Jump to content
IGNORERAD

Kungen på TV - någon åsikt?


Toboas

Recommended Posts

Jag såg den thailändske kungen på tv häromdagen och mitt första intryck var att han fått en stroke. Är det någon mer som sett honom och har någon åsikt i frågan. Han har ju varit sjuk länge så det har ju inte varit så mycket publicerat om honom. När jag såg honom igår så såg han konvalescent ut men framförallt så fick jag stroke-vibbar.

Jag hoppas att ämnet är ok även för MPR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan aldrig bli mer en spekulationer som inte leder till något ,men visst är han gammal och inte i det skick som han har varit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kungens hälsa är onekligen relevant i högsta grad. Finns det någon officiell diagnos? Oavsett det gissar jag att ryktena är i full gång. Det som är mest intressant är väl hur klar han är och om han hänger med i vad som händer osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg också den trötte kungen på TV igår.

Mest intressant tyckte jag var att på den helgdag som var igår (Kung 5s dödsdag), så visades en massa som den populära prinsessan gjort de senast dagarna, och inte ett skvatt av den måttligt populära Kronprinsen, undrar vad det betyder?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg också den trötte kungen på TV igår.

Mest intressant tyckte jag var att på den helgdag som var igår (Kung 5s dödsdag), så visades en massa som den populära prinsessan gjort de senast dagarna, och inte ett skvatt av den måttligt populära Kronprinsen, undrar vad det betyder?

MVH Tommy

Det betyder kanske att det finns inget material med prinsen, som är värdigt att visa och som skulle kunna mäta sej i popularitet med faderns och dotterns gärningar.

Sedan kan man ju spåna vidare.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det betyder kanske att det finns inget material med prinsen, som är värdigt att visa och som skulle kunna mäta sej i popularitet med faderns och dotterns gärningar.

Sedan kan man ju spåna vidare.

Så är det nog. Prinsen är väl inte känd för att delta i diverse cermonier och välgörenhet osv och när han väl är med ser han inte överdrivet engagerad ut. Man är ju lite nyfiken på hur han har tänkt att göra sig populär eller bryr han sig inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det nog. Prinsen är väl inte känd för att delta i diverse cermonier och välgörenhet osv och när han väl är med ser han inte överdrivet engagerad ut. Man är ju lite nyfiken på hur han har tänkt att göra sig populär eller bryr han sig inte?

Fel huvud styr - som när farangen landar på Suvvan.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg också den trötte kungen på TV igår.

Mest intressant tyckte jag var att på den helgdag som var igår (Kung 5s dödsdag), så visades en massa som den populära prinsessan gjort de senast dagarna, och inte ett skvatt av den måttligt populära Kronprinsen, undrar vad det betyder?

MVH Tommy

Ja man kan ju hoppas Prinsessan tar över (kallas hon inte för Kronprinsessa numera?)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja man kan ju hoppas Prinsessan tar över (kallas hon inte för Kronprinsessa numera?)!

Där juh faktiskt kungen som bestämmer vem som

ska ärva tronen efter hans frånfälle :rtfm:

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på bio också (kom hem till Sverige idag) och tyckte att "kungafilmen" var mer tillbakablickande än tidigare. Kanske förstärker man hans livsgärning och inte bara att "folket älskar kungen".

Jag funderar fortfarande på stroke-spåret. Det kan ju förklara varför man "dolt" honom så mycket, man kan ju återhämta sig rätt mycket från det så man kanske har "sparat" honom tills han är så pass återställd som han var nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Där juh faktiskt kungen som bestämmer vem som

ska ärva tronen efter hans frånfälle :rtfm:

Man kan väl hoppas att kungen prioriterar Siridhorn eller är det något fel på det? Nu är det troliga att det blir kronprinsen som tar över. Vilket gissningsvis 95% av befolkningen inte vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan väl hoppas att kungen prioriterar Siridhorn eller är det något fel på det? Nu är det troliga att det blir kronprinsen som tar över. Vilket gissningsvis 95% av befolkningen inte vill.

Thailand har manlig tronföljd, det blir kronprinsen som tar över.

Att Sirindhorn kallas kronprinsessa kommer från en utnämning på 1970-talet då kungen och drottningen bara har en son. Som en säkerhetsåtgärd alltså. Sen hade ju kronprinsen inga "äkta" söner att säkra tronföljden med innan utan det är väl först nu de senaste åren han har fått det.

Enda chansen för Sirindhorn att ta över är om kronprinsen är död, och dä förmodligen bara tillfälligt fram tills kronprinsens son uppnår myndig ålder.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...