Jump to content
IGNORERAD

Vad dricker ni just nu?


Avregistrerad clion

Recommended Posts

20 minuter sedan, skrev Atom:

Pasta äter man enbart med gaffel, skeden är till för att ta parmesan och möjligtvis för att skopa upp återstående sås. 
 

Hoppas verkligen att Herr Jive inte är så okultiverad att han någonsin använt en kniv här han äter pasta? Eller kanske Herr Jive aldrig ätit en måltid som inte innehåller potatis 😉?

"Herr Jive" skär pastan med kniven och äter ofta måltider utan potatis.

Hur du får det till att vara okultiverad förstår jag inte riktigt.

Lika lite förstår jag 

ditt uttryck "Herr Jive".

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Peolito

    4146

  • B747

    2364

  • MickeN

    1964

  • Enis

    1902

10 minutes ago, Jive said:

"Herr Jive" skär pastan med kniven och äter ofta måltider utan potatis.

Hur du får det till att vara okultiverad förstår jag inte riktigt.

Lika lite förstår jag 

ditt uttryck "Herr Jive".

Har för mig, men kan givetvis ha fel, att du kallat mig Herr Atom vid något tillfälle så tänkte bara återgälda vänligheten.

 

Jag äter alltså pasta precis så som italienarna gör, och de borde ju veta, men du får det till att jag är ”thailandiserad”. 
 

Visst får du ”skära pasta med kniv” men nog tycker jag det är lite okultiverat; varför skulle man skära pasta? Känns för mig lika märkligt som att äta en Toast Skagen med sked och gaffel.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Atom:

Har för mig, men kan givetvis ha fel, att du kallat mig Herr Atom vid något tillfälle så tänkte bara återgälda vänligheten.

 

Jag äter alltså pasta precis så som italienarna gör, och de borde ju veta, men du får det till att jag är ”thailandiserad”. 
 

Visst får du ”skära pasta med kniv” men nog tycker jag det är lite okultiverat; varför skulle man skära pasta? Känns för mig lika märkligt som att äta en Toast Skagen med sked och gaffel.

Tack för konversationen!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredag eftermiddag; dags att bestämma om jag än en gång ska traska längs stranden till någon beachbar eller ta mig in till ”stan”. Från och med idag får restauranger servera alkohol på Phuket igen och kanske finns det någon pub eller bar som trollat fram en restauranglicens.

 

Först dock en riktig finöl som avslutning på arbetsveckan.

 

C23C6651-3469-4997-B0DC-F9ED527C1D9B.jpeg

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, Atom said:

Har för mig, men kan givetvis ha fel, att du kallat mig Herr Atom vid något tillfälle så tänkte bara återgälda vänligheten.

 

Jag äter alltså pasta precis så som italienarna gör, och de borde ju veta, men du får det till att jag är ”thailandiserad”. 
 

Visst får du ”skära pasta med kniv” men nog tycker jag det är lite okultiverat; varför skulle man skära pasta? Känns för mig lika märkligt som att äta en Toast Skagen med sked och gaffel.

När jag läser ditt inlägg minns jag en gång i Portugal för runt 30 år sedan (ungdomens glada dagar med andra ord).

 

Vi var ett gäng på middag och jag beställde en Spaghetti Bolognese, eller som vi säger i Borås, spaghetti med köttfärssås. Fick ingen kniv, bad således om en, och började skära upp spaghettin till en hanterbar storlek för att enkelt kunna skyffla in den i munnen. Middagssällskapets två vackraste unga damer noterade i chock mitt beteende, asgarvade och skrek rakt ut "Spooncreek, you are killing the Spaghettiiiii"!. Kände mig lätt generad och blev pikad, om inte i en vecka så i alla fall under ett par dagar (the man who kills spaghetti). Den ena av damernas förtroende vann jag dock tillbaka såpass att vi hamnade på en egen middag. Nej, jag beställde inte spaghetti den gången.😅

 

Inte har jag långsiktigt lärt mig något av det dock, hemma skär jag alltid pasta med kniv och oftast också på restaurang. Det är fortsatt göttigast att äta på det viset.

 

På samma tema: Äta med sked har jag haft notoriskt svårt med för med allt annat än soppa. Extra svårt i Thailand förstås där skeden finns med till och med när man ska äta en "steak" (låt vara att de haft vänligheten att skära upp den åt en med kniv innan servering). Svenska kompisen som flyttade till Thailand samtidigt med mig var dock helt lyrisk över detta fenomen: "Jag kan äta vad fan jag vill med sked. Så jävla rätt och så enkelt. I löööve Thailand!" . 

 

Sen har vi förstås det här med pinnar som egentligen tarvar en egen diskussion. Men innan man lärde sig att t.ex kineserna använder pinnarna främst för att skyffla in mat i mun (typ som med en sked) så hade jag märkbart svårt att få in tillräckligt med mat i min mun under middagar i Kina. Detta uppmärksammades förstås av kineserna som bjöd på middagen (kineser är okrönta mästare i värdskap som du säkert vet), och vips satt man där med kniv och gaffel och med lite lättsamma pikar om taskiga bordsvanor  för att man inte kunde äta med pinnar.

 

Kontentan: Så länge mat hittar mun, oavsett kultur, får man ändå vara rätt nöjd. 😎

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, spooncreek said:

När jag läser ditt inlägg minns jag en gång i Portugal för runt 30 år sedan (ungdomens glada dagar med andra ord).

 

Vi var ett gäng på middag och jag beställde en Spaghetti Bolognese, eller som vi säger i Borås, spaghetti med köttfärssås. Fick ingen kniv, bad således om en, och började skära upp spaghettin till en hanterbar storlek för att enkelt kunna skyffla in den i munnen. Middagssällskapets två vackraste unga damer noterade i chock mitt beteende, asgarvade och skrek rakt ut "Spooncreek, you are killing the Spaghettiiiii"!. Kände mig lätt generad och blev pikad, om inte i en vecka så i alla fall under ett par dagar (the man who kills spaghetti). Den ena av damernas förtroende vann jag dock tillbaka såpass att vi hamnade på en egen middag. Nej, jag beställde inte spaghetti den gången.😅

 

Inte har jag långsiktigt lärt mig något av det dock, hemma skär jag alltid pasta med kniv och oftast också på restaurang. Det är fortsatt göttigast att äta på det viset.

 

På samma tema: Äta med sked har jag haft notoriskt svårt med för med allt annat än soppa. Extra svårt i Thailand förstås där skeden finns med till och med när man ska äta en "steak" (låt vara att de haft vänligheten att skära upp den åt en med kniv innan servering). Svenska kompisen som flyttade till Thailand samtidigt med mig var dock helt lyrisk över detta fenomen: "Jag kan äta vad fan jag vill med sked. Så jävla rätt och så enkelt. I löööve Thailand!" . 

 

Sen har vi förstås det här med pinnar som egentligen tarvar en egen diskussion. Men innan man lärde sig att t.ex kineserna använder pinnarna främst för att skyffla in mat i mun (typ som med en sked) så hade jag märkbart svårt att få in tillräckligt med mat i min mun under middagar i Kina. Detta uppmärksammades förstås av kineserna som bjöd på middagen (kineser är okrönta mästare i värdskap som du säkert vet), och vips satt man där med kniv och gaffel och med lite lättsamma pikar om taskiga bordsvanor  för att man inte kunde äta med pinnar.

 

Kontentan: Så länge mat hittar mun, oavsett kultur, får man ändå vara rätt nöjd. 😎

 

 

 

Hur man äter beror inte på var man är utan på vad man äter. Vad som är bäst; händer, pinnar, skedar eller knivar har utvecklats under många hundra år och att folk avsiktligt har valt fel redskap tror jag inte på.

 

Idag får barerna i Phuket servera alkohol och det är alldeles för mörkt för en gammal man som jag, utan sina läsglasögon, att skriva på sin mobil så jag får återkomma till ämnet en annan dag. 
 

Så här har jag det just nu.

2C168203-8563-467E-8E33-6FFC3E52D24F.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Atom said:

Hur man äter beror inte på var man är utan på vad man äter. Vad som är bäst; händer, pinnar, skedar eller knivar har utvecklats under många hundra år och att folk avsiktligt har valt fel redskap tror jag inte på.

 

Idag får barerna i Phuket servera alkohol och det är alldeles för mörkt för en gammal man som jag, utan sina läsglasögon, att skriva på sin mobil så jag får återkomma till ämnet en annan dag. 
 

Så här har jag det just nu.

2C168203-8563-467E-8E33-6FFC3E52D24F.jpeg

Om du beställer mat, se till att du får äta med sked, överlägset enklast i sådant mörker.😎

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, spooncreek said:

Om du beställer mat, se till att du får äta med sked, överlägset enklast i sådant mörker.😎

Maten avklarad; blev tapas så händerna. Nu är det bara öl; varken pinnar, skedar eller knivar fungerar särskilt bra för det 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jack kom och hälsade på så jag fick lov att ställa fram en belgisk Saison som var riktigt god!

 

E2E15040-C217-4267-BEE1-02050589943B.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-09-28 at 08:21, skrev Peolito:

Snygg halsduk :-)

Ja.Visst är det en Djurgårds halsduk:huh:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Espresso, Kiss-rom och Green Day sjunger Kiss ”Rock ’n roll all nite”!

4062539D-511A-4C28-9357-097544D13E5A.thumb.jpeg.2c6b6f592065208170f5c336477ef4da.jpeg

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 timmar sedan, skrev 65Selander:

Presidente

20211001_104534.jpg

Ser mycket gott ut!

 

Jag är ledsen, filmnörd (förstörd) som man är, men det häftiga ljuset från himlen fick mig att tänka på .....

 

mr-bean-rowan-atkinson.gif.4b65d67939476b3e01418ad2a0a1f1bb.gif

 

🤪

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Atom:

Hur man äter beror inte på var man är utan på vad man äter. Vad som är bäst; händer, pinnar, skedar eller knivar har utvecklats under många hundra år och att folk avsiktligt har valt fel redskap tror jag inte på.

 

Idag får barerna i Phuket servera alkohol och det är alldeles för mörkt för en gammal man som jag, utan sina läsglasögon, att skriva på sin mobil så jag får återkomma till ämnet en annan dag. 
 

Så här har jag det just nu.

2C168203-8563-467E-8E33-6FFC3E52D24F.jpeg

Du får ta dig till McFly's i Rawai. De verkar ha laddat upp skapligt.

FB_IMG_1633108900356.jpg.34cf15871d56648eb0f69d2e5516a7ef.jpg

 

FB_IMG_1633108909983.jpg.2c8126b9f00178683d9da52e4cf95a2b.jpg

 

FB_IMG_1633108916410.jpg.14d134d24e66edaceeec5d0bd0294246.jpg

 

FB_IMG_1633108920622.jpg.283342b041ba339bd54105bd69eadcaf.jpg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Peolito:

En mjuk limoncello som är snäll mot magen.

90F389C4-289F-4F88-B1E7-AE0DC64FE65C.jpeg

För satan.Lär de drick hembränt söm vi gör upp i norrländska Skoga ditt pöjkvasker.

Lite norrländska där.🤣Fer hem o lägg je bannade fylltratta borti Stockholmstrakta......🤣

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...