Jump to content
IGNORERAD

Bomb ombord på Qatar Airlinesplan


Posten Berit

Recommended Posts

Qatar och de andra flygbolagen i regionen kommer att vara de säkraste att flyga med en tid framöver efter denna incident. Dessutom är ju hotbilden riktad mot väster (USA och UK).

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har varit sugen på att testa Qatar Airlines till BKK någon gång, men nu vette fasen.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/misstankt-for-bombfrakt-frislappt-1.1199797

Själv resonerar jag precis tvärt om. Vad skulle motivet vara för att spränga ett flygplan tillhörande ett arabiskt flygbolag, dessutom på väg till Asien? De som håller på med detta hyser agg mot väst och har västerländska objekt som mål. Att ta död på andra muslimer är inget de vill, då skulle de kunna få opinionen emot sig på hemmaplan. Visst skulle något kunna gå fel med denna typ av försändelser i ett flygplan men i detta fall är det ju klarlagt att det var avsett för en specifik adress i USA. Själv skulle jag vara betydligt mer orolig för att åka med ett amerikanskt flygbolag (om jag skulle vara orolig vill säga).

/Marlon (som åker med Etihad till BKK i December)

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom visste knappast dom som skickade paketet att det gick med ett passagerarplan. Normalt går dom med fraktflyg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessutom visste knappast dom som skickade paketet att det gick med ett passagerarplan. Normalt går dom med fraktflyg

Det är ganska många ton frakt i botten på ett vanligt passagerarplan, inte bara våra resväskor därnere giggle.gif

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte heller att målet är arabflygen. Jag har dock ett par gånger varit på flygplatser i arabländer och det märks att säkerheten är rätt låg, förmodligen just på grund av den låga hotbilden. Det är väl därför dom fått in en bomb i planet för vidar transport till USA.

Mitt enkla resonemang är att det är säkrare att flyga i ett plan utan sprängämnen än i ett med sprängämnen.

Men blir det svinbilligt att flyga med Qatar nu, så kan det vara värt risken :D

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

LK,

Hur bedömer du då säkerheten vara på Suvarnabhumi?

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

LK,

Hur bedömer du då säkerheten vara på Suvarnabhumi?

/Sarne

Enligt min erfarenhet är den rätt hög. Skulle dock inte förvåna mig om dom koncentrerade sig mer på droger än bomber, men generellt tror jag att dom har en hög säkerhetsstandard.

Bå Pen Jang

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...