Jump to content
IGNORERAD

Bmw 745I


Avregistrerad clion

Recommended Posts

BMW har aldrig haft en motor med kamrem, alltid varit kedja för kamdrift..

FF

Det är inte sant...Bmw 5 Serien E34 har kamrem.

Men efterföljande modeller har kamkedja.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 188
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    45

  • Tallviking

    16

  • BaBoo

    12

  • Packan

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Just det. Glömde jag ju ! :bag:

Finns några gamla modeller som hade kamrem men inte nyare modeller ju.

Ursäkta min okunskap, men vilka motorer årsmodellar, är det som har kamdrift med plastrem..

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta min okunskap, men vilka motorer årsmodellar, är det som har kamdrift med plastrem..

FF

M40-motorn bl.a

Så här ser en E30 ut när man byter kamremmen t.ex

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta min okunskap, men vilka motorer årsmodellar, är det som har kamdrift med plastrem..

FF

M40-motorn bl.a

post-3404-0-28493500-1288206520_thumb.jp

post-3404-0-10919100-1288206523_thumb.jp

post-3404-0-28493500-1288206520_thumb.jp

post-3404-0-10919100-1288206523_thumb.jp

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta min okunskap, men vilka motorer årsmodellar, är det som har kamdrift med plastrem..

FF

Den här har kamrem.

Var nära att få ett motorras när lagret i spännrullen skar men som tur var hade jag kört in på en mack och hörde ljudet så jag kunde stänga av motorn på en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

M40-motorn bl.a

post-3404-0-28493500-1288206520_thumb.jp

post-3404-0-10919100-1288206523_thumb.jp

Tack vikingen!! Körde förut BMWs 70tals modeller, då var väl inte kamremmen uppfunnen..

Hade för mig att dom aldrig kört med kamrem :bag:

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack vikingen!! Körde förut BMWs 70tals modeller, då var väl inte kamremmen uppfunnen..

Hade för mig att dom aldrig kört med kamrem :bag:

FF

Det var ett kort men kostsamt misstag :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Kolla upp vad den kostar dig i försäkring innan du köper den bara. Kan bli en klart obehaglig överraskning

Du kan få motsvarande bil 2003:a med 9000 mil från Tyskland för 170.000 tkr hemma och klar annars

http://www.autoscout24.se/Details.aspx?id=183742850

Hur menar du med hemma å klar :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du med hemma å klar :whistle:

Hemtransporterad, registreringsbesiktigad och svenskskyltad klar att börja köra med. Ungefär som du får en bil när du köper från en affär

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hemtransporterad, registreringsbesiktigad och svenskskyltad klar att börja köra med. Ungefär som du får en bil när du köper från en affär

Hittade inget om det på hemsidan får väll ta på glasögonen :sFduh:

men det kostar väl en slant e det inte billigare och åka ner själv

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade inget om det på hemsidan får väll ta på glasögonen :sFduh:

men det kostar väl en slant e det inte billigare och åka ner själv

Beror på var man bor och var bilen finns, vem säljaren är och hur mycket man kan själv om rutiner med exportregistrering, försäkringar etc i Tyskland eller annat land

Är säljaren en stor firma kan man köpa på distans utan att åka ner men är det en "vimpelfirma" bör man åka ner själv och ev vara beredd på att se på andra bilar som alternativ eller åka hem om bilen inte är OK

Du kan läsa lite mer på BMW-forumet om detta

http://www.autopower.se/guider/importguiden/

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade värderingen på bilpriser.se och fick fram dessa värden på bilen:

post-3698-0-21794600-1288202327_thumb.jp

Glöm inte heller att kolla att kamremsbyte-servicen är gjort (brukar ske vid c:a 12.000-milaservicen), den är svindyr om du gör den hos BMW. :rtfm:

Mvh

BBJ

:wai:

har inte bmw kamkedja så man slipper kamrem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser nu att flera påpekat att det är kamkedja det handlar om :)

Byter man sådana? Och i så fall hur ofta? Vart hundrade år eller? ;)

Vid 12000 mil i regel. SAAB hade 17000 på äldre modeller tror jag.

Ändrades av Packan
Link to comment
Dela på andra sajter

Hade SAAB kamkedja på äldre modeller? Har haft ett antal SAABar och de hade kamrem (tror jag)?

900 94+ har kamkedja åtminstonde.

Du kan kolla i din servicebok ifall kamkedjan är bytt. Eventuellt kvitto på ett byte.

Annars bör du bege dig till en verkstad och kolla upp det :)

Link to comment
Dela på andra sajter

900 94+ har kamkedja åtminstonde.

Du kan kolla i din servicebok ifall kamkedjan är bytt. Eventuellt kvitto på ett byte.

Annars bör du bege dig till en verkstad och kolla upp det :)

Jo min byttes för ett halvår sedan så jag skojar mest :)

För övrigt vill jag råda clirre till att INTE lyssna på alla pessimister som avråder honom till att köpa bilen pga olika service relaterade ting!!

Tex BMW har ett så pass högt andrahandsvärde så om du köper en begagnad BMW så får du förmodligen tillbaks en stor del av vad du gav. Köp en Skoda för halva priset och kolla vad den är värd om 5 år :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Man byter normalt inte kamkedja i en bil

Det dom kontrollerar på service är att kamkedjesträckaren som håller kedjan sträckt inte slår i ändläget för då börjar kedjan slacka och det kan skapa en massa problem och då måste den bytas

En kedja "tänjs ut" lite över tiden och en kamkedjesträckare kan också slitas. Men normalt är det sällan man behöver åtgärda något på en motor med kamkedja

Idag har alla BMW-motorer kamkedja men förr i tiden fans det modeller med kamrem

SAAB har också kamkedja på de flesta motorerna. Dock ej på t.ex dieselmotorerna (som kommer från Fiat egentligen). Dom har kamrem som byts vid 10500 mil normalt har jag för mig.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Man byter normalt inte kamkedja i en bil

Det dom kontrollerar på service är att kamkedjesträckaren som håller kedjan sträckt inte slår i ändläget för då börjar kedjan slacka och det kan skapa en massa problem och då måste den bytas

En kedja "tänjs ut" lite över tiden och en kamkedjesträckare kan också slitas. Men normalt är det sällan man behöver åtgärda något på en motor med kamkedja

Idag har alla BMW-motorer kamkedja men förr i tiden fans det modeller med kamrem

SAAB har också kamkedja på de flesta motorerna. Dock ej på t.ex dieselmotorerna (som kommer från Fiat egentligen). Dom har kamrem som byts vid 10500 mil normalt har jag för mig.

hahaha.. Så du har googlat lite? (vart ju andra besked tidigare ;) )!

Link to comment
Dela på andra sajter

hahaha.. Så du har googlat lite? (vart ju andra besked tidigare ;) )!

Nej han har rätt att normalt behövs det ingen service på kamkedja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo min byttes för ett halvår sedan så jag skojar mest :)

För övrigt vill jag råda clirre till att INTE lyssna på alla pessimister som avråder honom till att köpa bilen pga olika service relaterade ting!!

Tex BMW har ett så pass högt andrahandsvärde så om du köper en begagnad BMW så får du förmodligen tillbaks en stor del av vad du gav. Köp en Skoda för halva priset och kolla vad den är värd om 5 år :)

Lustigkurre där :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...