Jump to content
IGNORERAD

riverside hotell med balkonger ?


mats_umea

Recommended Posts

Hej på er alla !

Åker till Thailand i jan ,och tänker stanna i Bangkok ett par dar,och därav min fråga, vet nån av ett vettigt riverside hotell med balkonger mot floden ? dock inte något 1000 kr:s hotell,utan ett prisvärt med fin utsikt.

mvh Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Stannade ett par nätter i Navalai river resort i ett av rummen som har balkong mot floden. Trevligt och nytt hotell med bra frukost och bra kommunikationer, Chao Praya express brygga precis utanför och massor av bussar som går längs Phra Athit road.

2600 till 3600 baht beroende på bokningsajt och säsong för rum med balkong mot floden.

http://www.navalai.com/index.php

Link to comment
Dela på andra sajter

En nackdel att det svårt hitta ditt taxi bilarna har problem och min sambo tyckte det var för mycket spöken där :na: det ligger ett China tempel nära.Annars är det helt OK rum och frukost med fin utsikt.

http://tomtensmandlar.tictail.com/

Jerker เจสเปอร์ โรสัน

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla snabba svar, river view hotell låg ju precis i en vettig prisklass runt 1300 bath,så det blir till att undersöka det lite mera.

mvh Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla snabba svar, river view hotell låg ju precis i en vettig prisklass runt 1300 bath,så det blir till att undersöka det lite mera.

mvh Mats

I någon tidigare tråd har någon varnat för att det kan försvinna saker från rummen där. Men man ska ju alltid tänka på att inte lämna värdesaker på rummen, gör man det bör det inte vara något problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej !

Har dom inte ens safetybox i receptionen ?

Vill ju inte släpa med dator och allt annat tjafs när man är ute :(

Men tack ändå för alla tips,guld värt när man ej känner till stan så bra.

mvh Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla snabba svar, river view hotell låg ju precis i en vettig prisklass runt 1300 bath,så det blir till att undersöka det lite mera.

mvh Mats

Bodde där häromdagen. Helt ok men inget lyxhotell. Jag har för mig att det finns safetybox men är inte säker. Blött om fötterna var det.

IMG_2870.jpg

Jag betalade 950 baht för rum med AC, TV och balkong i torsdags.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där såg inte skoj ut ,ska inte vara roligt att ta sej fram i detta vatten.

Helt otroligt vad snabbt man får svar om sånt som är helt omöjligt att googla sej fram på, men jag hitta lite filmer på youtube om andra riverside hotel ,men sova för 1500 kr för en natt, så länge kan inte jag sova iallafall :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där såg inte skoj ut ,ska inte vara roligt att ta sej fram i detta vatten.

Helt otroligt vad snabbt man får svar om sånt som är helt omöjligt att googla sej fram på, men jag hitta lite filmer på youtube om andra riverside hotel ,men sova för 1500 kr för en natt, så länge kan inte jag sova iallafall :bag:

Vattnet kom båda dagarna vid 10-tiden på förmiddagen och försvann till lunchtid. Kanske timar de öppningen av dammluckorna uppströms efter folkets pendlingstider.

Link to comment
Dela på andra sajter

Montien Riverside Hotel från 3.200 och uppåt. Inget som jag själv föredrar, eftersom jag gärna undviker höga hotell med hiss, men utsikten över Chao Praya River är det iaf inget fel på. Brukar våldgästa min polare som har en condo i ett hus alldeles intill och då brukar man få använda detta hotell som referens för taxigubbarna.

http://www.montien.com/riverside/

Every saint has a past and every sinner has a future.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...