Jump to content
IGNORERAD

Sjöfolk med anknytning till Thailand


Scandinaviancorner

Recommended Posts

Scandinaviancorner

Jag misstänkte att det namnet skulle dyka upp när du frågade om jag var ifrån Knivsta,

Roger och jag är jämngamla, gick i skolan samtidigt och idrottade ihop

Själv är jag landkrabba,gillar inte när det gungar

han kommer hem från Angola i morgon och skall åka till Phuket och Khao lak den 12 nov han har byggt sig en bungalow där

vad var det för idrott ni dyrkade??

Link to comment
Dela på andra sajter

han kommer hem från Angola i morgon och skall åka till Phuket och Khao lak den 12 nov han har byggt sig en bungalow där

vad var det för idrott ni dyrkade??

Rogers pappa var ledare för ungdomsfotboll och på vintern var det längdskidåkning.

Om du träffar Roger hälsa ifrån Göran

Och fortsätt att lägga in dina bilder :great:

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Här har du Roger och hans dotter dom bor idag i Vetlanda och Roger jobbar i norska båtar

precis som jag

post-7775-0-35028300-1289249655_thumb.jp

Ändrades av Scandinaviancorner
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Är han trädkramare också ? :whoco5:

55 den va bra :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

hello scandinavian corner har du seglat på en asfalts tanker som hette ariadne ? ..

om du e den jag tror så mönstra vi på samtidigt i taragona spain., hälsn.kim..

Link to comment
Dela på andra sajter

bilden på Liverpoolaren skulle kunna vara "sophiss"...en vidare utveckling på det klassiska oljefatet/tunnan...

detta är bara en teori såklart...eller vad tror du gotland?...ha en go helg alla sjöbröder.zeeman

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

bilden på Liverpoolaren skulle kunna vara "sophiss"...en vidare utveckling på det klassiska oljefatet/tunnan...

detta är bara en teori såklart...eller vad tror du gotland?...ha en go helg alla sjöbröder.zeeman

Nej där har du fel , det är en Uteskitare Där croo-boysen sitter och skiter

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

hello scandinavian corner har du seglat på en asfalts tanker som hette ariadne ? ..

om du e den jag tror så mönstra vi på samtidigt i taragona spain., hälsn.kim..

Ja för helvete den skit båten kommer jag ihåg och vi fick sparken i Boston när det kom

ombord Fillipinare

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit! i dubbel bemärkelse heheee trodde nog att crewboysen använde ankar klyset...men det var

kanske mera stuvarna som smög sig fram där...

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Shit! i dubbel bemärkelse heheee trodde nog att crewboysen använde ankar klyset...men det var

kanske mera stuvarna som smög sig fram där...

Du har nog rätt när dom var där framme sket dom nog i ankarklysena, men akter hade dom en så kallad

ute skitare, och så heter dom negrerna Croo-boys och inte crew dom kom alla från en stam som heter just Croo

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Historien om jungmannen som mönstrade på sin första båt.

Han kom ombord och hittade inga folk , så han gick runt i inredningen och kom till slut till dagrummet å där satt hela gänget och var bra på fyllan, han frågade då lite försynt vem som var båsen och frågade denna vad han skulle göra..

Båsen svarade att det finns bågfilsblad i shappet och du kan ta några med dig och gå fram på backen och börja såga av den där jävla kroken som hänger längst ner på ankarkättingen..

Jungmannen ställde ifrån sig sin väska och frågade hur han kom till backen, gick ut och påbörjade arbetet som han blivit tillsagd, det bar sig inte bättre att när killen satt och sågade i ankarkättingen som bäst kom en man förbi på kajen och frågade vad han höll på med där uppe?

Jungmannen sa precis som det var att han hade fått order om att såga bort kroken då svarar mannen på kajen att det kan du inte göra på det viset , utan jag skall ordna någon som hjälper dig. det gjorde han också, det dröjde inte länge förren det kom folk från en firma med gasskärare och utförde jobbet åt jungmannen..

Han gick sedan in i dagrummet och berätta för båsen att nu var jobbet klart. Båsen sprang ut och tittade och mycket riktigt jobbet var klart!!

Resten kan ni själva gissa er till!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Du kan väll inte jämföra rockeliten och sjöfolk Rock gubbar är knarkande kärringar hela gänget

Att det förekom droger är ju svårt att förneka, men att kalla oss gamla turnerävar för kärringar är lite väl att ta i tycker jag. Vi är nog samma skrot & korn i botten ska du se.

Jag gillar dina bilder och berättelser, så fortsätt med det tack.

/Landkrabban

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

ja de va en jäkla båt de ska se om jag har några foton från den o lägga in ,chang ..

Jag hade en del foton från Ariadne men dom försvann när PCen krascha mycket från Curacao

men lägg du in om du har några Var är du någonstans nu då Kim??

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena jag är på plattformar i norge har varit här i 5år nu just för tillfället e jag på rigerkurs i stavanger

men ska hem på fre o sen ut den 26 på valhall , blir Thailand i mars håller till upp i chayaphum men de blir ett par veckor i Pattaya el till

phuket har lite problem o ladda upp bilder härifrån men får göra när jag kommer hem.. o vart håller du hus då??

Link to comment
Dela på andra sajter

Min kajuta..MOU Island Constructor i Aberdeen.just nu ligger vi på Skarv fæltet i højd med Brønnøysund och sætter X-mas

tree åt BP...9 dagar kvar till næsta friperiod. Av och till er vi i Ulsteinvik dær huvudkontoret ligger.

post-3160-0-92882200-1289732147_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ja som jag skrivit innan är jag på ett nybygge i Ulstainvik Siem garnet en ankar hanterare går till bergen idag sen avmönstring

på onsdag Fint som fan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Scandinaviancorner

Dagens Rio bild Polis helikopter uppe i högra hörnet , en av massor som är med och

skjuter på knark maffian

post-7775-0-65854900-1290971051_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Fusk på magnetkompassen??

Härliga bilder

Mvh Snömannen

Some folks are so protective over their mini-status symbol. No need to justify it. Does it do what you want it to do.Great, move on..Because who cares??

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...