Jump to content
IGNORERAD

Ni som bokar boendet i Thailand på nätet


Chiefen

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Varierar från bokning till bokning. Har använt bla www.Agoda..com , www.Asiarooms , www.latestay.com , www.hotels.com, , www.bookings.com , www.hostels.com mm

www.hostels.com är riktigt bra på mindre guesthouse.

www.latestay.com är riktigt bra på sena fynd.

Ibland har den ena bokningssajten varit bäst och ibland den andra varit bäst. Men hyfsat ofta blir det bara bokat någon natt åt gången och sedan får man leta sig fram. Innan vi fick barn körde vi den metoden allt som oftast, men det är lite skönt att veta vart man ska bo om man reser med barn. Enligt vad jag har märk är det lättare att hitta fynd på nätet om man ska bo på lite bättre boenden medans mindre guesthouse oftast är billigare att bara knalla in.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    2

  • Tallviking

    2

  • Packan

    2

  • Juha

    1

Mest aktiva i denna tråd

GammalDansken

Det var (är?) samma i Singapore fast det gick att boka på flygplatsen hos agenterna som fanns där. Jag var där på mitten av 90 talet och

walk in priset var minst det dubbla mot att boka på flygplatsen.

Fördelen med walk-in priset är att det ofta går att pruta till det halva.

Beställer (och betalar) man via nätet är priset liksom färdigdiskuterat :-)

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Agoda é min melodi :great:

Har fungerat fint för mig med :)

Tja.

www.latestay.com är riktigt bra på sena fynd.

Ibland har den ena bokningssajten varit bäst och ibland den andra varit...

Inga problem med www.latestay.com heller :dance1:

Ändrades av Songkran

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Nu har vi startat ett samarbete med Agoda Sverige och deras sökruta finns längst ner på alla MPRs sidor.

För er som vill boka via Agoda alltså.

Trevlig helg och god jul. jap.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hej! (välkomnar mig själv till forumet efter att ha tjuvläst länge;)

Jag tycker det beror på lite vart man ska och när man ska vara där och vilken standard man är ute efter. Åker man peakseason så kan många av de bättre hotellen vara fulla. Ska man däremot stanna längre och kommer ned tidigare eller senare så funkar det kanon att bara traska in och pruta till ett bra pris. Jag fördrar att boka ett par nätter på nätet iaf och försöker glömma att det är lite dyrare bara för att jag tycker det är drygt att ränna runt och leta boende direkt efter att man flygit långt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har alltid bokat med Asiarooms.com och det har funkat utmärkt, gjorde en liten studie mellan Asiarooms och Agoda

och alla rum/villor jag hittade var billigare med asiarooms och de hade ett bättre urval på rum/bungar...(koh samui 6 dagr i mars)

Tycker att Agoda siten är lite stressande då det kommer upp popupp fönster med info att tex senaste bokningen var för 50 minuter sedan.

eller det är 4 st till som tittar på det här hotellet..sånt suger tycker jag.när man skall boka på Agoda så finns ingen totalsumma på bokningen bara

priset per rum och natt...samt The room is available. We can only hold the room for the next 20 minutes.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Har använt Agoda flera gånger, alltid med gott resultat.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också bokat via Agoda i Thailand och Cambodja

Dubbelrum från 100-300 svenska.

Smidigt och bra. Inga problem.

Ha de

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...