Jump to content
IGNORERAD

Avbrutet samtal av mobiltelefon i Sverige


gubben4906

Recommended Posts

Jag har märkt oftare och oftare att mobilsamtalen avbryts efter några minuter i Sverige så att jag måste ringa upp igen. Är det bara jag som råkat ut för det? Eller är det fler? Hör av Er i sådana fall.

Jag börjar undra om telefonbolagen gör det eftersom de inte tjänar så mycket på själva samtalen utan mer på uppkopplingsavgiften. Jag provade Halebop under några månader, cirkus 8 av 10 samtal bröts efter några minuter, även comviq har jag märkt börjar bryta samtal efter några minuter. Jag vet att några av mina vänner här i Sverige har råkat ut för detta. Ska också säga att vi har olika mobiler. Vi är ålderdomliga av oss så ingen av oss har någon avancerad telefon, vi kan samtala och sända sms och ta lite suddiga bilder.

Hälsningar från en :blahblah22: gubben :kort:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Upplevt det många gånger när jag ringer Telia-Telia (gratis). Min slutsats är att dom vill få in pengar via uppkopplingsavgiften, som du säger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har märkt oftare och oftare att mobilsamtalen avbryts efter några minuter i Sverige så att jag måste ringa upp igen. Är det bara jag som råkat ut för det? Eller är det fler? Hör av Er i sådana fall.

Jag börjar undra om telefonbolagen gör det eftersom de inte tjänar så mycket på själva samtalen utan mer på uppkopplingsavgiften. Jag provade Halebop under några månader, cirkus 8 av 10 samtal bröts efter några minuter, även comviq har jag märkt börjar bryta samtal efter några minuter. Jag vet att några av mina vänner här i Sverige har råkat ut för detta. Ska också säga att vi har olika mobiler. Vi är ålderdomliga av oss så ingen av oss har någon avancerad telefon, vi kan samtala och sända sms och ta lite suddiga bilder.

Hälsningar från en :blahblah22: gubben :kort:

Samma uppfattning har även jag och väldigt ofta hör jag den jag ringer till, men de i Thailand hör inte mig, så det är bara lägga på och ringa igen och ringa igen efter 3-5 försöket lyckas det och då har det kostat flera kronor.

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringer med comviq amigo, inte ofta, men ibland har de

inte blivit någon uppkoppling, bara att prova

igen, men samtalet har inte avbrutits

någon gång

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan har haft mycket avbrott på halebop sista tiden.

Vid samtal till Thailand med kort har det varit omöjligt mycket ringande med Asia, mycket bättre med nått blått och gult kort kommer ej på vad det heter.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar använda något av dessa telefonkort,Asia-kortet fungerar mycket bra från mobil till mobil, har endast använt detta kort på senare tid, det är längre taltid på Asia-kortet. Star-kortet är billigt om man ringer från fast telefon i Sverige till Thaimobil, men blir dyrt om man ringer från mobil till mobil. Dessa kort säljer väl dom flesta asiatbutikerna.

post-3132-000960100 1287521005_thumb.jpg

post-3132-083310800 1287521024_thumb.jpg

post-3132-000960100 1287521005_thumb.jpg

post-3132-083310800 1287521024_thumb.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har märkt oftare och oftare att mobilsamtalen avbryts efter några minuter i Sverige så att jag måste ringa upp igen. Är det bara jag som råkat ut för det? Eller är det fler? Hör av Er i sådana fall.

Jag börjar undra om telefonbolagen gör det eftersom de inte tjänar så mycket på själva samtalen utan mer på uppkopplingsavgiften. Jag provade Halebop under några månader, cirkus 8 av 10 samtal bröts efter några minuter, även comviq har jag märkt börjar bryta samtal efter några minuter. Jag vet att några av mina vänner här i Sverige har råkat ut för detta. Ska också säga att vi har olika mobiler. Vi är ålderdomliga av oss så ingen av oss har någon avancerad telefon, vi kan samtala och sända sms och ta lite suddiga bilder.

Hälsningar från en :blahblah22: gubben :kort:

Har en kompis som jobbar inom detta på telia och enl,uppgift

så byttes ett system ut för tid sedan framkom det, att det var

flera sk.buggar i ,och det tydligen jobbas hårt med att problemet.

sedan om alla använder samma ´lina´ det har jag inte en aning om

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar använda något av dessa telefonkort,Asia-kortet fungerar mycket bra från mobil till mobil, har endast använt detta kort på senare tid, det är längre taltid på Asia-kortet. Star-kortet är billigt om man ringer från fast telefon i Sverige till Thaimobil, men blir dyrt om man ringer från mobil till mobil. Dessa kort säljer väl dom flesta asiatbutikerna.

post-3132-000960100 1287521005_thumb.jpg

post-3132-083310800 1287521024_thumb.jpg

Vi använder uteslutande fast telefon till Thaimobil. Flera år har vi använt Asia men det har bara blivit sämre och sämre. Massor med omringningar och kortare och kortare tid. Ibland har vi gjort tidmätningar där man fått ca. 30min taltid men debiterats ungefär det dubbla. Även då blir det billigt, men irriterande. Med Star slipper vi i stort omringningar och upplever att vi får längre verklig samtalstid dessutom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi använder uteslutande fast telefon till Thaimobil. Flera år har vi använt Asia men det har bara blivit sämre och sämre. Massor med omringningar och kortare och kortare tid. Ibland har vi gjort tidmätningar där man fått ca. 30min taltid men debiterats ungefär det dubbla. Även då blir det billigt, men irriterande. Med Star slipper vi i stort omringningar och upplever att vi får längre verklig samtalstid dessutom.

Ja där ser man vad det kan vara olika, jag får garanterat mer taltid med asia-kortet.

Lite off.

I slutet av 80-talet var det dyrt att bli kär och drabbas av gula febern, när jag tror att bara Telia fanns, 19,50 plus moms per minut.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja där ser man vad det kan vara olika, jag får garanterat mer taltid med asia-kortet.

Lite off.

I slutet av 80-talet var det dyrt att bli kär och drabbas av gula febern, när jag tror att bara Telia fanns, 19,50 plus moms per minut.

Svårt att glömma, efter ett antal räkningar på 6-7000kr, efter det att frugan kommit hit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde med Skype från Iphonen för första gången idag.. Funkade klockrent och billigt är det ju också ca 44 kr i månaden :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det dålig täckning på den mobil som man ringer upp så kvittar det ju vilken leverantör man själv har.

Ändrades av ban99arne
Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde med Skype från Iphonen för första gången idag.. Funkade klockrent och billigt är det ju också ca 44 kr i månaden :D

Ja, fru Chang är mycket nöjd med Skype då vi har trådlöst internet både hemma och i hennes massagelokal. Även jag kan använda hennes Skype på min iPhone om jag vill gagga med någon medlem i Thailand.

Får man fråga om det är ett nytecknat abonnemang, har för mig att de ändrade priserna nyligen?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, fru Chang är mycket nöjd med Skype då vi har trådlöst internet både hemma och i hennes massagelokal. Även jag kan använda hennes Skype på min iPhone om jag vill gagga med någon medlem i Thailand.

Får man fråga om det är ett nytecknat abonnemang, har för mig att de ändrade priserna nyligen?

Herr Chang har talat.

Nope, har haft det länge.. Men tidigare har jag suttit fast framför datorn när jag har Skypat..

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar använda något av dessa telefonkort,Asia-kortet fungerar mycket bra från mobil till mobil, har endast använt detta kort på senare tid, det är längre taltid på Asia-kortet. Star-kortet är billigt om man ringer från fast telefon i Sverige till Thaimobil, men blir dyrt om man ringer från mobil till mobil. Dessa kort säljer väl dom flesta asiatbutikerna.

post-3132-000960100 1287521005_thumb.jpg

post-3132-083310800 1287521024_thumb.jpg

Nackdelen med ASIA är att det tickar avgift fast man inte ringer så har man sällankontakt räcker kortet bara en tredje eller fjärdedel av utlovad samtalstid. Star är lite bättre där men ger bara hälften så lång utlovad tid.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har märkt oftare och oftare att mobilsamtalen avbryts efter några minuter i Sverige så att jag måste ringa upp igen. Är det bara jag som råkat ut för det? Eller är det fler? Hör av Er i sådana fall.

Jag börjar undra om telefonbolagen gör det eftersom de inte tjänar så mycket på själva samtalen utan mer på uppkopplingsavgiften. Jag provade Halebop under några månader, cirkus 8 av 10 samtal bröts efter några minuter, även comviq har jag märkt börjar bryta samtal efter några minuter. Jag vet att några av mina vänner här i Sverige har råkat ut för detta. Ska också säga att vi har olika mobiler. Vi är ålderdomliga av oss så ingen av oss har någon avancerad telefon, vi kan samtala och sända sms och ta lite suddiga bilder.

Hälsningar från en :blahblah22: gubben :kort:

PS

Som ni ser i min fråga så gäller det att jag har Comviq poppis 285 och kompisen har Comviq snackis, båda kontantkort, och det bryts efter några minuter, tror jag betalar 49 öre varje gång jag ringer upp och polaren tror jag betalar 69 öre. Jag ringde i förgår till en tjej på Filippinerna och det kostade tror jag 5 kronor för 1 minut.

När jag är nere i Thailand så märker jag inga problem med avbrutna samtal. Är detta något typiskt svenskt eller i hela Farangvärlden?

DS

:giggle: gubben :crazy:

Ändrades av gubben4906

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Har märkt detta både med 3 och Tele2 det senaste året ???? är det månde en viss profit hunger i vardande !!!!???

Christer/Arunee/Tawan

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Comviq Amigos och har av och till samma problem med att samtal bryts. Dessutom kan det ibland vara omöjligt att ringa till Thailand (tre pip i luren och inget mer händer) samt att tjejen kan ha svårt att komma fram till mig. Men det jag stör mig mest på är när man blir uppkopplad men inte får någon ton. Då tar Comviq både uppkopplingsavgift och minuttaxa :suicide: . Bedömmer att 5 - 10% av det laddade beloppet fösvinner på detta sätt. För jäkligt rent ut sagt.

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Har Comviq Amigos och har av och till samma problem med att samtal bryts. Dessutom kan det ibland vara omöjligt att ringa till Thailand (tre pip i luren och inget mer händer) samt att tjejen kan ha svårt att komma fram till mig. Men det jag stör mig mest på är när man blir uppkopplad men inte får någon ton. Då tar Comviq både uppkopplingsavgift och minuttaxa :suicide: . Bedömmer att 5 - 10% av det laddade beloppet fösvinner på detta sätt. För jäkligt rent ut sagt.

/Marlon

Jag ringer med Halebop ibland och då får jag ofta 3 pip i örat sen bryter det(eller typ upptaget ton fast hon inte pratar i telen.Ibland låter även uppringningstonen mycket konstig och då brukar det aldrig svara,bara att lägga på o ringa om.Det har även hänt att samtal har kopplats fel och hamnar hos någon helt okänd.Men när jag kommer fram brukar det iaf inte bryta.Nu bor ju tjejen ute på landet och där är det riktigt kass mottagning,men när jag är i Norge och ringer med Lebara tycker jag att det funkar mycket bättre. jag har dock lite dålig koll på hur mycket som dras på varje misslyckat samtal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringer med Halebop ibland och då får jag ofta 3 pip i örat sen bryter det(eller typ upptaget ton fast hon inte pratar i telen.Ibland låter även uppringningstonen mycket konstig och då brukar det aldrig svara,bara att lägga på o ringa om.Det har även hänt att samtal har kopplats fel och hamnar hos någon helt okänd.Men när jag kommer fram brukar det iaf inte bryta.Nu bor ju tjejen ute på landet och där är det riktigt kass mottagning,men när jag är i Norge och ringer med Lebara tycker jag att det funkar mycket bättre. jag har dock lite dålig koll på hur mycket som dras på varje misslyckat samtal.

Jo, det stämmer för Comviq också. Tre pip, upptagetton, "There is no acknowledgement for this number" röst, konstiga uppringningstoner (korta / långa signaler, signaler med efterföljande brus), mm. Enligt tjejen så ser det ut som om jag ringer från Bangkok när jag använder Comviq (hon får upp ett Bangkok nummer på displayen). När jag ringer med Telia så visas istället mitt nummer. Antar att Comviq använder någon typ av växel som står i Bangkok.

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

PS

Som ni ser i min fråga så gäller det att jag har Comviq poppis 285 och kompisen har Comviq snackis, båda kontantkort, och det bryts efter några minuter, tror jag betalar 49 öre varje gång jag ringer upp och polaren tror jag betalar 69 öre. Jag ringde i förgår till en tjej på Filippinerna och det kostade tror jag 5 kronor för 1 minut.

När jag är nere i Thailand så märker jag inga problem med avbrutna samtal. Är detta något typiskt svenskt eller i hela Farangvärlden?

DS

:giggle: gubben :crazy:

http://www.comviq.se/kontantkort_poppis.html

Poppis 285 kr (inkl 5000 fria SMS och 1000 fria MMS inom Sverige) Öppningsavgift99 öreRinga dygnet runt inom Sverige18 öre/minRinga telefonsvararen18 öre/minSkicka SMS5000 fria SMS inom Sverige (därefter 18 öre/SMS)Skicka MMS1000 fria MMS inom Sverige (därefter 69 öre/MMS)

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

PS

Som ni ser i min fråga så gäller det att jag har Comviq poppis 285 och kompisen har Comviq snackis, båda kontantkort, och det bryts efter några minuter, tror jag betalar 49 öre varje gång jag ringer upp och polaren tror jag betalar 69 öre. Jag ringde i förgår till en tjej på Filippinerna och det kostade tror jag 5 kronor för 1 minut.

När jag är nere i Thailand så märker jag inga problem med avbrutna samtal. Är detta något typiskt svenskt eller i hela Farangvärlden?

DS

:giggle: gubben :crazy:

http://www.tele2.se/mobilabonnemang/snackis.html

Snackis

19 öre till alla nät dygnet runt med Snackis!

  • <LI style="LINE-HEIGHT: 130%">49 kr/mån <LI style="LINE-HEIGHT: 130%">19 öre till alla
  • Samma pris till alla nät i Sverige

Snackis = abbonemang

Smilet

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...