Jump to content
IGNORERAD

Dubbelmoral på högsta nivå

stugan5
 Dela

Recommended Posts

• Svar 60
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• BaBoo

16

• Soengsang

8

• GammalDansken

4

• Khemmarat

4

Mest aktiva i denna tråd

Politiker den nya adeln :suicide:

Och det räcker inte att rösta in andra ,dom är like goda kålsupare allihop :sFun_duh:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Börjar nu folk förstå ordet politikerförrakt. och att ett sådant parti som SD vinner träng. Politikerna i alla partier hånar oss. Jag vill minska antalet politiker i riksdagen till max 29 och personval. Ett års lön när dom åker ut sedan samma regler som alla andra.

Dela på andra sajter

Börjar nu folk förstå ordet politikerförrakt. och att ett sådant parti som SD vinner träng. Politikerna i alla partier hånar oss. Jag vill minska antalet politiker i riksdagen till max 29 och personval. Ett års lön när dom åker ut sedan samma regler som alla andra.

Att dom tvingas säga upp sig från ett vanligt jobb för att få lov att tjäna folket kan aldrig vara andras problem - klart att dom får skylla sig själva.

Tveksamt om dom öht ska ha lön för arbetet ty att vara politiker vara sig det är i kommun, län eller stat är ju ett kall.

Vanvördigt till den milda graden att det borde förbjudas, att kalla det för ett arbete i demokratins tjänst och till gagn för oss alla.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Att dom tvingas säga upp sig från ett vanligt jobb för att få lov att tjäna folket kan aldrig vara andras problem - klart att dom får skylla sig själva.

Tveksamt om dom öht ska ha lön för arbetet ty att vara politiker vara sig det är i kommun, län eller stat är ju ett kall.

Vanvördigt till den milda graden att det borde förbjudas, att kalla det för ett arbete i demokratins tjänst och till gagn för oss alla.

Har rätt till tjänstledighet för politiskt uppdrag och skall inte behöva säga upp sig.

Är det rimligt att en politker skall ha ersättning i tex. 12 års tid efter avslutad politiskt arbete?

Dela på andra sajter

Har rätt till tjänstledighet för politiskt uppdrag och skall inte behöva säga upp sig.

Är det rimligt att en politker skall ha ersättning i tex. 12 års tid efter avslutad politiskt arbete?

Testa tanken att du själv är borta från ditt arbete i säg 8 år.

Är du en tillgång för företaget när du utnyttjar din rätt att komma tillbaka?

Jag tycker det är rimligt att få ersättning i vilket antal år som helst beroende på omständigheterna

och alldenstund att annan inkomst alltid minskar ersättningen.

Du får ju inte heller den typ ersättning för 3 månaders tjänst så argumentet har, som det framförs här, en lätt unken doft av populism över sig, även om det utformas som en fråga.

Men är man politikerföraktare så är man :-)

Ändrades av GammalDansken

Dela på andra sajter

Jag tycker det är rimligt att få ersättning i vilket antal år som helst beroende på omständigheterna

Du får ju inte heller den typ ersättning för 3 månaders tjänst så argumentet har, som det framförs här, en lätt unken doft av populism över sig, även om det utformas som en fråga.

Humor på hög nivå.

Bra där GD...!!! great.gif

Dela på andra sajter

Det finns ju en liten tanke bakom detta system med pension från riksdagen, nämligen att ledamöter inte ska vara rädda att rösta efter sin egen övertygelse som dom förhoppningsvis blivit valda för. Inte nödvändigtvis följa partilinjen vilket ju kan få konsekvenser.

Men jag håller med om att dessa förmåner verkar missbrukas, och då från alla partier.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Det är väl ditt eget ansvar att se till att du är "anställningsbar" hålla sej uppdaterad inom yrkesområdet t.ex istället för att

fjärma sej totalt från den verklighet "vanliga" mäniskor lever i ?

Har du ett arbete i ett företag och inte vidareutbildar dej kommer du efter ganska så kort tid inte ha jobbet kvar

och glöm att få lön fram till ordinarie pensionålder

Ändrades av Khemmarat

Dela på andra sajter

Varför skall inte tex. vanliga A-kasse regler gälla en politiker?

Denna gång kanske du kan svara utan populistiskt publikfrieri i form av antydningar om politikerförakt av alla som kanske inte håller med dig..men det kanske är att kräva lite mkt av dig.

Ändrades av wille
Dela på andra sajter

Självklart borde vanliga a-kasse regler gälla även politiker men det kommer antagligen aldrig att hända då dom själva bestämmer hur sånt ska skötas.

Tror knappast att dom skulle gå med på att få endast 13600:- före skatt som är det högsta man kan få.

Dela på andra sajter

Självklart borde vanliga a-kasse regler gälla även politiker men det kommer antagligen aldrig att hända då dom själva bestämmer hur sånt ska skötas.

Tror knappast att dom skulle gå med på att få endast 13600:- före skatt som är det högsta man kan få.

Du kan ju få högre ersättning är så genom ditt fack under en tid, de flesta fack har väl inkomstförsäkring som medlemsförmån.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Dela på andra sajter

Du kan ju få högre ersättning är så genom ditt fack under en tid, de flesta fack har väl inkomstförsäkring som medlemsförmån.

Vissa fackförbund har inkomstförsäkring som medlemsförmån men ej alla.

Dela på andra sajter

Vissa fackförbund har inkomstförsäkring som medlemsförmån men ej alla.

aha, jag trodde alla hade det i olika former.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Dela på andra sajter

aha, jag trodde alla hade det i olika former.

Jag trodde också det förut men där hade man fel.

Vet ju ej exakt vilka som ej har det förutom att jag vet att iallafall GS ej har det.

Dela på andra sajter

GammalDansken har rätt som vanligt, snubben övar argumentationsteknik här på MPR, rättfärdigare människa sällan skådad, jag tror han är jesus.

Skål! :drinks:

Dela på andra sajter

Politikerförakt kommer från så mycket annat, men jag håller med dig. Självklart så kommer inte SD-politikerna att tacka nej till klirr i kassan efter mandatperioden, men jag hoppas vi slipper dom sen.

Dela på andra sajter

Politikerförakt kommer från så mycket annat, men jag håller med dig. Självklart så kommer inte SD-politikerna att tacka nej till klirr i kassan efter mandatperioden, men jag hoppas vi slipper dom sen.

Hoppla!

SD är folkvalda, är det så svårt att acceptera?

Dom ska ånjuta samma förmåner som alla andra.

Tror inte du slipper SD, att ett missnöjes parti får så många röster kanske innebär att folk inte är helt nöjda med invandringspolitiken?

Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Hoppla!

SD är folkvalda, är det så svårt att acceptera?

Dom ska ånjuta samma förmåner som alla andra.

Tror inte du slipper SD, att ett missnöjes parti får så många röster kanske innebär att folk inte är helt nöjda med invandringspolitiken?

Lätt att se hur det kan bli om man tittar på vårt grannland: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=4104687

Dela på andra sajter

Alla våra nordiska grannar har ett främlingsfientligt parti i riksdagen, vi var den sista humana bastionen.

Hur man än vrider och vänder på det är folk missnöjda, hur kan det komma sig?

Är det verkligen så att även om vi bor i det mest rättvisa, jämställde och demokratiska landet i världen så är

folk inte nöjda ? :sFun_duh:

Konstigt eller som en politiker skulle ha uttryckt det "Det hadde jag ingen aaaaaning om, vi tillsetter en utredning och

bildar en referensgrupp omedelbart "

Dela på andra sajter

Denna gång kanske du kan svara utan populistiskt publikfrieri i form av antydningar om politikerförakt av alla som kanske inte håller med dig..men det kanske är att kräva lite mkt av dig.

När du talar om politikerförakt tycker jag du bör specificera om du med "en politiker" avser en riksdagspolitiker, en kommunalpolitiker eller en av de många många tusen som jobbar ideellt i kommunala nämnder och styrelser.

För 99 procent gäller vanliga A-kassaregler.

Att inte dra alla över en kam kanske är att kräva för mycket av dig?

Det är ju lättare att bara håva ur sig att det är orättvist att "politiker" kan få ersättning i 12 år.

Så lätt, att tanken om publikfrieri och politikerförakt ligger nära till hands.

Dela på andra sajter

Är det verkligen så att även om vi bor i det mest rättvisa, jämställde och demokratiska landet i världen så är

folk inte nöjda ? :sFun_duh:

Konstigt eller som en politiker skulle ha uttryckt det "Det hadde jag ingen aaaaaning om, vi tillsetter en utredning och

bildar en referensgrupp omedelbart "

Nåja var inte ens ett försök från din sida och svårt att läsa om du är ironisk eller inte.

Hur som haver, det finns massor värdelösa människor, svarta som vita. Hur man än vill skjuta av drägget som inte bidrar då så men inte det.

Wwax som tycker alla "socoialister" och VPK'are är arbetskygga fetknoppar och det är deras jävla AFA fasoner som banade SD's väg till riksdagen.

Ändrades av Wwax
Dela på andra sajter

Nåja var inte ens ett försök från din sida och svårt att läsa om du är ironisk eller inte.

Inte forsök till vad ? och det var ironisk menad

Dela på andra sajter

Därför att anställningstryggheten är något reducerad då det är val minst vart 4:e år.

Valbare Arne

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...