Jump to content
IGNORERAD

Malaysia Airlines "ändra biljett"?

Budthai

Recommended Posts

Hej! Landar i Kuala Lumpur runt 6 på morgonen den 1 januari och vårat flyg till BKK går inte förens 15:15. Men gör man en sökning på deras hemsida finns det 2 flighter innan våran (09.10, 12.25) Någon som vet om man kan gå och prata med dom vid disken när man landat och få åka med någon av dom tidigare flighterna?

Mvh

Dela på andra sajter

Varför inte försöka boka om där du köpte biljetten?

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

Hej! Landar i Kuala Lumpur runt 6 på morgonen den 1 januari och vårat flyg till BKK går inte förens 15:15. Men gör man en sökning på deras hemsida finns det 2 flighter innan våran (09.10, 12.25) Någon som vet om man kan gå och prata med dom vid disken när man landat och få åka med någon av dom tidigare flighterna?

Mvh

Bara att gå till disken och fråga, koppla på värsta charmen så slipper ni kanske och pröjsa extra :)

Dela på andra sajter

Bokat genom flygpoolen och dom har tydligen ingen möjlighet att boka om. Varför vet jag inte!

Får försöka mig på Khun Somtam's tips :) Gör dock inget om man behöver pröjsa några 100-lappar för kostar ju endå en del att fördriva runt 9 timmar!

Mvh

Dela på andra sajter

Flygbolagen vill fylla sina flygplan varför det skapas kombinationer där man tvingas vänta lång tid. De två tidiga flighterna är med stor sannolikhet ganska fullbokade. Hade ni bokat riktigt långt i förväg hade troligen någon av de tidiga avgångarna varit en del av biljetten istället. Men självklart ska ni gå och fråga, är det fullt be att få stå på stand-by lista. Se dock till så att ni har kvar era ordinarie platser om ni inte kommer med någon av de tidiga avgångarna.

/Marlon

Dela på andra sajter

Pröva direkt med MH, dom brukar inte vara helt omöjliga.

Nordic Asia Pacific Ltd

Sturegatan 6, 4th Floor

SE-11435 Stockholm

Sweden

Reservations: +46 0 8 505 300 50

Fax: +46 0 8 242 267

Nordic Asia Pacific Ltd

Vasaplatsen 8, 41134 Gothenburg

Sweden

General: +46 31 182 220

Fax: +46 31 182 046

Dela på andra sajter

Flygbolagen vill fylla sina flygplan varför det skapas kombinationer där man tvingas vänta lång tid. De två tidiga flighterna är med stor sannolikhet ganska fullbokade. Hade ni bokat riktigt långt i förväg hade troligen någon av de tidiga avgångarna varit en del av biljetten istället. Men självklart ska ni gå och fråga, är det fullt be att få stå på stand-by lista. Se dock till så att ni har kvar era ordinarie platser om ni inte kommer med någon av de tidiga avgångarna.

/Marlon

Ok tack för svaret. Tyckte endå vi boka ganska långt innan (4.5 månad) men men kanskte ska boka 1år innan till nästa resa :)

Mvh

Pröva direkt med MH, dom brukar inte vara helt omöjliga.

Nordic Asia Pacific Ltd

Sturegatan 6, 4th Floor

SE-11435 Stockholm

Sweden

Reservations: +46 0 8 505 300 50

Fax: +46 0 8 242 267

Nordic Asia Pacific Ltd

Vasaplatsen 8, 41134 Gothenburg

Sweden

General: +46 31 182 220

Fax: +46 31 182 046

oj bra tips. Ska ringa ditt det första jag gör på Måndag! Stort tack!

Mvh

Dela på andra sajter

Fortsätter lite på resekombinationer och priser. Tycker mig kunna se på ex. Flygresor.se och liknande sidor, inte bara hur priserna förändras, utan även hur resornas kombinationer förändras över tiden. Låååångt i förväg kan man köpa direktflyg och resor med korta väntetider till bra priser. Sen börjar dessa ta slut och då kombineras resor med längre väntetider ihop och säljs till förhållandevis bra priser. Mot slutet är de flesta resor dyra och direktflygen oftast sjukt dyra. Men, det finns undantag. Man kan nära inpå en planerad resa hitta bra priser om man är flexibel med in och utrese datum eller om man har tur och stöter på en kampanj.

/Marlon

Dela på andra sajter

Mvh

"I have been there."

I samma situation försökte jag på alla sätt att boka om biljetten till in tidigare flight i KL men det gick jag bet på och fick snällt vänta hela dagen, kan reka att lösa in sig på loungen där när man väntar, det är inte speciellt dyrt vill jag minnas.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Tänk då bara på att inte checka väskorna hela vägen till BKK, skulle ni komma med ett tidigare plan i KL så är era väskor fortfarande checkade in på det senare planet.

Men varför inte ta flygplatståget in till KL och strosa runt där ett par timmar?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Tänk då bara på att inte checka väskorna hela vägen till BKK, skulle ni komma med ett tidigare plan i KL så är era väskor fortfarande checkade in på det senare planet.

Men varför inte ta flygplatståget in till KL och strosa runt där ett par timmar?

Jo om vi inte lyckas boka om så blir det så. Skrivit en tråd med den frågan i ett annat inlägg för ett par veckorsen, så blir tåget till KL City om vi inte kan boka om! Och blir heller inget problem för oss med väskor då vi bara åker med handbagage ner :) Tack för tanken iaf.

Mvh

Dela på andra sajter

Hej

Hadde for mig att bagage och passagerare alltid foljs at pa samma flyg, om inte annat sa av sakerhets skal.

Nagon som vet?

boh

Dela på andra sajter

Hej

Hadde for mig att bagage och passagerare alltid foljs at pa samma flyg, om inte annat sa av sakerhets skal.

Nagon som vet?

boh

jo

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...