små skador hos folk så som krossad underarm (klämd mellan två contaners) och vid produktionsstart så körde dom utan mottryck och tomma tankar. En kollega till mig höll på att bli klämd mellan två rör. En jävla smäll blev det.

Det fanns "line stoppers" som var svetsade i 10mm stål som rök all världens väg, så det var tur att han han dra sig undan.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Det var jo ett j*la partande också vi hadde fria resor till Stavanger övernattning på hotell där , limmo till helikopterbasen och ut. Kommer ihåg en natt vi partade till lite

fyllde korridorn på hotellet med skum från brandsläckarne o hadde brandövning, ingen sa nåt företaget pröjsa, Kul tid ingen tror när man berättar uitom

dom som var med. En gång hadde jag tur gick av choppern på fel plattform, på engelska sektorn där hadde dom tjejer som jobbade i "tvätten"

F*n roligt o bra stålar men det e historia nu.

Det låter ungefär som när man var ute på turne med rockeliten.

/Landkrabban

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det låter ungefär som när man var ute på turne med rockeliten.

/Landkrabban

Du kan väll inte jämföra rockeliten och sjöfolk Rock gubbar är knarkande kärringar hela gänget

Ändrades av Scandinaviancorner
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Såg en bild på en sådan där nedsänkbar historia. Här är en liknande som har seglat från Cadiz till Hammerfest

post-3653-0-19817400-1289086142_thumb.jp

Sedan tror jag att det var Sleipner B som fick sig en kompressions modul.

Kranen är Saipems och själv bodde jag på Safe Scandinavia.

post-3653-0-13836900-1289086252_thumb.jp

post-3653-0-63446000-1289086276_thumb.jp

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

safen har jag bott på nu, 4 turer under hösten,bortkopplad några gånger pga vågor och vind.jobb på Snorre A.Nu är safen på väg till Valhall.ett halvår där sen tillbaks till snorre i april.mycket jobb på sjön nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg en bild på en sådan där nedsänkbar historia. Här är en liknande som har seglat från Cadiz till Hammerfest

post-3653-0-19817400-1289086142_thumb.jp

Hm.... var sätter man seglen`?????

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hm.... var sätter man seglen`?????

Det finns en liten pressenning inne i den där process anläggningen på 2x2M.

Fartyget kommer upp i 18 knop när man kryssar, under förutsättning att kaptenens skjorta används som ytterklyvare.

Dock bör skjortan vara av acryl för att få bästa effekt.:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ålesund

Scandinaviancorner känner du Micke från Lärbro sjöman som bodde mycket på Hasses.Han har man haft mycket kul med

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja är det inte han dom kallar för Mixen och är full var dag

Jag har känt han sen tidigt 90-tal men mixen har jag aldrig hört men det stämmer att han gillar ett glas.Senast jag träffa han var april-09 då var han skriven på Hasses.Han brukade även bo ovanpå Tims agogo och gå ner i morgonrock och dricka frukost.han brukar berätta om sina resor genom panamakanalen allt gick att beställa genom lotsarna

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Jag har känt han sen tidigt 90-tal men mixen har jag aldrig hört men det stämmer att han gillar ett glas.Senast jag träffa han var april-09 då var han skriven på Hasses.Han brukade även bo ovanpå Tims agogo och gå ner i morgonrock och dricka frukost.han brukar berätta om sina resor genom panamakanalen allt gick att beställa genom lotsarna

Hur gammal är han ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur gammal är han ?

Jag hitta en gammal bild.Micke till höger jag till vänster.walking street-06

Jag hitta en gammal bild.Micke till höger jag till vänster.walking street-06

post-3893-0-33092100-1289129421_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Njaa det är så länge sen jag träffa han så är inte säker på om det är han?

Link to comment
Dela på andra sajter

Micke Gottland har man svingat några bägare med , jobbar väl på finnbåtar nu har jag för mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det han i alla fall då Mixen i så fall heter båten Finnforest

Micke är en person man ej glömmer om man träffat han.En riktig sköning,personlighet precis som du verkar vara

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...