Jump to content
IGNORERAD

Nu är det kallt i Thailand


stjp8729

Recommended Posts

  • Svar 101
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stjp8729

    12

  • Gorocco

    8

  • Surin P3

    7

  • GammalDansken

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ofan Måne hur visste du det. :av-109998:

post-3468-0-86803100-1294834898_thumb.jp

Va fan Gorocco.Har Du konverterat?

Mössan skulle väl i alla fall vara grönvit, inte himmelsblå, eller är det en senkommen hyllning till mästarna?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid 7-tiden nu på morgonen, man kan ju undra om det är en ny istid på gång.

post-3132-0-64760500-1294881807_thumb.jp

post-3132-0-64760500-1294881807_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va fan Gorocco.Har Du konverterat?

Mössan skulle väl i alla fall vara grönvit, inte himmelsblå, eller är det en senkommen hyllning till mästarna?

O shit, men toppen på luvan är grå och brun men syns inte på kortet, får man väl säga till sitt försvar. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid 7-tiden nu på morgonen, man kan ju undra om det är en ny istid på gång.

post-3132-0-64760500-1294881807_thumb.jp

Vill du man skall tycka synd om er ? :whistle:

post-3404-0-04803800-1294904647_thumb.jp

post-3404-0-04803800-1294904647_thumb.jp

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker man klimatet är "yensabai" men thailändarna älter dag ut och dag in om den nya istiden som tydligen anlänt till Bangkok, min mätare visade 19 grader vid 9-tiden i morse...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaknar för att åka till jobbet för en ny arbetsvecka i Bangkok.. :)

Går ut och det känns som någon slår en i ansiktet, det är svinkallt... Hur kallt i Bangkok.. :( Titta själva och nu måste alla MPR:are i Sverige verkligen tycka synd om oss, vi fryser här också..

post-4239-0-69286200-1295216175_thumb.jp

Till och med så kallt så att "Katalysator heizung" blev aktiv vid start av bilen, dvs "förhöjt tomgångs varvtal" (1550 Rpm) för att snabbt värma katalysatorn.

Ha en bra dag!

:wai:

post-4239-0-69286200-1295216175_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Vaknar för att åka till jobbet för en ny arbetsvecka i Bangkok.. :)

... cut ...

Till och med så kallt så att "Katalysator heizung" blev aktiv vid start av bilen, dvs "förhöjt tomgångs varvtal" (1550 Rpm) för att snabbt värma katalysatorn.

Ha en bra dag!

:wai:

Jag tycker mera synd om er för att ni absolut måste gå upp klockan fyra för att kolla hur kallt det är.

Dubbelt självplågeri.

Ligg kvar i sängen tills vid 9-tiden, då är det minst +25.

Ser inte någon symbol på bilden att elsätet eller elbakrutan är påslagen så såå jävligt kan det ju inta va'

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

14 i morse... Och så ska man åka moppe i shorts och singha-linne till skolan Med William... Svinkallt. :)

Eller skitdumt.. man kan ju välja att inte försöka leva upp till koceptet av Sisu när man är i Thailand... ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

:)

Ska jag vara allvarlig så åker mina långkalsonger på när temperaturen går under 20.

Men kallt var det även med mycket kläder. Kändes bara som shorts och linne. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

:)

Ska jag vara allvarlig så åker mina långkalsonger på när temperaturen går under 20.

Men kallt var det även med mycket kläder. Kändes bara som shorts och linne. ;)

Måste se kul ut med singhalinne, shorts och långkalsonger.

Vill han verkligen att du skjutsar han till skolan klädd så där?

Fast beroende på färgvalet kan det förståss bli lite Läderlappsstuk på det hela.

En finsk Batman på moped i Thailand - snacka om exotiskt.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Kallt här i Nong Khai provins också, 11 grader i natt, så det var skönt att gå upp i morse och tända en brasa.

Där grillade jag lite torkat buffelkött och värmde både mig själv och riset vi skulle ha till frukost.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

ja inte slänger man sig i polen här i surin satan vad kallt det är jacka på inomhus gäller nu på morgon men värmen ska komma i slutet av veckan :fan1:

För mycket är lagom

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Kallt här i Nong Khai provins också, 11 grader i natt, så det var skönt att gå upp i morse och tända en brasa.

Där grillade jag lite torkat buffelkött och värmde både mig själv och riset vi skulle ha till frukost.

Mvh Isan Lover

Det va ca 11 grader här i Udon oxå inatt.Jag måste iväg och köpa mer kläder för inte räknade jag med denna kyla när jag packade väskan hemma :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det va ca 11 grader här i Udon oxå inatt.Jag måste iväg och köpa mer kläder för inte räknade jag med denna kyla när jag packade väskan hemma :huh:

Hej

Jaså det var lika kallt i Udon Thani också, köpa varma kläder, det är nog en bra ide för så fort solen går ner behöver man långbyxor och en varm jacka, och än värre blir det om man är ute och åker moppe om kvällarna, ska komma ihåg att ta med mig en riktigt varm svensk vinterjacka nästa gång.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Är det bara mesar som flyttar till Thailand nu för tiden?

Det vädret som är nu (i alla fall i Chiang Mai regionen) är ju precis som

en svensk högsommar när den är som bäst.

Underbart svalt må morgonen, härligt varmt under dagen och en ljummen kväll.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Kallt här i Nong Khai provins också, 11 grader i natt, så det var skönt att gå upp i morse och tända en brasa.

Där grillade jag lite torkat buffelkött och värmde både mig själv och riset vi skulle ha till frukost.

Mvh Isan Lover

WOW,har internet gjort sitt intrång i stenåldersbyn(snacka om att utvecklingen går fort under Ahbisits styre) :crazy:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Vintermodeaffärerna går för högvarv i Bangkok nu!!

post-5592-0-55932700-1295248861_thumb.jp

post-5592-0-48620900-1295248865_thumb.jp

post-5592-0-30410600-1295248888_thumb.jp

post-5592-0-99454100-1295248893_thumb.jp

post-5592-0-41500100-1295248901_thumb.jp

post-5592-0-55932700-1295248861_thumb.jp

post-5592-0-48620900-1295248865_thumb.jp

post-5592-0-30410600-1295248888_thumb.jp

post-5592-0-99454100-1295248893_thumb.jp

post-5592-0-41500100-1295248901_thumb.jp

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste se kul ut med singhalinne, shorts och långkalsonger.

Vill han verkligen att du skjutsar han till skolan klädd så där?

Fast beroende på färgvalet kan det förståss bli lite Läderlappsstuk på det hela.

En finsk Batman på moped i Thailand - snacka om exotiskt.

Rosa långkalsonger hade varit en syn för ögat :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker mera synd om er för att ni absolut måste gå upp klockan fyra för att kolla hur kallt det är.

Dubbelt självplågeri.

Ligg kvar i sängen tills vid 9-tiden, då är det minst +25.

Ser inte någon symbol på bilden att elsätet eller elbakrutan är påslagen så såå jävligt kan det ju inta va'

Synd och synd... ;)

Man är här för att jobba och då blir det 13 - 15 timmarsdagar löneslav som man är ;)

PS! Satte faktiskt på elbakrutan (backspeglarna) det var ju imma på backspeglarna, och värmesäten finns inte i Thailand :( Kan du ta med dig en sats eluppvärmda framstolar nästa gång, behövs nu.. :friends:

Ha en varm och go dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Synd och synd... ;)

Man är här för att jobba och då blir det 13 - 15 timmarsdagar löneslav som man är ;)

PS! Satte faktiskt på elbakrutan (backspeglarna) det var ju imma på backspeglarna, och värmesäten finns inte i Thailand :( Kan du ta med dig en sats eluppvärmda framstolar nästa gång, behövs nu.. :friends:

Ha en varm och go dag!

:wai:

På med rattmuffen oxå.

Mekonomen finns här - de har säkert dom däringar värmesitsarna man köpte förr i tiden

som fästades med resår runt stolen och pluggades in i cigguttaget.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Hej :)

Nu kommer hösten med stormande steg i Thailand, kallt som bara den i Bangkok idag bara 28 grader..

post-4239-0-94737500-1317882606_thumb.jp

Tacka vet jag tiden runt omkring Songkran då finns åtminstone värmen i Thailand, 51 grader.. Mumma...

Ni som bor i Sverige, har ni inte det minsta medlidande med oss stakars krakar som bor i Thailand? Bara 28 grader.. Burr...

Ha en bra dag!

:wai:

post-4239-0-94737500-1317882606_thumb.jp

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Wille, smile.gif

Jag har ju redan flyttat till "rätt sida av stan" och det tar mig bara 12 -15 minuter till jobbet och ca 30 - 45 minuter hem. smile.gif Arbetstiderna är nu helt ok och en klar förbättring om man jämför med i Svedala där man en tid (2 1/2 år) jobbade vardagar mellan 06:30 - 23:48 och helger 07:00 - 21:00 smile.gif På den tiden var man nog Göran Persson's bästa vän, detta eftersom jag delade med mig majoriteten av lönen till honom och offentliga sektorn.

Nu väntar jag bara på ett avbrott (semester) från arbetet i form av en MPR träff i Bangkok, men ser inget planerat, detta trots att jag söker och läser varje dag på MPR wink.gif

Ha en go dag!

:wai:

Ta det lungt.

Jag kommer till Bangkok nästa månad.

Så då kan vi nog råda bot på del av tristessen i alla fall.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...