Jump to content
IGNORERAD

Vart bor ni i Sverige?


Pontus

Jag bor i (alt. närmaste stad):  

328 röster

  1. 1. Jag bor i (alt. närmaste stad):

    • Gävle
      21
    • Göteborg
      63
    • Jönköping
      14
    • Karlstad
      17
    • Kiruna
      8
    • Luleå
      9
    • Malmö
      27
    • Norrköping
      13
    • Stockholm
      100
    • Sundsvall
      8
    • Umeå
      11
    • Visby
      3
    • Västerås
      13
    • Växjö
      13
    • Örebro
      17
    • Östersund
      5


Recommended Posts

I detta landet?

Menar du i Sverige?

När du hänvisar till trådens ursprung - menar du då VAR VI BOR eller VART VI BOR?

Det var ju det som var trådens ursprung...

[/quote

Är du dum på riktigt eller?

Trådens namn är "Vart bor ni i Sverige?"

Om jag då skriver "i detta landet", vilka andra alternativ ser du då?

Huruvida det heter var eller vart vet jag faktiskt inte, men med dina senaste plumpa felskrivningar så tycker jag inte att du borde driva detta för långt då din egen förmåga uppenbarligen inte räcker långt.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 163
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • matte

    12

  • Grevenigrevie

    10

  • pigge01

    8

  • Farang

    8

Mest aktiva i denna tråd

vad händer? alla börjar hacka på varandra ?. :bag:

men sak samma, jag bor iaf där jag trivs som bäst d.v.s med min sambo,pengar strömmar in bäst av allt där god mat lagas...Svenskan är bl.a de svåraste språket som finns, det är inte precis om thailänska.. Med alla vokaler bla bla bla.

:drunk:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

vad händer? alla börjar hacka på varandra ?. :bag:

men sak samma, jag bor iaf där jag trivs som bäst d.v.s med min sambo,pengar strömmar in bäst av allt där god mat lagas...Svenskan är bl.a de svåraste språket som finns, det är inte precis om thailänska.. Med alla vokaler bla bla bla.

:drunk:

Driver du en restaurang? Känns bra att du tycker svenska är svårt. De flesta av oss har stora problem med ditt språk. Förresten så verkar din svenska mycket bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

det är min tjej som driver ett så kallad " matvagn" vet inte om det räknas som resturang :D jag har dock bott här i kalla sverige i 17 år.. jag kommer aldrig att lära mig fullt ut på svenska. Som min svenska lärare sa när man gick i gymnasiet. Du har utvecklad dig i svenska bra men det kommer alltid finns som " osthål" i din svenska pg.a jag e inte född i sverige.  Innan jag förstår vad hon menar "osthål" men nu gör jag det. Inte nog med det, här i Lappland pratar vi " bonska " också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

Nästan fyra sidor sandlåda...  :kort::neutral:

Så länge man kan förstå vad som skrivs är det väl inget att gnälla på.

Acceptera att vi har olika dialekter i vårt land och att detta kan göra att man pratar och skriver lite olika.

Ungefär som ifall man säger EN tvål eller ETT tvål...

Det har helt och hållet att göra med var man kommer ifrån och inget av det är fel.

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej matte,

Vi ska absolut värna om svenska språket!

Men jag vet inte om bästa sättet är att klaga på detta forum. Min inställning är att man når bästa resultat genom att själv föregå med gott exempel.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj då...

Nu har jag läst hela tråden.

Kan väl bara tillägga att detta med kommatecken inte är någon absolut vetenskap. Det är möjligt att skriva långa korrekta meningar utan att använda kommatecken. Något jag själv ofta gör mig skyldig till...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag, eller är det någon annan som tror att helgsjukan broder alkohol har drabbat forumet?  :drunk:

On topic så bor jag forfarande i fortfarande i Solna.

Alea Jacta Est

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, man får verkligen hoppas dom kan skylla på tillfällig alkohol-förgiftning :drunk:

Annars beror det ju på mer permanenta skador    :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

såg att det finns ett x tal människor här inne som bor i Umeå! Jag har dock bott i Umeå, blev riktig nyfiken vem eller vilka som bor där. Kände massor med fruar från alla hörn.Skulle vara kul o veta vilke ni är, vi har kanske varit i samma festival ex i Ersboda, Dragon skolan där thai festival har hållit hus. Eller kanske vet vem jag är... :D pm gärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenska

Singular, engelsman -nen

plural,    engelsmän -nen

Engelska

Singular, Englishman

:whistle:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jönköping

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pain is temporary - glory is forever

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...