Jump to content
IGNORERAD

SVT Europa eller Sling Box


UDON-CHARLIE

Recommended Posts

UDON-CHARLIE

SVT Europa eller Sling Box.

Ni som använder er av något av detta.

Dela gärna med er av era erfarenheter,

eller finns det något alternativ,

tex svensk tv via nätet?

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Bra tråd är också nyfiken på det

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör med SVTWorld (gamla Europa).

Det funkar väl hyggligt, men har ju ett begränsat utbud av program.

Jag kollar "Rapport morgon" och då får man ju i sig lite nyheter och annat.

Men för övrigt är det inte så mycket kul. På vintern brukar det vara en hel del skidor.

Någon som kan förklara Sling-Box för mig. Hittills hajat 0 (noll).

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Leksandstars

Jag kör med SVTWorld (gamla Europa).

Det funkar väl hyggligt, men har ju ett begränsat utbud av program.

Jag kollar "Rapport morgon" och då får man ju i sig lite nyheter och annat.

Men för övrigt är det inte så mycket kul. På vintern brukar det vara en hel del skidor.

Någon som kan förklara Sling-Box för mig. Hittills hajat 0 (noll).

I en dator var som helst i världen!

Båda fungerar som Slings tidigare modell - de ställs vid hem-tv:n, kopplas till bredbandsuttaget och gör att man kan titta på alla tv-kanaler man har i hemmet, via vilken internetansluten dator som helst i världen.

Till boxen kan man koppla exempelvis dvd-spelaren och settopbox för satellit-tv eller bredbands-tv.

Poängen är att man via datorn och internet kan styra apparaterna hemma, precis som med den vanliga fjärrkontrollen. Tricket är att Slingbox har en lysdiod som signalerar till de andra apparaterna, och är anpassad för att fungera med en rad olika tv-boxar.

Videosignalen sänds ut med så kallad vga-upplösning, det vill säga 640 x 480 pixlar.

Trevligt att du kan se dina kanaler som du har i Sverige men du får inte speciellt bra kvalité på bilden och det är väldigt viktigt att du har en bra internetlina i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

UDON-CHARLIE

I norge kör jag TV4 anytime med PLEX och någon annan TV4 grej

Vet du nåt bra, så länka gärna.

U-C

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en bosatt polare i Thailand som kollar på svensk tv via min slingbox och han är mycket nöjd.

Han andvände Svt Europa förut och det går inte att jämföra tycker han.

Sony har/hade något dem kallade Location free som fungerar ungefär som Slingbox.

http://uk.slingbox.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

I en dator var som helst i världen!

Båda fungerar som Slings tidigare modell - de ställs vid hem-tv:n, kopplas till bredbandsuttaget och gör att man kan titta på alla tv-kanaler man har i hemmet, via vilken internetansluten dator som helst i världen.

Till boxen kan man koppla exempelvis dvd-spelaren och settopbox för satellit-tv eller bredbands-tv.

Poängen är att man via datorn och internet kan styra apparaterna hemma, precis som med den vanliga fjärrkontrollen. Tricket är att Slingbox har en lysdiod som signalerar till de andra apparaterna, och är anpassad för att fungera med en rad olika tv-boxar.

Videosignalen sänds ut med så kallad vga-upplösning, det vill säga 640 x 480 pixlar.

Trevligt att du kan se dina kanaler som du har i Sverige men du får inte speciellt bra kvalité på bilden och det är väldigt viktigt att du har en bra internetlina i Thailand.

Bara för att kolla att jag nu hajar > 0 (noll) :)

Jag måste alltså ha en polare i Sverige som har alla kanaler jag vill se. :whoco5:

Då sket det sig :fan1:

Och bra internetlina i Thailand :giggle::giggle::giggle:

Jag har inte ens bra SVTWorld-kontakt via luften. :(

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att kolla att jag nu hajar > 0 (noll) :)

Jag måste alltså ha en polare i Sverige som har alla kanaler jag vill se. :whoco5:

Då sket det sig :fan1:

Och bra internetlina i Thailand :giggle::giggle::giggle:

Jag har inte ens bra SVTWorld-kontakt via luften. :(

Har du ingen bostad i Sverige med tv och internet behöver du någon vän du kan utnyttja, JA

Jag tror du behöver en i Thailändska mått mätt okej "lina"

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du ingen bostad i Sverige med tv och internet behöver du någon vän du kan utnyttja, JA

Jag tror du behöver en i Thailändska mått mätt okej "lina"

Tack mr chaweng, då hajar jag till 100 % :clapping::wai::wai:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att kolla att jag nu hajar > 0 (noll) :)

Jag måste alltså ha en polare i Sverige som har alla kanaler jag vill se. :whoco5:

Då sket det sig :fan1:

Och bra internetlina i Thailand :giggle::giggle::giggle:

Jag har inte ens bra SVTWorld-kontakt via luften. :(

Hej,

Jag undrar om man måste se på samma kanal som kompisen i Sverig tittar på eller om jag kan välja något annat via boxen?

Rebnel

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Jag undrar om man måste se på samma kanal som kompisen i Sverig tittar på eller om jag kan välja något annat via boxen?

Rebnel

Det måste man tyvärr göra.

Man kopplar ju Slingboxen till kompisens tv-box.

Du kan ju skaffa en egen tv-box/digitalbox hos kompisen som endast du andvänder då det inte behövs någon tv

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken hastighet på sin uppkoppling behövs för att få en "slingbox" att fungera?.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken hastighet på sin uppkoppling behövs för att få en "slingbox" att fungera?.

Vet inte hur snabbt det behöver vara.

kolla på deras hemsida. Där kanske det står http://uk.slingbox.com/

Kompisen på Samui visar Elitserien/Allsvenskan via Slingbox - datorn - tv i restaurangen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger bara swetv, om man nu får göra lite reklam för sidan, den bästa sajten enligt mig, med svenska program eller program textade på svenska.

swetv.jpg

Ett smakprov från de senaste dagarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Hej,

Jag undrar om man måste se på samma kanal som kompisen i Sverig tittar på eller om jag kan välja något annat via boxen?

Rebnel

Det beror ju lite på vad kompisen har hemma.

Vad som måste finnas är en mottagare som kan ta emot dom TV program som du vill kunna se. Om det sedan är samma mottagare som kompisen ser på eller om du har en separat beror ju på vad du vill.

Själv bor jag i en lägenhet som har Comhem. Och då comhem har 15 kanaler analogt duger ju dessa kanaler bra för mig. Så jag har helt enkelt kopplat Slingboxen till en gammal VCR och det är denna jag styr från Thailand.

Vad sedan pojken tittar på här hemma berör ju inte mig då han inte tittar på via denna VCR.

Vill man se digitalkanaler måste man ju ha en separat mottagare och ett tvillingkort om man vill vara oberoende av vad dom ser hemma.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger bara swetv, om man nu får göra lite reklam för sidan, den bästa sajten enligt mig, med svenska program eller program textade på svenska.

swetv.jpg

Ett smakprov från de senaste dagarna.

Hej

Är det svårt att bli medlem hos dem eller?

Är det här "en olaglig" hemsida?

Gick in på deras hemsida och fick följand svar när jag skulle regga mig.

Registreringen är för tillfället stängd!

För att bli registrerad på denna sida måste du få en inbjudan från en befintlig medlem eller försöka igen senare.

Du kan även skicka in en inviteförfrågan till oss och få en invite om du har tur, se denna sida.

Registreringen är för tillfället stängd!

För att bli registrerad på denna sida måste du få en inbjudan från en befintlig medlem eller försöka igen senare.

Du kan även skicka in en inviteförfrågan till oss och få en invite om du har tur, se denna sida.

Inviteförfrågan

  • På denna sida kan du skicka in en förfrågan om invite till SWEtv.
  • Om du blir utvald kommer du sedan få en invite till din e-mail som du anger.
  • Inviten som delas ut är begränsade,

    tänk därför på att skriva en bra förfrågningsansökan för högre chans att få en invite.

  • Skriv i ansökan om du bor utomlands, vi prioriterar denna grupp.
  • Du kan bara skicka in 1 st ansökan, tänk därför på att skriva ett bra meddelande.
  • Om din ansökan blir avslagen kommer du INTE att få ett meddelande om detta.
  • Du kan kontrollera din ansökan på denna sida.
  • Söker du enbart utländska tv-serier och filmer finns det ingen mening med att skicka in en inviteförfrågan.
  • International users living outside the nordic countries and don't have any connection to these countries will not get an invite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Är det svårt att bli medlem hos dem eller?

Är det här "en olaglig" hemsida?

Gick in på deras hemsida och fick följand svar när jag skulle regga mig.

Registreringen är för tillfället stängd!

För att bli registrerad på denna sida måste du få en inbjudan från en befintlig medlem eller försöka igen senare.

Du kan även skicka in en inviteförfrågan till oss och få en invite om du har tur, se denna sida.

Registreringen är för tillfället stängd!

För att bli registrerad på denna sida måste du få en inbjudan från en befintlig medlem eller försöka igen senare.

Du kan även skicka in en inviteförfrågan till oss och få en invite om du har tur, se denna sida.

Inviteförfrågan

  • På denna sida kan du skicka in en förfrågan om invite till SWEtv.
  • Om du blir utvald kommer du sedan få en invite till din e-mail som du anger.
  • Inviten som delas ut är begränsade,

    tänk därför på att skriva en bra förfrågningsansökan för högre chans att få en invite.

  • Skriv i ansökan om du bor utomlands, vi prioriterar denna grupp.
  • Du kan bara skicka in 1 st ansökan, tänk därför på att skriva ett bra meddelande.
  • Om din ansökan blir avslagen kommer du INTE att få ett meddelande om detta.
  • Du kan kontrollera din ansökan på denna sida.
  • Söker du enbart utländska tv-serier och filmer finns det ingen mening med att skicka in en inviteförfrågan.
  • International users living outside the nordic countries and don't have any connection to these countries will not get an invite.

Jag vet att förut så var registeringen öppen runt 6-tiden varje morgon svensk tid. Det brukar även öppna registeringen då och då men vet inte när, kolla in på flashback, det brukar ha trådar om öppen registrering.

Jag tror att sidan ligger i gråzonen för vad som är lagligt för inga filmer tillåts och mycket går att se via svt play och tv4 play mm.

men för mig hackar svt och tv4 play här nere i Thailand så jag föredrar att ladda ner dem plus att reklamen är bortklippt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...