Jump to content
IGNORERAD

Växling av valuta


Sheriffen

Recommended Posts

Var ger bästa möjliga kurs? Att växla på något växlingskontor här i Sverige (ex. Forex) eller växla på plats i Thailand? Om Thailand, har ni tips på var som ger bäst kurs?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pain is temporary - glory is forever

Link to comment
Dela på andra sajter

Mr Ning Ning

Forex Och Exchange ger sämsta kursen.

Växlar själv max 500kr där på Arlanda så jag har till Taxi och mat när jag kommer fram.

Växlar resten på plats.

ICA kortet fyller jag också på innan avfärd. Enda avgift är 150bath per uttag i ATM

Och några kontokort i reserv.

Exempel: Fick 4,09 av forex och 4,41 på plats i augusti.

Det blir rätt mkt pengar om man vxl t.ex 15000skr som man förlorar hos Forex.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag åkte ner för två veckor sedan fick man hos Forex 4,14

I Bangkok på flygplatsen 4,24 och bank i Pattaya gav man 4,35

Det är dock stor skillnad mellan olika banker, i går växlade jag på ett mindre växlingskontor som gav mig 4,40

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag åkte ner för två veckor sedan fick man hos Forex 4,14

I Bangkok på flygplatsen 4,24 och bank i Pattaya gav man 4,35

Det är dock stor skillnad mellan olika banker, i går växlade jag på ett mindre växlingskontor som gav mig 4,40

Skillnaden är inte stor mellan olika banker, men kursen kan variera över dagen (på samma bank) och uppdateringarna på växelskursen sker inte samtidigt på alla banker.

Har du då otur att komma på fel sida i skarven mellan gammal och ny kurs, så kan det ju diffa en aning mellan bankerna.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här ser ni växlingskurserna på dom stora bankerna i Thailand. Välj notes för växling av kontanter.

http://bankexchanger...et/default.aspx

Just nu varierar det från 4,27 till 4,36. (om man bortser från Super Rich som bara har ett kontor). Men att jämföra med skämtet Forex 4,1632 säger ju allt.

hf

Tack för länken!

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

Forex Och Exchange ger sämsta kursen.

Växlar själv max 500kr där på Arlanda så jag har till Taxi och mat när jag kommer fram.

Växlar resten på plats.

ICA kortet fyller jag också på innan avfärd. Enda avgift är 150bath per uttag i ATM

Och några kontokort i reserv.

Exempel: Fick 4,09 av forex och 4,41 på plats i augusti.

Det blir rätt mkt pengar om man vxl t.ex 15000skr som man förlorar hos Forex.

Eventuell avgift (150 bath) vid ATM-uttag beror på vilken bank man använder. Jag använder alltid AEON och har aldrig behövt betala någon uttagsavgift. Nu är ju detta inga stora pengar, vad värre är att vissa banker försöker "luras" och ge en sämre växelkurs vid uttaget. Det har jag heller aldrig råkat ut för hos AEON.

/Marlon

Link to comment
Dela på andra sajter

Eventuell avgift (150 bath) vid ATM-uttag beror på vilken bank man använder. Jag använder alltid AEON och har aldrig behövt betala någon uttagsavgift. Nu är ju detta inga stora pengar, vad värre är att vissa banker försöker "luras" och ge en sämre växelkurs vid uttaget. Det har jag heller aldrig råkat ut för hos AEON.

/Marlon

Helt riktigt, KrungThai har "hitills" inte börjat med vxl.kurs ala bank, en vän i nöden när AEON är utom räckhåll.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...