Jump to content
IGNORERAD

Lägenhetshotell på Samui


Packan

Recommended Posts

Jag har tidigare bott på stället som ligger vid Chaweng Lake (Lake view-sidan). Ett rum där är billigt, men rummen är slitna och internetuppkopplingen är under all kritik. Polaren blev även av med 15 tusen baht där.

Jag vet att det finns ett liknande, hyffsat nybyggt komplex på andra sidan Sjön.

Svårt att förklara vart det ligger, då jag själv inte är helt hundra.

Men om man står vid Family Mart på hörnet vid Soi Reggae och kör emot Chaweng Stadium, men istället viker av snett höger och bort där igenom.

Jag tror stället heter, eller åtminstone kallas något med 3st bokstäver. PCK, eller något liknande.

Någon som vet vilket ställe jag menar?.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tidigare bott på stället som ligger vid Chaweng Lake (Lake view-sidan). Ett rum där är billigt, men rummen är slitna och internetuppkopplingen är under all kritik. Polaren blev även av med 15 tusen baht där.

Jag vet att det finns ett liknande, hyffsat nybyggt komplex på andra sidan Sjön.

Svårt att förklara vart det ligger, då jag själv inte är helt hundra.

Men om man står vid Family Mart på hörnet vid Soi Reggae och kör emot Chaweng Stadium, men istället viker av snett höger och bort där igenom.

Jag tror stället heter, eller åtminstone kallas något med 3st bokstäver. PCK, eller något liknande.

Någon som vet vilket ställe jag menar?.

Hej kan det vara någon av dessa?

Rose and Crow

post-6248-080319400 1286747183_thumb.jpg

Akwa Guesthouse

post-6248-056230900 1286747386_thumb.jpg

Båda ligger ungefär här

bbb.bmp

post-6248-080319400 1286747183_thumb.jpg

post-6248-056230900 1286747386_thumb.jpg

bbb.bmp

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du här mr?

post-5548-080978600 1286748017_thumb.jpg

Exakt den. Den ville inte för mig.

Vet inte om det är åt det hållet Packan menar

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakt den. Den ville inte för mig.

Vet inte om det är åt det hållet Packan menar

Det är åt det hållet jag menar. Kanske aningen mera åt väst, men som sagt svårt att sätta på kartan.

Jag tror inte det är något utav ställena som du länkade. Det jag menar är ett ganska stort hus, som står avskilt/fritt från någon annan byggnad.

Ser ut som ett hyreshus, skulle tippa på 5-6 våningar. Ganska avlång byggnad.

Ändrades av Packan
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är åt det hållet jag menar. Kanske aningen mera åt väst, men som sagt svårt att sätta på kartan.

Jag tror inte det är något utav ställena som du länkade. Det jag menar är ett ganska stort hus, som står avskilt/fritt från någon annan byggnad.

Ser ut som ett hyreshus, skulle tippa på 5-6 våningar. Ganska avlång byggnad.

Okej. Jag tror jag vet vilket hotell du menar men vet inte vad det heter.

Juha borde veta eller ivf kunna kolla upp det

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej. Jag tror jag vet vilket hotell du menar men vet inte vad det heter.

Juha borde veta eller ivf kunna kolla upp det

Okej. Jag tror det är ganska obebyggt runt själva kåken, för det är, eller iaf var ganska mörkt när man åkte förbi nattetid.

Får kolla med Juha. Tack för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Chaweng Park Place var där jag bodde sist. Jag menar på andra sidan Chaweng Lake ;)

Edit: kanske bör tillägga att stället jag menar inte ligger jättenära Chaweng Lake, bara tog det som ett exempel för att kunna förklara lite vart jag menar.

Många Thais rekommenderade detta ställe, men jag brydde mig aldrig om att komma ihåg namnet, eller kolla upp det närmare. Ångrar det nu :huh:

Ändrades av Packan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tidigare bott på stället som ligger vid Chaweng Lake (Lake view-sidan). Ett rum där är billigt, men rummen är slitna och internetuppkopplingen är under all kritik. Polaren blev även av med 15 tusen baht där.

Jag vet att det finns ett liknande, hyffsat nybyggt komplex på andra sidan Sjön.

Svårt att förklara vart det ligger, då jag själv inte är helt hundra.

Men om man står vid Family Mart på hörnet vid Soi Reggae och kör emot Chaweng Stadium, men istället viker av snett höger och bort där igenom.

Jag tror stället heter, eller åtminstone kallas något med 3st bokstäver. PCK, eller något liknande.

Någon som vet vilket ställe jag menar?.

Om du står vid Family Mart och följer Soi Reggae mot Petch Buncha Stadium, då passerar du Chaweng Stadium redan efter ca. 50m.

Ytterligare 200m så passerar du det nybyggda Laem Din Hotel, men det är ganska dyrt.

Där Soi Reggae slutar(eller rättare sagt börjar) finns Petch Buncha Stadium och ett ekonomi Hotell i korsningen.

Tar du då till höger, så finns ett 7eleven direkt på vänster sida, Bara några meter senare finns ett skapligt nybyggt hotell/apt också till vänster.

Hela det här området ligger i Laem Din Market, vilket kan vara trevligt, mycket god mat och billig shopping.

Mindre trevligt är att Petch Buncha kör reklam hela dagarna i urusla högtala på mycket hög volym.

Så om du inte vill höra dessa från morgon till kväll, så rekommenderar jag ett annat ställe.

Du har säkert hört dem "Lady and gentlemen, tonight champion of the champions, buy your tickets earlier.." osv :diablo:

Edit: Högtalarna jag syftar på sitter vid Petch Buncha Stadium, men de spelar samma band som på bilen ovan HELA dagarna...

Ändrades av Fisken
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du står vid Family Mart och följer Soi Reggae mot Petch Buncha Stadium, då passerar du Chaweng Stadium redan efter ca. 50m.

Ytterligare 200m så passerar du det nybyggda Laem Din Hotel, men det är ganska dyrt.

Där Soi Reggae slutar(eller rättare sagt börjar) finns Petch Buncha Stadium och ett ekonomi Hotell i korsningen.

Tar du då till höger, så finns ett 7eleven direkt på vänster sida, Bara några meter senare finns ett skapligt nybyggt hotell/apt också till vänster.

Hela det här området ligger i Laem Din Market, vilket kan vara trevligt, mycket god mat och billig shopping.

Mindre trevligt är att Petch Buncha kör reklam hela dagarna i urusla högtala på mycket hög volym.

Så om du inte vill höra dessa från morgon till kväll, så rekommenderar jag ett annat ställe.

Du har säkert hört dem "Lady and gentlemen, tonight champion of the champions, buy your tickets earlier.." osv :diablo:

Jag förklarade nog lite fel i mitt första inlägg.

Om du står vid Family Mart, så åker du ifrån Soi Reggae, över en vägbula och och bort emot en 7/11. Och vidare emot den marknaden som du beskriver. Jag tror dock att man ska svänga av innan, eller precis efter själva marknaden. Vänster torde det bli. Lokalsinnet är inte på topp alla gånger!

Dom där bilarna kan vara jobbiga, men går att härda ut B)

Ändrades av Packan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förklarade nog lite fel i mitt första inlägg.

Om du står vid Family Mart, så åker du ifrån Soi Reggae, över en vägbula och och bort emot en 7/11. Och vidare emot den marknaden som du beskriver. Jag tror dock att man ska svänga av innan, eller precis efter själva marknaden. Vänster torde det bli. Lokalsinnet är inte på topp alla gånger!

Dom där bilarna kan vara jobbiga, men går att härda ut B)

Du hann lägga in din kartbild medans jag skrev mitt inlägg.

Nu förstår jag bättre. Det finns en väge som går mellan Laem Din Market och slutet på beachroad, precis bredvid Juha's bar.

Kallas ofta för Soi Ling pga av apstatyn vid Soi'ens början.

På ungefär 5-600 meter från Laem Din så finns det ca. 5-6 år gamla lögenhetsbyggnader på vänster sida.

7-8 våningar höga vita byggnader. Kan det vara dom du menar?

Har varit inne i dom några gånger och standarden är ok, men möbleringen lite spartansk. :great:

PS. Soi Ling ska inte blandas ihop med gatan med samma namn i Bophut, där gamla Monkey Theatre låg.

PS2. Bilarna är bara måttligt irriterande, att bo bredvid Petch Buncha Stadium, och höra samma reklam non-stop hela dagarna

måste vara ett rent hel*ete...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du hann lägga in din kartbild medans jag skrev mitt inlägg.

Nu förstår jag bättre. Det finns en väge som går mellan Laem Din Market och slutet på beachroad, precis bredvid Juha's bar.

Kallas ofta för Soi Ling pga av apstatyn vid Soi'ens början.

På ungefär 5-600 meter från Laem Din så finns det ca. 5-6 år gamla lögenhetsbyggnader på vänster sida.

7-8 våningar höga vita byggnader. Kan det vara dom du menar?

Har varit inne i dom några gånger och standarden är ok, men möbleringen lite spartansk. :great:

PS. Soi Ling ska inte blandas ihop med gatan med samma namn i Bophut, där gamla Monkey Theatre låg.

PS2. Bilarna är bara måttligt irriterande, att bo bredvid Petch Buncha Stadium, och höra samma reklam non-stop hela dagarna

måste vara ett rent hel*ete...

Tjena Fisken.

Kan mycket väl vara dom jag jag menar!

En stor byggnad ligger åtminstone på vänstersidan (om man kommer ifrån lamai-hållet).

Du vet ingen som kan tänkas veta vad detta ställe heter? Någonting med 3 bokstäver är jag nästan säker på. Någon förkortning, PCK, MCK, MPK eller dylikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollar man en annan karta så ligger Samui Beach Aparments där du markerade på kartan.. http://www.samui-hotels.com/samuiapartments/ Men det kanske är för få våningar för att vara det du är ute efter..

Tjena Knasen.

Stället jag eftersöker ligger mera åt vänster. Under "market" på min karta om jag minns rätt.

I värsta fall får jag dumpa väskan på den lokala baren, och låna mopedskjuts för att åka och reka stället B) Föredrar dock att kunna säga ett namn till chauffören på flygplatsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Fisken.

Kan mycket väl vara dom jag jag menar!

En stor byggnad ligger åtminstone på vänstersidan (om man kommer ifrån lamai-hållet).

Du vet ingen som kan tänkas veta vad detta ställe heter? Någonting med 3 bokstäver är jag nästan säker på. Någon förkortning, PCK, MCK, MPK eller dylikt.

Nu blir jag lite osäker igen över din beskrivning. Låt oss först klargöra att vi är på samma gata/väg.

Om du kommer från Lamai, ta första infartsvägen mot Chaweng Beach Road. Efter 50m passerar du Tre Troll restaurant, 100m senare Springer Pub(Juha's ställe), sedan svänger vägen lite vänster, mitt i den svängen så går det en väg till vänster, det är Soi Ling.

Är det den vägen du menar?

Ändrades av Fisken
Link to comment
Dela på andra sajter

tjena packarn ganska säker på att d e detta du menar , http://www.ptkresidence.com/ jag bodde där för ett par år sen , helt ok ställe nu har dom pool åxå vilket dom inte hade när jag bodde där . hoppas d va t hjälp.

Stort tack! Det är detta ställe jag menar. Hade dock för mig att det var högre :bag:

Nu blir jag lite osäker igen över din beskrivning. Låt oss först klargöra att vi är på samma gata/väg.

Om du kommer från Lamai, ta första infartsvägen mot Chaweng Beach Road. Efter 50m passerar du Tre Troll restaurant, 100m senare Springer Pub(Juha's ställe), sedan svänger vägen lite vänster, mitt i den svängen så går det en väg till vänster, det är Soi Ling.

Är det den vägen du menar?

Blir lika osäker jag med, ju mer jag försökte förklara :whistle:

Tackar alla för hjälpen, nu är iaf mysteriet löst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort tack! Det är detta ställe jag menar. Hade dock för mig att det var högre :bag:

Blir lika osäker jag med, ju mer jag försökte förklara :whistle:

Tackar alla för hjälpen, nu är iaf mysteriet löst!

Hehe, kul att det löste sig till slut. :)

Verkar som att det trots allt ligger på Soi Ling och att kvaliteten är ok.

Hoppas du kommer att trivas! :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, kul att det löste sig till slut. :)

Verkar som att det trots allt ligger på Soi Ling och att kvaliteten är ok.

Hoppas du kommer att trivas! :dance1:

Mycket riktigt. Perfekt läge :dance1::whistle:

Tack för det. Det sägs vara prisvärt.

Ändrades av Packan
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket riktigt. Perfekt läge :dance1::whistle:

Tack för det. Det sägs vara prisvärt.

http://www.ptkresidence.com/

Ligger på Soi Had Ngam.

Två minuter med motorbike hemifrån mig.

PM mig för Moppe.

1000 per vecka, 3000 per månad.

Jag kan leverera.

Ändrades av Juha

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blir jag lite osäker igen över din beskrivning. Låt oss först klargöra att vi är på samma gata/väg.

Om du kommer från Lamai, ta första infartsvägen mot Chaweng Beach Road. Efter 50m passerar du Tre Troll restaurant, 100m senare Springer Pub(Juha's ställe), sedan svänger vägen lite vänster, mitt i den svängen så går det en väg till vänster, det är Soi Ling.

Är det den vägen du menar?

Soi Haad Ngam.

Lex-Thaksin, 25,355 korruptionsfall ska få amnesti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...