Jump to content
IGNORERAD

Sveriges bästa vodka?

Babysnake
 Dela

Recommended Posts

Håller med Vikingen Vind i Seglen e bäst.

Så har vi Nordfjord dessutom.

Snake

Bättre ringla än vingla.

Dela på andra sajter

Om man ska ha vodkan att göra drink på så är det inte många som kan känna skilnad på vilken vodka det är. Här kan man verkligen säga att image säljer.Det viktiga är att allt du har i glaset är ordentligt kallt annars smakar allt illa.

Ska man dricka snaps så föredrar jag själv en aquvavit, gärna OP, Aahlborgs jubileum eller Linie. Inte långt kvar till midsommar nu... :drinks:

"When I find myself in times of trouble, Bloody Mary comes to me"..

Dela på andra sajter

Om man ska ha vodkan att göra drink på så är det inte många som kan känna skilnad på vilken vodka det är. Här kan man verkligen säga att image säljer.Det viktiga är att allt du har i glaset är ordentligt kallt annars smakar allt illa.

Ska man dricka snaps så föredrar jag själv en aquvavit, gärna OP, Aahlborgs jubileum eller Linie. Inte långt kvar till midsommar nu... :drinks:

Håller med i ALLTgreat.gif. MVH HNjap.gif Fan får ändra migsFun_duh.gif allt utom rödmarkerat.. MVH HN Den obeslutsamma whoco5.gif

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Har packat ner snappsvotka till midsommar, 2 btl "Ruski standart platium" ( en av Rysslands enl mig bästa votka) och en OP...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nog fan finns det skillnad på vodka allt.. Har testat ett par olika nu under resan och det är fan bara Absolut och Finlandia som går att dricka.. :drinks:

Edit: Blev serverad från en smirnoff förut innehållande rävgift, så det törs jag inte smaka på längre..

Ändrades av knasen
Dela på andra sajter

Har packat ner snappsvotka till midsommar, 2 btl "Ruski standart platium" ( en av Rysslands enl mig bästa votka) och en OP...

Ja Russki Standard är jäkligt bra, en av de bästa jag smakat.

Jag brukade jämt köpa med mig den när jag "pendlade" till Estland förut.

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Dela på andra sajter

Är det den Vodkan som är så jävla svindyr?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Håller med MBFPK, om att Kronvodka är bra, kanske bättre än Absolut, inte sämre iaf.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Och jag som hela tiden har trott att det var Owe Thörnkvist som hade skrivet låten ( Har Googlat ) Bra Tallviking Komer just på att jag har sett den med Anita Strandell mfl Ang. Vodkan Den bästa jag har druckit är en Polsk sort med enliten röd flagga på etiketten billig var den oxå Det var på den tiden CCCP "gästade" landet

Offe

Dela på andra sajter

gillade den här som man blev bjuden på senast i Monaco.

post-8121-0-18545100-1307035381_thumb.jp

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Dela på andra sajter

Guest Incinerator

Koskenkorva så klart :great:

Ska vi snacka korva, så är det inget som slår Dunkenkorvan!

Dela på andra sajter

Hej.

Vilken är Sveriges bästa vodka?

Själv kör jag alltid Kronvodka.

Anledning? Den största anlednngen är att jag gillar att förvara min vodka i frysen och Kronvodka är ju som ni vet en av dom siata svenska vodkamärkena som säljs som 40%, så man kan ta ut vodkan klarrinnande även efter en-två veckor i frysen.

Anlednng två är ju den ickesmaken och ickelukten som finns hos Kronvodka. Klar och fin!!

Din favorit och varför??

/mvh

Hejsan

Absolut Vodka håller också 40 %...och det går utmärkt att ha den i frysen i både en, två och flera veckor...men det blir svårt, den är alldeles för god för att bli liggandes så länge.

Kronvodka tycker jag är en hyfsad vodka men inte i klass med Absolut. Det är en, enligt min mening, tydlig skillnad och åtminstone jag, blir mera tung i huvudet dagen efter om jag snapsat på Kron i stället för Absolut.

Rent allmänt så är det en fröjd att smaka en iskall snaps vodka till en god bit mat eller ost. Det är en utmärkt ide att förvara vodkan i frysen och när man tar ut den så blir flaskan immig och detta förstärker på något sätt hela upplevelsen då det hela är estetiskt tilltalande.

Jag gillar ju egentligen Skåne akvavit bäst men jag sticker inte under stolen med att en eller flera kalla vodka snapsar sitter väldigt fint. Att blanda vodkan med ex cola tycker jag är rent och skärt spritmissbruk, synd och skam att förstöra den ypperliga vodka smaken på detta sätt.

MVH Nonki

Dela på andra sajter

Ja Nonki en skåne till surströmmingen gör inte ont eller hur?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Ja Nonki en skåne till surströmmingen gör inte ont eller hur?

Så sant, Odin.

Den gör en jäkla skillnad.

Från katastrof till himmelrike.. :whistle:

MVH Nonki

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...