Jump to content
IGNORERAD

Äntligen UT


lenta

Recommended Posts

Idag fick hustrun sitt UT beviljat. En vecka efter att jag sänt in blankett 228011 och personbevis till MIG i Malmö. Fick meddelandet från handläggaren på mail.

Den 4/11 bär det iväg ner med TG 951 och vi reser hem tillsammans.

Just nu känns allt bara toppen och ikväll ska jag och yngsta dotter gå ut och fira på kvarterskrogen.

Jag vill tacka Roffe på Thaikonsult som ställt upp med stort tålamod och svarat på alla mina frågor under resans gång. Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi lämnade pappren på ambassaden i Bangkok 5/8. När jag kontaktade MIG talade dom om att pappren inkommit 27/8 till MIG. En handläggare blev utsedd som jag kontaktade.Fick besked att brev till mig var sänt till mig den 22/9. Jag fick detta brev 28/9 och sände tillbaka samma dag. Fick via mail från handläggaren idag besked om att det var beviljat.

10 dagar från att jag sänt blankett och personbevis. Som jag upplever det har MIG i Malmö varit riktigt bra att ha att göra med. Såklart var alla papper i ordning från början, Roffe på Thaikonsult har varit behjälplig.

Nu firar jag lite, har precis slagit upp en rejäl gintonic.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får passa på att ge er ett stort grattis och önska er lycka till framledes.

Ta gärna en gintonic extra för mig också.

Bästa hälsningar

Roffe på Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis!!!! Kommer aldrig att glömma känslan när man fick beskedet att det var ok

Har också precis slagit upp en clirr, så :drinks:

Frugan och dottern har åkt på födelsdagskalas så nu sitter man här och njuter av tystnaden :whistle:

Så kan det också bli efter några år ;)

Men efter ett antal timmar så saknar man de små liven ändå :)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis !

I have never wished to cater to the crowd; for what I know they do not approve, and what they approve I do not know. Epicurus

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi lämnade pappren på ambassaden i Bangkok 5/8. När jag kontaktade MIG talade dom om att pappren inkommit 27/8 till MIG. En handläggare blev utsedd som jag kontaktade.Fick besked att brev till mig var sänt till mig den 22/9. Jag fick detta brev 28/9 och sände tillbaka samma dag. Fick via mail från handläggaren idag besked om att det var beviljat.

10 dagar från att jag sänt blankett och personbevis. Som jag upplever det har MIG i Malmö varit riktigt bra att ha att göra med. Såklart var alla papper i ordning från början, Roffe på Thaikonsult har varit behjälplig.

Nu firar jag lite, har precis slagit upp en rejäl gintonic.

Ca 2 månader totalt alltså, det var rätt kvickt jobbat!

Tack för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis på ER!

Även om tiden sniglar sig fram så kan du ju nu så här i efterhand ändå känna att 2 månader för hela proceduren ändå är väldigt snabbt och bra!

För min fru att få UT tog 3 månader inklusive allt. Dvs från det att hon åkte från Sverige till Thailand för att söka UT och det tycker jag i efterhand var helt rimligt.

Återigen ett stort Grattis och hoppas ni får ett bra liv tillsammans!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...