Jump to content
IGNORERAD

Ni som bokar boendet i Thailand på nätet


Chiefen

Recommended Posts

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    2

  • Tallviking

    2

  • Packan

    2

  • Chiefen

    1

Mest aktiva i denna tråd

Vilka bokningssajter föredrar ni och varför?

R24 via Thailandresor.se eller KohChang.se

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

DirectRooms har jag bokat med många gånger. Fungerar klockrent och har bra priser. Länken har du Här

Alternativt bokar jag med hotellens egna websidor, men oftast bara om jag redan känner till hotellet och vet exakt vad jag vill ha.

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Boka enbart en natt.

Du vet inte om ditt rum kommer att vara bredvid en byggplats.:suicide:

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns annars klassikern hotels.com men dom har inte så mycket att välja på i Thailand

R24 och flera andra har en klart bra sak. Användarrecensioner om hur tidigare gäster upplevt vistelser på hotellet avseende olika aspekter. Klart nyttig läsning som baland till alla fina foton och beskrivningar som hotellet lagt mycket pengar för att få till

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar jämföra priser från flera olika bokningssajter, slutar oftast med att jag bokar med Agoda.

Dom är nästan alltid billigast. :great:

I Bangkok är det nästan ett måste att boka via en bokningssajt, pga att "Walk In" priset oftast är mycket högre än priset du får på sajten.

T.ex. bodde en del på Ambassador tidigare, betalade via Agoda 1200-1500 för ett rum, kom man dit utan bokning, då var det den sk. "Walk In" raten som gällde - ca. 4500 baht... :crazy:

Ändrades av Fisken
Link to comment
Dela på andra sajter

sawadee.com eller Agoda.com bra priser och ett stort urval på bra hotell har använt de i många år och aldrig haft strul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sawadee.com har jag bokat på flertal ggr. När jag har jämnfört så är många av deras priser bäst.. inte alltid mest oftast.

Man får snabba svar.. oftast inom ett par min om det finns plats på det önskade hotellet.

säker betalning.

Finns säkert flera bra siter, men jag håller mig till www.sawadee.com

/Stefan

Boka på Sawadee.com

Ändrades av StefanJ

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Agoda é min melodi :great:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar jämföra priser från flera olika bokningssajter, slutar oftast med att jag bokar med Agoda.

Dom är nästan alltid billigast. :great:

I Bangkok är det nästan ett måste att boka via en bokningssajt, pga att "Walk In" priset oftast är mycket högre än priset du får på sajten.

Det var (är?) samma i Singapore fast det gick att boka på flygplatsen hos agenterna som fanns där. Jag var där på mitten av 90 talet och

walk in priset var minst det dubbla mot att boka på flygplatsen.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt Asia Travel, Sawadee, r24 och Agoda och aldrig haft några problem med någon av dom. Asia Travel har den fördelen att betalning sker oftast direkt till hotellet, så ingenting dras från kontot i förväg, Agoda ger väldigt bra kurs (senast bättre än Xe.com!) och betalning görs i SEK till deras Svenska kontor, inga valutaväxlingsavgifter etc. från kreditkortsbolaget således. Smidigt och bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tyvärr bara dåliga erfarenheter av Agoda. De gånger jag bokat där har jag senare hittat samma hotellrum till lägre pris hos exempelvis hotels.se. Agoda har en "prisgaranti" som är vatten värd. Den säger att om man hittar motsvarande rum till lägre pris inom en viss tidsperiod efter man har bokat så betalar de tillbaka mellanskillnaden. Känns ju tryggt att veta, om det fungerar vill säga :crazy: . Jag hittade som sagt exakt samma rum och samma villkor på en annan site och skickade skärmdump samt länk till Agoda. Tog flera dagar innan de svarade och när det gjorde det så hävdade de att det var olika villkor. Jag verkligen lusläste dessa på båda sidorna och skickade texterna till Agoda. Återigen så tar det flera dagar innan de svarar. De hävdade återigen att det är olika villkor, trots att det uttryckligen i texterna framgår att det är samma. Goddag yxskaft :sFun_duh: . Efter många mail fram och tillbaka så slutade det med att jag checkade in på hotellen och aldrig hörde något från Agoda igen. Kan bara konstatera att de inte ville förstå eller göra rätt för sig. Man är totalt utlämnad, är helt och hållet de som bedömmer om man ska få utnyttja "prisgarantin" eller ej och det går inte att föra en dialog.

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand bokar jag ALDRIG hotell i förväg och kommer inte göra det i framtiden heller.

Kommer jag till ett nytt ställe, tar jag in på första bästa hotell för en natt och kollar sedan SJÄLV för bästa alternativ i omgivningen. Det behöver inte vara det billigaste hotellet, men det skall matcha mina kriterier där ambiente och atmosfär spelar en ganska stor roll.

Naturligtvis kollar jag på internet i förväg och jag brukar sedan uppsöka de ställen som jag kommer ihåg, bara för att kolla hur sanningsenligt beskrivningen sammanfaller med verkligheten. Där får jag varje gång belägg för att ALDRIG lita på den beskrivning som ges. Viktiga fakta ang. läge, närhet till strand och centrum, följdkostnader (el, tvätt, transporter, pågående byggarbeten etc.) förtigs och de fina bilderna från poolen är inte sällan hämtade från ett annat hotell som ingår i familjeföretaget.

M.a.o. finns det ingen bättre strategi än att välja endast de alternativ som man har sett med egna ögon. Det kan hända att man då betalar lite för mycket den första natten, men dessa pengar får man tillbaks med råge när man sedan kollar på egen hand. Och inte bara billigare blir det, utan även mycket angenämare, eftersom man då har chansen att hitta sitt "smultronställe".

M.v.h.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand bokar jag ALDRIG hotell i förväg och kommer inte göra det i framtiden heller.

Kommer jag till ett nytt ställe, tar jag in på första bästa hotell för en natt och kollar sedan SJÄLV för bästa alternativ i omgivningen. Det behöver inte vara det billigaste hotellet, men det skall matcha mina kriterier där ambiente och atmosfär spelar en ganska stor roll.

Naturligtvis kollar jag på internet i förväg och jag brukar sedan uppsöka de ställen som jag kommer ihåg, bara för att kolla hur sanningsenligt beskrivningen sammanfaller med verkligheten. Där får jag varje gång belägg för att ALDRIG lita på den beskrivning som ges. Viktiga fakta ang. läge, närhet till strand och centrum, följdkostnader (el, tvätt, transporter, pågående byggarbeten etc.) förtigs och de fina bilderna från poolen är inte sällan hämtade från ett annat hotell som ingår i familjeföretaget.

M.a.o. finns det ingen bättre strategi än att välja endast de alternativ som man har sett med egna ögon. Det kan hända att man då betalar lite för mycket den första natten, men dessa pengar får man tillbaks med råge när man sedan kollar på egen hand. Och inte bara billigare blir det, utan även mycket angenämare, eftersom man då har chansen att hitta sitt "smultronställe".

M.v.h.

//Singha711

Håller helt med dig. Lätt att bli lurad av bilder och allmän information om ett hotell.

Bilder kan tex. vara tagna då hotellet var helt nybyggt.

Jag brukar kolla upp ett par olika ställen i området där jag tänkt att bo. Sen tar man helt enkelt in och ser om man blir nöjd. Är man inte det, så kollar man upp något annat i området.

Detta kan ju givetvis skapa problem om ställena skulle vara fullbokade, men det har jag aldrig varit med om.

Edit:

Har ett par gånger bokat rum för en natt via r24 och sawadee. Det har som sagts tidigare fungerat bra.

Ändrades av Packan
Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

http://www.latestays.com

Perfekt om man som jag alltid är ute i sista sekunden.

Då jag har hus där nere brukar det mest bli bokningar en natt i Bangkok och några nätter om man får lust att göra en utflykt och då fungerar latestays.com klockrent.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

พี่ตา

Jag har tyvärr bara dåliga erfarenheter av Agoda. De gånger jag bokat där har jag senare hittat samma hotellrum till lägre pris hos exempelvis hotels.se. Agoda har en "prisgaranti" som är vatten värd. Den säger att om man hittar motsvarande rum till lägre pris inom en viss tidsperiod efter man har bokat så betalar de tillbaka mellanskillnaden. Känns ju tryggt att veta, om det fungerar vill säga :crazy: . Jag hittade som sagt exakt samma rum och samma villkor på en annan site och skickade skärmdump samt länk till Agoda. Tog flera dagar innan de svarade och när det gjorde det så hävdade de att det var olika villkor. Jag verkligen lusläste dessa på båda sidorna och skickade texterna till Agoda. Återigen så tar det flera dagar innan de svarar. De hävdade återigen att det är olika villkor, trots att det uttryckligen i texterna framgår att det är samma. Goddag yxskaft :sFun_duh: . Efter många mail fram och tillbaka så slutade det med att jag checkade in på hotellen och aldrig hörde något från Agoda igen. Kan bara konstatera att de inte ville förstå eller göra rätt för sig. Man är totalt utlämnad, är helt och hållet de som bedömmer om man ska få utnyttja "prisgarantin" eller ej och det går inte att föra en dialog.

/Marlon

Aldrig använt agoda,,men provade att jämföra då jag alltid är intresserad av bra tips. Men priset jag fick då var 5 356 thb mot 4050 då jag bokade direkt via hotellets sida. Dvs ett otroligt stort påslag och inget jag skulle använda mig av. Det lönar sig alltid att kolla runt, även ni som fastnat för Agoda,, det kan finnas bättre alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

De få gånger vi bokat via nätet har vi används oss av booking.com.

Har funkat alldeles utmärkt,de vill bara ha kortnr. för att bekräfta bokningen sedan betalar man direkt till hotellet.

Bokningen är fri att avboka fram till ca. 2dagar innan ankomst.

Prismässigt tror jag att de ligger hyfsat till, jämförde en bokning mellan dem och sawasdee.com på ett medelklasshotell,

och då var booking.com 300baht billigare per natt.

Mvh,Robbe

Ändrades av ubon-robbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...