Jump to content
IGNORERAD

Varför Thailand?


svampen

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Hej.

Hade tågluffat runt hela europa 5 somrar i rad och ville vidda vyerna lite. 1989, första gången i Asien blev det inte Thailand utan Bali, Singapore och Malaysia. Men redan vinter 91-92 och 92-93 blev det små Thailandsbesök. Allra första gången var februari 92 som sista destinationen på en jorden runt biljett. ARN-LAX-Hawaii-Fidji-Cairns/sydney-Singapore/BKK-ARN. Redan första besöket hann jag med Phuket-BKK-Chieng Mai-Koh Sameht. 92-93 bar det iväg igen på en syd-ostasien runt (Thailand,Vietnam,Hong Kong Kina Macau).

Efter denna resa var jag mätt på sydost asien och reste runt på många resor i Indien, USA, Syd och mellan Amerika.

Hösten 1998 började jag chatta med en tjej från Bangkok på ICQ som var en av dom nya sociala medierna på internet. Hon lovade att visa mig runt Bangkok om jag kom förbi ngn gång. Jag tyckte det lät bra och bokade en resa till Bangkok. Idag 12 år senare bor vi ihop här i Sverige, med vår dotter. Och numer blir det många Thailandsresor. :) Men även nu blir det många andra resor tillsammans. Egypten, Tunisien, Spanien, Malta, Italien, Grekland, Albanien, Australien, Nya Zealand, Indien, Kambodja, Tjeckien, Frankrike, Polen, Österike, England är några av dom länder vi besökt tillsammans. :)

mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Herr Chang

    2

  • Joints

    2

  • Maitan

    2

  • Bibben

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Avregistrerad clion
:great::rotfl::rotfl:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

1986...Jobbade som f-n, hade varit på Canarias över nyår ett år tidigare men "glömt" boka resa så inget lockanade fanns kvar, pratade igenom lite alternativ med dåvarande och frågade om hon hade tid att kolla lite nästkommande vecka, var som vanligt på tjänsteresa 3-4 dagar i veckan. Hon ringde och yrade om nåt som jag tyckte läd som hyraHIn, med kombination Bangkok, dyrt som skam, men kör i vind...blev 3 nätter i BKK och 2,5 veckor i HuaHin med lite utflykter hit o dit, sen va man såld..även X-et har fortsatt att resa till LOS senare så intrycket var lika för oss båda.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ren semesterresa för sol och värme över julen 2003 (ett år innan Tsunamin) tillsammans med min dåvarande fru och hennes syskon. Jag blev såld på Thailand, och fortsatte åka dit efter skilsmässan, dock fortfarande mest för klimatet till att börja med.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte första gången -06 med ex och barn till hua hin eller utanför till cha am och en kort tripp till koh tao blev såld direkt.

Året därpå åkta jag igen men utan ex :dance1: .

-08 återvände jag igen till koh samui fast själv denna gång där jag träffade min fru. -09 blev det ingen resa vi var fullt upptagna med graviditet och barnafödande :crazy: -10 blev det en resa till frugans familj utanför udon sedan en vecka i rayong.

Nästa resa är planerad till sommaren och väntar nu bara på att mina "stora" barn ska bli större så jag och frugan kan åka och stanna lite längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ville åka till Australien och Nya Zeeland. Såg att man kunde kombinera med att stopp i Bangkok. Spenderade en månad i Thailand, Malaysia och Singapore. Väl i Australien kunde jag inte glömma Thailand. Det var snart 20 år sedan och det har inte gått över än.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jobbet, på den tiden var man tvungen att byta på flera ställen så då blev LOS ett av dem.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Ville åka till Australien och Nya Zeeland. Såg att man kunde kombinera med att stopp i Bangkok. Spenderade en månad i Thailand, Malaysia och Singapore. Väl i Australien kunde jag inte glömma Thailand. Det var snart 20 år sedan och det har inte gått över än.

Det verkar som att flera av er fastnade för Thailand mer av en slump :-)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Började 98. Då hade man bestämt sig till slut att inte lyssna på vissa. Man var väldigt imponerad av Usa på den tiden. Men många av kamraterna sa till mig att åka till Thailand. Första och andra resan gick till Phuket på charter. När man insåg att golfen i Thailand är helt grym var man såld. Efter det flyttade man till Hua Hin för att golfen började bli dyr i phuket. Där var man ett antal år sedan flyttade man igen. Skulle egentligen tillbaka till Phuket. Men tsunamin satte stopp för det. Skulle åka veckan efter. Men istället för att boka av fick jag tips av en vän. Åk till Jomtien . Där finns kanongolf. Så där blev jag fast. Vilket jag inte ångrat. Nu har man också fått se det riktiga Thailand. Det med sin tjusning. Men jag gillar Jomtien väldigt mycket. Passar mig väldigt bra. Finns det jag gillar. Jag har åkt varje år sedan 98 minst en gång om året. Har fortfarande längtan att åka ett antal veckor under vintern till Thailand. Nu för tiden är man inrutad svensson så man får vänta till sommarlovet

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Polaren ringde migpå jobbet i Norge och frågade om jag skulle hänga med utomlands.

-Visst ska jag det,svarade jag.

Två veckor efter såringde jag upp honom och frågade i vilket väderstreck resan skulle gå.

-Thailand, tycktejag han sa någonting om och tyckte det var lite amatörmässigt. Men vafan,bättre än ingenting.

Så fick man frågorom vilke plats i Thailand av diverse folk. Inte fan visste jag, jag hängde baramed.

Det blev Phuket ochjag fick dela rum med polaren och hans flickvän, vilket jag inte gillade. Blevbokning av eget rum och egna biljetter sedan dess.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

post-3085-0-63528900-1288470366_thumb.jp

Även jag blir snygg i Thailand :rotfl:

Då fär man anta att detta var före Thailand ;-)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som att flera av er fastnade för Thailand mer av en slump :-)

Slump och slump... i mitt fall berodde det nog på att Bangkok är en så kallad hub och på vägen down under. Men visst, jag hade inte planerat att jag skulle bli så fascinerad. Visste i stort sett ingenting när jag landade och fattade inte mycket mer när jag reste vidare. Dröjde dock ett tag innan jag återvände eftersom jag reste mer i västerled under några år.

Link to comment
Dela på andra sajter

kompisen och hans fru ville att jag skulle hänga med på en 3-veckors, ok då hade inte varit på solsemester på säkert 15 år.

Biljetter bokades arlanda -london-singapore-phuket, stannade 2 dagar i singapore, sedan vidare mot phuket.

Till saken hör att det kom en tsunami och ställde till det, men vi bestämde att åka iaf(januari strax efter nyår).

Blev väl en del sol&bad men mest åka runt och titta på förödelsen, har massor med foto därifrån på nån cd men vet inte om dessa skall visas, finns intresse så visst.

Blev en resa till till phuket men tyckte det kändes lite för mkt mallis, sedan träffade jag frugan genom en jobbkompis och då föll de flesta bitarna på plats, numera blir det phitsanulok och jomtien, men vill även se mer i framtiden.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, gubben här, jag gick med i en thaiforum här, den första tror jag var den nonki hade, föregångaren till den nonkisthaihörna, sedan också föregångaren till MaiPenRai.

Läste mest dessa reseskildringar som många skrev, blev intresserad men inte mer. Gjorde första resan våren 2007 tror jag, 14 dagar till Håkan´s La Chiquitha soi Buakaow, Det var trevligt, mottagandet av de svenska thaiälskarna där nere var över förväntan, kan inte skriva om det efterson dettta är en barntillåten :giggle: hemsida.

Andra resan blev 2008, 4 veckor, tog en taxi ner till Pattaya och träffade en tjej, blev tyvärr bara 1 natt, skulle dagen efter upp till Bangkok igen för att träffa kompiisen och hans flickvän + en tjej de ville att jag skulle bli ihop med, träffade tjejen och hon var en ungkarls önskedröm, väl i Bangkok så hamnade på det där hotellet som ligger till höger om landningsbanan på "Suvans" flygplats. bodde där 2 dagar, efter det var det dags för flyg upp till Udon Ratchanthani och bil till Sisaket och vidare till en lien by som ,låg i långtbortistan. Vad som hände mellan mig och denna dam ska vi inte gå in på här men det fick i alla fall mig att om inte älska Thailand så i alla fall älska den Thailändska flickan/damen. :giggle: .

Det var min kärleksförklaring till den Thailändska kvinnan, jag hoppas att jag, när jag pensionerar mig ska kunna träffa en Thailändska som står ut med mina fel och brister, hittar jag henne och hon vill ha mig så kommer jag trivas i Thailand de 7 till 8 månader jag har tänkt mig att stanna varje år.

Kramar från

:great: gubben :great:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

kompisen och hans fru ville att jag skulle hänga med på en 3-veckors, ok då hade inte varit på solsemester på säkert 15 år.

Biljetter bokades arlanda -london-singapore-phuket, stannade 2 dagar i singapore, sedan vidare mot phuket.

Till saken hör att det kom en tsunami och ställde till det, men vi bestämde att åka iaf(januari strax efter nyår).

Blev väl en del sol&bad men mest åka runt och titta på förödelsen, har massor med foto därifrån på nån cd men vet inte om dessa skall visas, finns intresse så visst.

Blev en resa till till phuket men tyckte det kändes lite för mkt mallis, sedan träffade jag frugan genom en jobbkompis och då föll de flesta bitarna på plats, numera blir det phitsanulok och jomtien, men vill även se mer i framtiden.

mvh walle

Visst finns det intresse. In med bilderna! Gärna i en ny tråd i delforumet Reseberättelser.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, kommer under dagen, ska få ordning på hjärncellerna först efter gårdagens calvertintag, kan hända att det blir några punkare till hjälp.

mvh walle

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som att flera av er fastnade för Thailand mer av en slump :-)

Jepp jag fick syn på min Fru på ett konditori i Malmö när jag var där på jobb och eftersom hon gick dit varje dag på sin fikarast så började jag oxå gå dit :) Att hon var från Thailand var bara en slump!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

jag möstrade på en Broströmare som 17-åring 1967 och på den trippen till olika asiatiska hamnar lade vi till i Bangkok,blev liggande 5 dagar.Blev thailandsfrälst redan då,men den första semester-resan till LOS skedde 21 år senare till Phuket med två polare.Blivit en till två resor årligen sedan dess.Polarna vid första resan åker också ner årligen.Numera gift med Joy sedan 8 år och har en dotter som heter Olivia,planerar flytt 2012 till Rayong där vi har ett litet hus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åkte ner till Bangkok med föräldrarna 1977, vi skulle vidare till Sri Lanka. Sen fick man vänta i ca 10 år innan man kom ner igen. Sen har det blivit resor dit varje år, mest genom jobbet. Stannar alltid där när jag skall vidare till HKG eller Kina. Blir även en hel det semester resor dit..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...