Jump to content
IGNORERAD

Är ni för eller emot "niqabitches" ?

Guest Siam-Nilsson
 Dela

Recommended Posts

Guest Siam-Nilsson

Islamiseringen av Europa

Att en del muslimska kvinnor i Europa går omkring i Burka eller Niqab väcker starka negativa känslor hos många ickemuslimer.

(det är troligen också avsikten med plagget – enligt min tolkning)

Frankrike, Belgien, Holland och Danmark är på god väg att förbjuda bärandet av dessa täckande plagg i det offentliga rummet och i skolor mm.

Men vad tycker ni,

är det mer OK om nu burkan eller niqaben bara är midjelång och då kombineras med ”hotpants” som de allt mer populära franska ”niqabishes” gör?

Ps: Har ni sett några egna ”niqabishes” på stan?

http://www.manager.co.th/Around/ViewNews.aspx?NewsID=9530000141537

http://www.telegraph.co.uk/news/newsvideo/8036686/French-women-cause-a-stir-in-niqab-and-hot-pants-in-anti-burka-ban-protest.html

Mvh

SN

Dela på andra sajter

• Svar 109
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Khemmarat

12

• BaBoo

11

• mamma bäng fan pappa käng

7

• Jive

5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Islamiseringen av Europa

Att en del muslimska kvinnor i Europa går omkring i Burka eller Niqab väcker starka negativa känslor hos många ickemuslimer.

(det är troligen också avsikten med plagget – enligt min tolkning)

Frankrike, Belgien, Holland och Danmark är på god väg att förbjuda bärandet av dessa täckande plagg i det offentliga rummet och i skolor mm.

Men vad tycker ni,

är det mer OK om nu burkan eller niqaben bara är midjelång och då kombineras med ”hotpants” som de allt mer populära franska ”niqabishes” gör?

Ps: Har ni sett några egna ”niqabishes” på stan?

http://www.manager.co.th/Around/ViewNews.aspx?NewsID=9530000141537

http://www.telegraph.co.uk/news/newsvideo/8036686/French-women-cause-a-stir-in-niqab-and-hot-pants-in-anti-burka-ban-protest.html

Mvh

SN

En Burka skall bäras vad de kommer från, bara min uppfattning. Maitan.

Ändrades av Maitan

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Dela på andra sajter

Det där var ju ännu värre än dom vanliga "spökena" som brukar gå omkring på stan.

Hoppas regeringen följer efter Frankrikes förslag och inför förbud mot burka i Sverige också med ett bötesbelopp på 1500kr som dom har där.

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag själv har aldrig förstått mig på dessa muslimska kvinnor som hävdar att exempelvis niqabben ska bäras för att täcka det egna huvudhåret som de tror är så starkt erotiskt upphetsande för europeiska män. Själv tänder jag inte på en massa hår.

Mig veterligen så är väl ”hårfetischism” ganska ovanligt bland män i Europa.

Därför borde det väl finnas andra saker som kanske hetsar upp männen desto mer vilket borde "oroa" kvinnorna desto mer.

Och att gå omkring på Avenyn i Göteborg med en heltäckande burka över huvudet lär väl knappast göra dem mer anonyma – snarare drar de väl uppmärksamheten till sig med en sådan märklig utstyrsel.

I rättvisans namn ska jag dock framhålla att det förra året faktiskt härjade en obehaglig ”hårfetischist” på spårvagnarna i Göteborg, men han är väl inom lås och bom nu, så jag tror att dessa muslimska kvinnor utan någon större upphetsningsrisk kan andas ut och låta vinden ta tag i deras lockar.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.1555798/klippmannen-attackerar-unga-kvinnor

Mvh

SN

Dela på andra sajter

Det där var ju ännu värre än dom vanliga "spökena" som brukar gå omkring på stan.

Hoppas regeringen följer efter Frankrikes förslag och inför förbud mot burka i Sverige också med ett bötesbelopp på 1500kr som dom har där.

Håller med.

Dela på andra sajter

Det är väl klart att dom ska få ha dom, vad ska bankrånare få tag i kläder som dom kan gå in på en bank utan att det blir larm då både hjälm och rånarluva är förbjudet.

Vi måste ju kunna ge dom kriminella en ärlig chans att begå ett brott, för vi tillåter allt annat i Sverige utan att vara Svensk

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

Det här var ju uppe i ett TV program här om dagen , dom intervjuade även ett antal muslimska affärsinnehavare om dom ville anställa

någon som bar niqab och även bland dom svarade ungefär hälften nej. Dom frågade även en Imam och enligt honom var det här inget som

Islam påbjöd.

Själv tycker jag som oftast att folk får gå klädd och tro på vad dom vill (om dom inte stör andra),

men när det gäller Niqab är svaret NEJ mao jag är emot

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag själv är ingen lagivrare som vill förbjuda vad folk ska ha på sig, för det går säkert att lösa på annat vis.

Plaggen omöjliggör i stort sett ett normalt förvärvsarbete och A-kassa för dessa kvinnor.

Därför förpassas dessa medvetet anonymiserade kvinnor till ett försörjningsstöd via socialen.

För att få dem att försörja sig själva så vore det väl bättre att helt enkelt ta bort socialhjälpen så länge de nu envisas att klä sig på detta vis.

En klädstil som inte passar in i vårt samhälle.

Om de ändå envisas och inte vill synas på jobbet eller hälsa på sina manliga kollegor mm så kan de väl få klara sig på egen hand utan medelsvenssons skattepengar.

Så "Burka på" om ni vill, men inte på min och medelsvenssons bekostnad.

SN

Dela på andra sajter

Om de ändå envisas och inte vill synas på jobbet eller hälsa på sina manliga kollegor mm så kan de väl få klara sig på egen hand utan medelsvenssons skattepengar.

Så "Burka på" om ni vill, men inte på min och medelsvenssons bekostnad.

SN

I samma program deltog en svensk konverterad tjej som uppebar socialhjälp, (hon bar niqab) på en direkt fråga om hon

tänkte börja forsörja sej själv svarade hon , "det är en för stor fråga, jag vill inte besvara den nu " :diablo::suicide:

Dela på andra sajter

Det här var ju uppe i ett TV program här om dagen , dom intervjuade även ett antal muslimska affärsinnehavare om dom ville anställa

någon som bar niqab och även bland dom svarade ungefär hälften nej. Dom frågade även en Imam och enligt honom var det här inget som

Islam påbjöd.

Själv tycker jag som oftast att folk får gå klädd och tro på vad dom vill (om dom inte stör andra),

men när det gäller Niqab är svaret NEJ mao jag är emot

Såg också det programmet och blev förvånad över hur många muslimer som inte ville ha nåt o göra med denna heltäckta dräkt.Tydligen en liten extremistisk del av muslimerna som kör med detta.

Blev också lite glad o höra en muslimsk gubbe tro jag de var som sa typ att "vi lever i Sverige, vi måste också försöka anpassa oss lite".

Alltid lär man sig nåt nytt.

I samma program deltog en svensk konverterad tjej som uppebar socialhjälp, (hon bar niqab) på en direkt fråga om hon

tänkte börja forsörja sej själv svarade hon , "det är en för stor fråga, jag vill inte besvara den nu " :diablo::suicide:

Såg henne, hon gjorde ju inte förståelsen för muslimer och islam direkt bättre... :sFun_duh:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Burka eller niqab borde förbjudas på offentlig plats i Sverige. Det är t.o.m förbjudet i vissa muslimska länder, så varför ska inte vi i Sverige kunna förbjuda det. Det har inget med religion att göra utan är mer ett kulturellt uttryck. Mannens kontroll av kvinnan är väl mer korrekt.

Konstigt att även folk i jämställda Sverige försvarar ett så främmande plagg, som är ett uttryck för kvinnoförnedring.

Kenthamon

Dela på andra sajter

Jag vill inte uttala mig i ämnet, efter det att jag fick skit för att jag sa min mening under arbete i ett arabland.

Jag kan ju tala om vad jag sa där. Under en diskution om islam med mina arabiska arbetskamrater så kom vi in på burkan.

Min kommentar var att jag förstod att det var ett praktiskt plagg. På grund av att när kvinnorna var ute och vänstrade, så såg ingen vem det var som kom ut från huset efter förrätat ärende. Men förutom detta såg jag ingen större mening i att ha plagget.

Dela på andra sajter

Svår fråga. Jag har väl i grunden inget emot om de klär sig så, problemet blir ju dock bara, som redan påtalat, att de stänger sig ute från samhället och får svårare till integration och förståelse.

Jag har svårt att tro att man i Sverige skulle kunna förbjuda människor från att bära en helsvart slöja om man så önskar. Detta eftersom det inte, för den stora majoriteten, väcker anstöt eller kan anses vara fullbordat eller förberedelse till brott eller annat.

Däremot, tror jag att man skulle kunna förhindra människor med sådan utstyrsel att besöka vissa inrättningar (bank, ambassad och annat) eftersom man kan kräva att se vem som är besökare och försäkra sig om att vederbörande inte har för avsikt att begå brott i "anonymt" tillstånd.

Likaså tror jag man kan förhindra utstyrseln när man är anställd som polis, busschaufför och annat eftersom dessa enligt instruktion skall uppträda på visst sätt och deras kunder kan kräva att man skall känna igen dem på deras uniform.

Förstår dock inte varför man, enbart för deras väldigt påklädda utstyrsel, skall kalla dem för "bitch" (satkärring, slyna enl. lexikon). Är inte klädseln religiöst betingat, sedan urminnes tider, ungefär som att vi försöker leva efter de oerhört gamla budorden?

Tja, vad vet jag, jag klär mig helst i så lite som möjligt.

:-)

Dela på andra sajter

Är inte klädseln religiöst betingat, sedan urminnes tider, ungefär som att vi försöker leva efter de oerhört gamla budorden?

:-)

Enligt Imamen som deltog i Tv-programmet ; Nej (niqab)

Dela på andra sajter

Ska vi tillåta folk bära burka i Sverige? Ska vi tillåta folk att skriva med enbart CAPS LOCK på MPR? Inget av dessa fenomen skadar någon människa, utom möjligen dessa människors anseende, men däremot är det många som upplever det som stötande då det avviker från gängse norm och beteende och kanske även vanligt sunt förnuft.

Om vi förbjuder folk att bära burka samt medlemmar att skriva med enbart CAPS LOCK så kommer en minoritet att bli upprörda och ett antal personer som tidigare inte ägnade sig åt dessa märkligheter kommer förmodligen börja för att visa sin solidaritet med de avvikande. Dessutom, om man inför ett förbud så måste man också ha ett straff för de som bryter mot förbudet. Vad ska det vara och hur kommer det upplevas när vi börjar dela ut straffen?

Förbud och straff måste alltid vara en sista utväg när folk inte klarar av att hålla sig inom givna ramar och deras avvikande beteende klart negativt påverkar omgivningen. Det är en väldigt liten minoritet muslimer i Sverige som bär burka och en väldigt liten minoritet på MPR som skriver med enbart CAPS LOCK så än så länge gör vi nog bäst i att låta dessa båda udda minoriteter hållas och hoppas att de själva förstår att det gör det oerhört svårt för dem att accepteras som fullvärdiga medlemmar i Sverige respektive på MPR.

Ändrades av Atom
Dela på andra sajter

Ska vi tillåta folk bära burka i Sverige? Ska vi tillåta folk att skriva med enbart CAPS LOCK på MPR? Inget av dessa fenomen skadar någon människa, utom möjligen dessa människors anseende, men däremot är det många som upplever det som stötande då det avviker från gängse norm och beteende och kanske även vanligt sunt förnuft.

Om vi förbjuder folk att bära burka samt medlemmar att skriva med enbart CAPS LOCK så kommer en minoritet att bli upprörda och ett antal personer som tidigare inte ägnade sig åt dessa märkligheter kommer förmodligen börja för att visa sin solidaritet med de avvikande. Dessutom, om man inför ett förbud så måste man också ha ett straff för de som bryter mot förbudet. Vad ska det vara och hur kommer det upplevas när vi börjar dela ut straffen?

Förbud och straff måste alltid vara en sista utväg när folk inte klarar av att hålla sig inom givna ramar och deras avvikande beteende klart negativt påverkar omgivningen. Det är en väldigt liten minoritet muslimer i Sverige som bär burka och en väldigt liten minoritet på MPR som skriver med enbart CAPS LOCK så än så länge gör vi nog bäst i att låta dessa båda udda minoriteter hållas och hoppas att de själva förstår att det gör det oerhört svårt för dem att accepteras som fullvärdiga medlemmar i Sverige respektive på MPR.

I princip håller jag med, men om vissa medlemmer på MPR använder caps lock påverkar det inte min o andra skattebetalares plånbok :dance1:

det gör däremot Niqab bärare :rtfm:

mvh/

Dela på andra sajter

Detta är skrivet med CAPS LOCK

Det ni menar är versaler

Caps Lock är en funktion på tangentbordet som bestämmer om du får gemener eller versaler normalt (utan att trycka "shift") när du skriver

Ang niqab så tycker jag det bör vara fritt om inte arbetsgivaren kräver att de ska ha

någon viss typ av klädsel.

Dela på andra sajter

I princip håller jag med, men om vissa medlemmer på MPR använder caps lock påverkar det inte min o andra skattebetalares plånbok :dance1:

det gör däremot Niqab bärare :rtfm:

mvh/

Det behöver ju inte påverka din plånbok. Det kan ju fortfarande vara tillåtet att bära niqab men att staten kan vägra socialbidrag etc till en person som inte kan ta ett jobb pga att hon vägrar ta av sin niqab under arbetstid.

Precis som vi kan fortsätta tillåta versaler men frånta dessa personer möjligheten att ge karma, skicka PM etc.

Självklart är detta två helt skilda saker men jag ville bara belysa att olika personer stör sig olika mycket på olika saker och att förbud hit och dit inte alltid är lösningen.

Ändrades av Atom
Dela på andra sajter

Det behöver ju inte påverka din plånbok. Det kan ju fortfarande vara tillåtet att bära niqab men att staten kan vägra socialbidrag etc till en person som inte kan ta ett jobb pga att hon vägrar ta av sin niqab under arbetstid.

Precis som vi kan fortsätta tillåta CAPS LOCK men frånta dessa personer rätten att ge karma, skicka PM etc.

Självklart är detta två helt skilda saker men jag ville bara belysa att olika personer stör sig olika mycket på olika saker och att förbud hit och dit inte alltid är lösningen.

I det läget är jag inte i "pricip enig" jag håller med :)

Dela på andra sajter

Hej.

Jag vill inte att staten skall bestämma vilka kläder jag ska bära. Jag är myndig och tror jag klarar det bäst själv.

Däremot bör ju en arbetsgivare vara fri att sätta vilka villkor han vill för en anställds kläder.

Samt banker och dyligt bör ju kunna sätta förbud mot att bära tex hjälm eller niquab vid besök på deras anrättningar.

Men ute på gator och torg bör nog var och en få ha vilken klädsel dom vill.

Hade en tjej med vanlig slöja som jobbade på min dotters gamla dagis och hon var en av dom bästa förskolärare min dotter haft så jag tror inte kläderna i allmänhet påverkar yrkeskunskaper.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Precis som vi kan fortsätta tillåta versaler men frånta dessa personer möjligheten att ge karma, skicka PM etc.

Håller med. Jag blir förbannad om man kan få bidrag men samtidigt stänga av sig själv från arbetsmarknaden genom att klä sig på ett avvikande sätt. :great:

Om det är tillåtet, så ska jag överväga att själv klä mig i niqab för att få kicken från mitt jobb och leva på bidrag. Då kan jag bosätta mig i Thailand och bara nu och då dyka upp på försäkringskassan i min niqag för att få mitt bidrag. :dance1:

Mvh :wai:

Kenthamon

Dela på andra sajter

Håller med. Jag blir förbannad om man kan få bidrag men samtidigt stänga av sig själv från arbetsmarknaden genom att klä sig på ett avvikande sätt. :great:

Om det är tillåtet, så ska jag överväga att själv klä mig i niqab för att få kicken från mitt jobb och leva på bidrag. Då kan jag bosätta mig i Thailand och bara nu och då dyka upp på försäkringskassan i min niqag för att få mitt bidrag. :dance1:

Mvh :wai:

Kenthamon

Jag är benägen att hålla med ,det spricker på att bidraget, förmodligen, är för lite för att jag skall bibehålla min nuvarande levnadsstandard :diablo:

Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Jag är benägen att hålla med ,det spricker på att bidraget, förmodligen, är för lite för att jag skall bibehålla min nuvarande levnadsstandard :diablo:

Liten inkomst, ja. Man får se till att ha små utgifter också så det går ihop. :giggle:

Behövs ju inte åka till Sverige för att visa upp sig när bidraget ska hämtas. Vem som helst kan dra på sig en burka eller niqab och gå dit med mitt ID-kort. :crazy:

Kenthamon :wai:

PS Undrar hur många som hämtar ut bidrag med den klädseln??

Dela på andra sajter

Jag funderar på någon form av motsatsförhållande. Jag är ju en dum svenne, om jag kommer till Thailand, vad jag nu skrev innan... Hur jävla väl tror ni att mina svenska seder och bruk skulle mottagas? Ni sitter här och diskuterar islam som om ni vore ena jävla muslimer eller vänsterkärringar hela bunten. Nej för ... Sluta! Jag är kär i en thailändska, låt det sluta med det. Inte med en jumla massa Segregationspolitik eller hur man ska gå klädd...

Vi som är kära/älskar/är tillsammans med thailändskor borde väl föregå med bättre exempel än att sitta och hytta med näven för att en religion är bättre än den andra?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...