Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?


Avregistrerad clion

Recommended Posts

Har du lämnat Zumen för ditt gamla Akkurat nu he he.

Nej men de har kanongoda musslor på Akkurat som frugan gillar mycket. Dessutom kan jag dricka real ale så det blir winwin [emoji1]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41,3k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peolito

    4158

  • B747

    2364

  • MickeN

    1979

  • Enis

    1902

Oregistrerad
9 timmar sedan, skrev Peolito:

Strömsholm gör bra öl. Var den god?

 

Stor skumkrona. Spännande doft. Dock inte tillräckligt mycket smak. Påminner lite om "julöl" och det hade jag inte räknat med. Jag tror inte du skulle bli imponerad.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En fantastisk måltid med ett utsökt vin.

 

Eller snarare; den sämsta jävla loungemat jag någonsin ätit med ett lokalt vin med toner av industriellt avloppsvatten, dåligt destillerad sprit och ruttna druvor. Dessutom är det fredagskväll i Ningde, Fujian Province, Kommunistkina.

 

Nåja, bara en vecka kvar till semester.

0B9E99DB-EAAF-4845-9537-8FEF052E389B.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer en till skål i ett helt intetsägande vinglas. Rött säger dom. Vettefan. 

 

1975EDF1-E1BE-4A1B-A6A9-B1A5AFC92F81.jpeg.c7b24c62ba75ea7938c5a4a04f5aa305.jpeg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Man måste bara älska ambitionerna; en liten industristad och man öppnar en pub med 12 kranar lokalt craft beer. Givetvis var alla slut men jag fick en Vedett som kostade mindre än på Central i Thailand.

 

Dessutom några halvsöta Ms Li men deras engelska är en bråkdel av min Mandarin; och den är inget att skryta om.

85748351-D55C-4744-82CD-A724A2A169D2.jpeg

4340AA23-35BC-40B1-89B3-367D19663D22.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Atom:

Man måste bara älska ambitionerna; en liten industristad och man öppnar en pub med 12 kranar lokalt craft beer. Givetvis var alla slut men jag fick en Vedett som kostade mindre än på Central i Thailand.

 

Dessutom några halvsöta Ms Li men deras engelska är en bråkdel av min Mandarin; och den är inget att skryta om.

85748351-D55C-4744-82CD-A724A2A169D2.jpeg

4340AA23-35BC-40B1-89B3-367D19663D22.jpeg

Ja där känns Thailand som vanligt skulle jag säga, efter. 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Khonis:

Ja där känns Thailand som vanligt skulle jag säga, efter. 

Glömde bild. 

 

image.jpg.f03da2b6d7d28e7d70323218f575be58.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

34 minutes ago, Khonis said:

Ja där känns Thailand som vanligt skulle jag säga, efter. 

Jag har bott i Thailand i drygt 20 år och samtidigt spenderat 1-2 veckor per månad i Kina. Från att legat långt före är det ingen tvekan om att Thailand idag ligger långt efter angående många parametrar. Och ändå har vi tappat mot Thailand...….do the math…….

 

Jag vet att MPR-pöbeln ogillar kineser och det finns dagar, typ många av dem, då jag håller med. I grunden gillar jag dock kineser men de senaste 2-3 åren har jag börjat alltmer förakta staten Kina. Våra inhemska Low Lifes kan oroa sig över muselmaner men i min värld finns det bara en fiende och det är Mr Xi. Om vi står upp för Hongkong och Taiwan (nu har jag väl ingen internet imorgon) så har vi en hyfsad framtid men annars blir det en brutal version av 1984.

 

Vad jag dricker just nu? Vatten. Men för 30 minuter sedan var jag på en väldigt ambitiös pub; som vanligt var all kranöl slut men Goose IPA är ändå världsklass. Så många söta Ms Liu och Ms Chen som ville utbyta Wechatkonton men jag är för gammal och trött. Och dålig på Mandarin.

IMG_8432.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Atom:

Jag har bott i Thailand i drygt 20 år och samtidigt spenderat 1-2 veckor per månad i Kina. Från att legat långt före är det ingen tvekan om att Thailand idag ligger långt efter angående många parametrar. Och ändå har vi tappat mot Thailand...….do the math…….

 

Jag vet att MPR-pöbeln ogillar kineser och det finns dagar, typ många av dem, då jag håller med. I grunden gillar jag dock kineser men de senaste 2-3 åren har jag börjat alltmer förakta staten Kina. Våra inhemska Low Lifes kan oroa sig över muselmaner men i min värld finns det bara en fiende och det är Mr Xi. Om vi står upp för Hongkong och Taiwan (nu har jag väl ingen internet imorgon) så har vi en hyfsad framtid men annars blir det en brutal version av 1984.

 

Vad jag dricker just nu? Vatten. Men för 30 minuter sedan var jag på en väldigt ambitiös pub; som vanligt var all kranöl slut men Goose IPA är ändå världsklass. Så många söta Ms Liu och Ms Chen som ville utbyta Wechatkonton men jag är för gammal och trött. Och dålig på Mandarin.

IMG_8432.jpg

Osäker på vad du citerade mig där men jag vidhållet att Thailand är ett U-land när det gäller det mesta när det kommer till smak. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Khonis said:

Osäker på vad du citerade mig där men jag vidhållet att Thailand är ett U-land när det gäller det mesta när det kommer till smak. 

Yapp, jag citerade ditt halvradscitat med sju rader men de första 1.5 raderna anspelade ändå till ditt citat; dvs att Thailand på sistone tappat mycket gentemot Kina.

 

"U-land angående smak" låter lite hårt; framförallt på ett forum som detta...…..

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Atom:

Yapp, jag citerade ditt halvradscitat med sju rader men de första 1.5 raderna anspelade ändå till ditt citat; dvs att Thailand på sistone tappat mycket gentemot Kina.

 

"U-land angående smak" låter lite hårt; framförallt på ett forum som detta...…..

Helt enig. Trots bara levt i kungadömet i snart två år. 

 

Wow jag vet inte hur du känner men har du varit i Sthlm och kört rest-livet där nyligen?

 

Måste säga att det är helt magiskt. Sthlm håller sjukt hög klass om man vill betala. 

Ändrades av Khonis
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Khonis said:

Helt enig. Trots bara levt i kungadömet i snart två år. 

 

Wow jag vet inte hur du känner men har du varit i Sthlm och kört rest-livet där nyligen?

 

Måste säga att det är helt magiskt. Sthlm håller sjukt hög klass om man vill betala lite. 

Jag var i Stockholm i slutet av maj och gav järnet! En Kebabrestaurang vid Spånga C och ett gäng Pripps 3.5 med några inhyrda polacker vid Ibis Lunda Industriområde. Efter det var det internetbeställda craft beer från Falköping, Malung och Dorotea i Tibro; lite mindre folk men ändå hardcore.

 

Stockholm sommartid är topp 5 i Europa och med dagens kronkurs förmodligen billigast av de 5; inte så mycket dyrare än motsvarande ställen i Bangkok men givetvis ofantligt mycket dyrare än Food Court på Tesco Lotus. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Atom:

Jag var i Stockholm i slutet av maj och gav järnet! En Kebabrestaurang vid Spånga C och ett gäng Pripps 3.5 med några inhyrda polacker vid Ibis Lunda Industriområde. Efter det var det internetbeställda craft beer från Falköping, Malung och Dorotea i Tibro; lite mindre folk men ändå hardcore.

 

Stockholm sommartid är topp 5 i Europa och med dagens kronkurs förmodligen billigast av de 5; inte så mycket dyrare än motsvarande ställen i Bangkok men givetvis ofantligt mycket dyrare än Food Court på Tesco Lotus. 

Ja men då har du inte varit där du borde varit. Vi snackar inte nåt grönalyktan eller vad det nu är. Sthlm har ju helt klart ibland Europas bästa restauranger. No doubt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Äntligen....fredag!

 

509D15E8-9DA5-4FD2-B4B0-197EAB50FC55.jpeg.81d955358b00c52f51064751798c1b96.jpeg

 

Skål alla - oavsett färg och märkliga åsikter (andra än mina alltså) !  :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Khonis said:

Ja men då har du inte varit där du borde varit. Vi snackar inte nåt grönalyktan eller vad det nu är. Sthlm har ju helt klart ibland Europas bästa restauranger. No doubt. 

Tvivlar inte en sekund på att Stockholm har några av Europas bästa restauranger. Tvivlar heller inte en sekund på att jag inte har en aning om hur den här diskussionen uppstod men det var förmodligen mitt fel.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Atom:

Tvivlar inte en sekund på att Stockholm har några av Europas bästa restauranger. Tvivlar heller inte en sekund på att jag inte har en aning om hur den här diskussionen uppstod men det var förmodligen mitt fel.

Svar ja. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen kan man skriva i den här tråden :)

57332A0F-3317-4BE3-890A-CED774943F74.jpeg.f6400577d23be3ab20c1306a2a2250a0.jpeg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Missionärskask som min salig farfar sa när vi ungar fick mjölk i kaffet. Eller det var nog snarare en skvätt kaffe i mjölken i femårsåldern.

20190615_094021.jpg.5c07a7d95c755d2a11645cccd1df714c.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett att det ger vingar15605849830754198439870496812262.jpg.7608f33e98e13a972b867ef77589ef91.jpg

Ändrades av mavange

Jobba är till för dom fattiga

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Missionärskask som min salig farfar sa när vi ungar fick mjölk i kaffet. Eller det var nog snarare en skvätt kaffe i mjölken i femårsåldern.

20190615_094021.jpg.5c07a7d95c755d2a11645cccd1df714c.jpg

Vuxenvälling !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Satan vilket öken det här stället blev snabbt. Jaja svår konkurrens i närområdet 😂😂😂

 

image.jpg.39d009a436bffdf2c67de74d9d3ae345.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...