Kenneth4618 Inlagd Augusti 9, 2008 Dela Inlagd Augusti 9, 2008 Ska nu prova att lägga in lite bilder från vår resa till Thailand i juni juli Så här glad är man när man äntligen får åka och hälsa på släkten Någonstans över Ryssland En trött liten tjej Från nya flygplatsen i Bangkok Vi hittade ett kanonställe att käka seafood på i Bangkok, så där åt vi 2 kvällar i rad Åktur med Tuk Tuk från MBK till Pratunam Taget från poolen på Indira Regency Hotell nedanför Baiyoke Sky Hotell där vi också bott några gånger Tillbaka till matstället för intag av mera seafood, bland annat 2 hyffsat stora lobster Mätta och belåtna som sagt kanonställe med gymt bra service Mera kommer senare... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cinerator Inlagd Augusti 9, 2008 Dela Inlagd Augusti 9, 2008 härliga bilder... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 9, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 9, 2008 Här kommer lite mer Risfält från ovan Inflygning till Udon Thani Besök hos en släkting på landet inga flådiga hus där inte Jag bara älskar detta ljud Med GPS, DVD spelare och en helförsäkring hängade i backspegeln! Vad kan gå fel? Inköpta färska räkor för kvällens grillafton Svågern å frugan i grilltagen men svägerskan vill också vara med Grabbarna bus Datorspel blev en populär sysselsättning Två sötnosar TV hörnan Min kära svärmor Kallt ? eller varmt ? Sedan tog vi bilen till Pattis efter en omväg över Ubon R för att plocka upp våra kompisar får väll erkänna att jag var dålig på att fota denna gång för ibland gick det flera dagar utan några bilder Men i pattis körde vi Go Kart Firman har en liten filial här också I isbaren var det kallt Brrr -22 och utanför +35 Från nya Malibou show Mera senare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skibi Inlagd Augusti 9, 2008 Dela Inlagd Augusti 9, 2008 Nice, Nice! Kör jag lite + pä dig Kenneth! Mvh Kimmo You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 9, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 9, 2008 På vägen till Pattis så fick man böta 75 spänn för en rödljuskörnig men poliserna mycket glada å trevliga en äldre bild när vi skulle till Udon respektive Ubon från Don Muang Två söta tjejer och två jättesöta pojkar Sedan åkte vi ner till Ban Phe för vidarebefodran til Koh Samet som är frugans lilla smultronställe Där bodde vi på Samet Villa och på kvällen blev seafood på stranden Var ner till seven/eleven å köpte 1 liter gin Strandbilder Uteplatsen med havet nedanför och en kronblomssoffa för eftermiddagsslummern Mer senare.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cinerator Inlagd Augusti 9, 2008 Dela Inlagd Augusti 9, 2008 återigen, mycket vackert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lh Inlagd Augusti 9, 2008 Dela Inlagd Augusti 9, 2008 Härliga bilder! Mvh l.h Mvh l.h Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FemmeDeFatale Inlagd Augusti 10, 2008 Dela Inlagd Augusti 10, 2008 Seafood-stället i Bkk såg ut att ha mycket gott! Var ligger det o vad heter stället? Mycket trevliga bilder! Ser fram emot att får se fler! Älskar bildtrådar! Kriga för fred är som att knu**a för oskulder... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Repe Inlagd Augusti 10, 2008 Dela Inlagd Augusti 10, 2008 Härliga bilder !!!! mvh Repe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Augusti 10, 2008 Dela Inlagd Augusti 10, 2008 Läckert!! Fina bilder! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pigge01 Inlagd Augusti 10, 2008 Dela Inlagd Augusti 10, 2008 Tack Kenneth! Fina bilder! pigge01 Dyslektiker är på Svenska Ordblind. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest lars60 Inlagd Augusti 10, 2008 Dela Inlagd Augusti 10, 2008 Mycket najs pics! Trevligt att du delar med dig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MangeUdon Inlagd Augusti 10, 2008 Dela Inlagd Augusti 10, 2008 Kanonfin bildtråd Får ta och kika mer på bilderna framöver, börjar väl dra ihop sig till ett party tycker jag! Hare bra Kenneth och hälsa familjen/ MangeUdon www.mangeudon.se MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 10, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 10, 2008 Tillbaka till Pattis för 2 nätter till innan färden går vidare till Ubon LK Residence ett trevligt hotell centralt å bra Dagens hattparad Trevlig bar LK igen Så åkte vi till en by utanför Ubon där frugan ville plocka rötter Sedan bar det av mot hemmet i Wang Sam MO Det var väldigt grönt och fint nu med alla risfält Buddabygge utanför Ubon Flasksamlare och kycklingodlaren Mera senare... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 10, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 10, 2008 Seafood restaurangen ligger på vänster sida 150 m efter det man passerat ett vattendrag med en båthållplats när man går från Baiyoke mot Central World Plaza Hemma hos familjen igen vårat lilla risfält på 3rai som köpte för nåttn år sedan och tam fågel hade också flyttat in Redo för nästa utflyckt hai lite trångt i bilen pga regnväder turen gick till Udon Thani där dom slagit omkull ett barområde utanför Robinson Complexet sedan vidare till Nong Khai och så lite mat vid Mekong river i bakgrunden Friendship Bridge som förenar Thailand med Laos Hotellpoolen och en fotograf Målning pågår Thailand och Laos Mysig restaurang på floden Taxi när vi åkte in till stan kostade det 200 bath för en taxi när vi åkte tillbaka 200 bath för 2 st taxi kommer lite mera snart Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Augusti 10, 2008 Dela Inlagd Augusti 10, 2008 Helt sjukt bra bildserie och berättelse! Bra jobbat! Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Augusti 13, 2008 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 13, 2008 Forsätter lite då Efter Nong Khai så åkte vi hem och tittade på ett hus som var till salu for 700000 bath fast det var prutbart sa man 3 rai mark och kåken behövde lite upprustning men falangkök och toa fanns det, egen brunn mm så jag tyckte det var ett helt ok objekt men tji fick jag! För mycket på landet tyckte frugan så det sprack Sedan började det närma sig hemresan så då var det dags för den sedvanliga seden med avslutningsfest Tillbaka i Bangkok äntrade vi Lebua State Tower där vi bodde nästan högst upp till höger 57:våningen ovanför en restarurang på 52:a våningen På taket ligger en tjusig bar och restaurang med en helt otrolig utsikt över Bangkok Utsikt från våran suite på 175 kvadratmeter med 2 sovrum, stort vardagsrum och kök och 6 !!!!! ac anläggningar Lite bilder från suiten också Soptransport!! jäklig liten båt som drar pråmarna på kvällen körde lyxhotellet ( bara 25 våningar) mitt emot ett fyrverkeri kul att kolla på uppefrån filmat med vanliga kameran så inte så bra kvalitet Nova hotel eller vad det hette fick bo där då planet till Sverige var försenat Flygplatsen avslutar med en bild på dagens sötnos svägerskans 1 årig dotter snipp snapp snut så var denna resa slut Hälsningar Kenneth, Phat och Jittra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wwwebster Inlagd Augusti 13, 2008 Dela Inlagd Augusti 13, 2008 Jättefina bilder! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vikingen73 Inlagd Augusti 14, 2008 Dela Inlagd Augusti 14, 2008 Kanonbra bildreportage...fortsätt så, dessa trådar älskar jag att sitta och titta på. Det blir pluskarma till dig Men jädrans vad ni kostar på er måste jag säga när det gäller hotellen, plånboken är fet vid resorna förstår jag eller har du någon gång skämt bort frugan så nu krävs denna standard på boende Kör så det ryker, fortsätt gärna med fler bildtrådar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
buriram Inlagd Augusti 14, 2008 Dela Inlagd Augusti 14, 2008 Helt underbart Kenneth tycker Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bua Yai Inlagd Augusti 14, 2008 Dela Inlagd Augusti 14, 2008 Snyggt gjort Kenneth, bilderna blev ju riktigt bra! Bra skrivet också. Kenneth (som också ska försöka få in lite bilder och så...) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Phuket18.5 Inlagd Augusti 14, 2008 Dela Inlagd Augusti 14, 2008 Mycket bra bild-tråd ...men det var taskigt att visa de där humrarna och andra skaldjur en sån här dag då det är lite uppvärma rester och pannkaka på menyn Bernt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaitobbe Inlagd Augusti 14, 2008 Dela Inlagd Augusti 14, 2008 Kanon Kenneth gillar du också motorljudet av ris-bilar,samma här det blir + karma till dej ,jag känner igen mycket av platsena du besökt ThaiTobbe Long live the King Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swede Inlagd Augusti 14, 2008 Dela Inlagd Augusti 14, 2008 Underbara bilder Kenneth! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob_builder Inlagd Augusti 14, 2008 Dela Inlagd Augusti 14, 2008 Riktigt bra bilder måste jag säga! Lite surt att det inte blev köp på huset som jag tyckte såg helt ok ut med 3 rai för 700 000bath! Lycka till att hitta nått nytt hus framåt så vi får se lite bilder ifrån det också! Hemma i vänta på min tjejs visum, annars bär det av mot varmare breddgrader igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu